Bestaande vloer

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
eijzeren
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 22 nov 2006, 20:33
Locatie: Bergschenhoek

Bestaande vloer



Bericht door eijzeren »

Beste mede zelfbouwers,

Graag wil ik jullie het volgende voorleggen;
Bij mijn nieuwe projectje een Renault Trafic 2015 ligt een berken antislipvloer rondom gekit met vlak ingebouwde vliegtuigrails.
De vloer wil ik isoleren met 19 mm Armaflex, en de vliegtuigrails wil ik ook graag behouden.
Welnu is het plan om de huidige vloer te laten liggen en daarop 19 mm houten latten te bevestigen met daartussen 19mm Armaflex en daaroverheen een nieuwe 12 mm vloer monteren.
Mijn vraag is dan ook of dit problemen in technische zin gaat geven zoals vochtproblemen e.d ?
De extra 31 mm zou geen probleem met het fiscale blok moeten geven.
Ben erg benieuwd naar jullie mening hierover.

Met vriendelijke groet,

Frans van Eijzeren
pwhooftman
Berichten: 1821
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Bestaande vloer



Bericht door pwhooftman »

Mijn mening? Je overschat de toegevoegde waarde van vloerislolatie, als deze vloer er keurig uit ziet zou ik het zo laten. Eventueel uiteindelijk een vloerkleedje zal waarschijnlijk meer doen voor het comfort dan een extra vloer. Vanwege de geribbelde vloer zit er al een stilstaande luchtlaag tussen de bodem en de vloer, dus isolatie.

Als je de vloer nu eenvoudig zou kunnen verwijderen is het een ander verhaal, maar als die rondom gekit zit zal het wel een klus zijn.

Eventueel kun je nog kijken of je van onderen kunt isoleren, met bijv. pir platen.
DJSmiley
Berichten: 4033
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Bestaande vloer



Bericht door DJSmiley »

Isolatie is zeker een pre, maar ook de huidige tussenlaag is al isolatie: Stilstaande lucht.

De huidige vloer behouden is de snelste route, maar
- Dan heb je wel extra gewicht
- Verlies je hoogte

als die beide dingen geen probleem zijn dan is het natuurlijk een hoop tijd/frustratie besparen :)

Ik heb de handel er wel uitgehaald, vnl omdat ik de hoogte nodig heb met mijn 1,92m.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Bestaande vloer



Bericht door AadenAnke »

Rondom gekit? Dus afgesloten! Ik zou me meer zorgen maken om vocht en daarmee samen gaande roest.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Bestaande vloer



Bericht door L4H3 »

Ik dacht in eerste instantie dat mijn vloer muurvast zou zitten. Maar na 3 uur werk heb ik hem er toch uitgekregen. Ik zou geen extra vloer monteren want daar maak je de bus extra onnodig zwaar mee. Ook de stahoogte wordt minder. Ik zou hoe dan ook de vloer eruit halen. Dan maar in 100 stukjes zagen en deze stukjes richting prullenbak. Pak een cirkelzaag en zet de zaagdiepte exact zo diep als de vloer dik is. Zaag stroken van 20 cm breed net als een dambord. Nu vanbinnen uit de stukjes van 20 x 20 eruit halen. Mocht er nu nog een vastzitten kan je deze nog halveren dmv zagen. En met een breekijzer oid haal je de nog kleine hanteerbare vastzittende stukken er zo uit. Is de hele vloer er nu uit dan idd 2 cm armaflex of Xtreme erin en daarover heen een nieuwe plaat. En nee dat is niet zonde van je huidige plaat want je was toch al van plan om er 1 extra overheen te doen. Dus deze werkwijze kost je niks extra. Ja een beetje extra tijd. Zuuk6
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Bestaande vloer



Bericht door PaulBng »

Voordat je met de cirkelzaag aan de gang gaat, zou ik er eerst eens een koevoet tussen zetten. Misschien breekt de vloer wel in het midden en komt ie los....
Plaats reactie