Iveco Daily 3.0 HDI (2006) L4H2 ombouw
Re: Iveco Daily 3.0 HDI (2006) L4H2 ombouw
Voor wie het volgt, enkele foto’s van de vorderingen. Het gaat goed vooruit!
- Bijlagen
-
- 6BF34F7C-120E-4783-8FBE-4701E3B17127.jpeg (142.63 KiB) 724 keer bekeken
-
- EE3BE178-D957-4BB9-AB70-F218E2D5D5AF.jpeg (168.31 KiB) 724 keer bekeken
-
- C9E77B72-56DD-4876-B001-73A075B99FBE.jpeg (202.84 KiB) 724 keer bekeken
Re: Iveco Daily 3.0 HDI (2006) L4H2 ombouw
Ventilator geplaatst, vinylvloer gelegd, meubels grotendeels gemaakt en deels geverfd.
- Bijlagen
-
- C3E8E32F-294B-451A-AAB1-0331B7A13A80.jpeg (198.4 KiB) 723 keer bekeken
-
- C4B78346-55D7-4334-A438-FDDE9013217F.jpeg (145.52 KiB) 723 keer bekeken
Re: Iveco Daily 3.0 HDI (2006) L4H2 ombouw
Ziet er goed uit! Zijn dat schrootjes die je voor het plafond gebruikt hebt of gewoon dikke planken?
- marjasjaak
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
- Locatie: Kaag en Braassem
Re: Iveco Daily 3.0 HDI (2006) L4H2 ombouw
Laten jullie het tussenschot staan? Komen er nog ramen in, of moet de bus onopvallend blijven?
Tip, als je de foto's maakt met een smartphone draai dan het toestel een kwart slag (liggend kader) .
Dan hoef je de foto's niet handmatig te draaien.
Tip, als je de foto's maakt met een smartphone draai dan het toestel een kwart slag (liggend kader) .
Dan hoef je de foto's niet handmatig te draaien.
Re: Iveco Daily 3.0 HDI (2006) L4H2 ombouw
Orion charge 30A is een goede oplossing !
Leuk plafond en goed verdergewerkt
Leuk plafond en goed verdergewerkt
Groeten Kampo
Re: Iveco Daily 3.0 HDI (2006) L4H2 ombouw
We laten bewust het tussenschot staan inderdaad. De bus is groot genoeg en is zo minder opvallend. in de schuifdeur komt wel nog een grote (geblindeerde) ruit. Die komt er binnenkort.
Ik denk er volgende keer aan voor de foto's. Mijn excuses
Een eerste aanzet voor het schema. Ik hoop dat het wat duidelijk is. Afgezien van de kleine verbruikers zou ik overal 10mm2 kabel gebruiken. Behalve de positief en negatief van de batterij naar de busbars. Daar is het dan 35mm2.
Ziet dat er iets uit? 3x 40 A zekeringen. Enkel de zekering tussen de positieve van de huisbatterij naar de kill switch weet ik helemaal niet. De kill switch is een van 250A. Dus ook een zekering van 250?
Alvast bedankt voor de feedback.
Ik denk er volgende keer aan voor de foto's. Mijn excuses
Een eerste aanzet voor het schema. Ik hoop dat het wat duidelijk is. Afgezien van de kleine verbruikers zou ik overal 10mm2 kabel gebruiken. Behalve de positief en negatief van de batterij naar de busbars. Daar is het dan 35mm2.
Ziet dat er iets uit? 3x 40 A zekeringen. Enkel de zekering tussen de positieve van de huisbatterij naar de kill switch weet ik helemaal niet. De kill switch is een van 250A. Dus ook een zekering van 250?
Alvast bedankt voor de feedback.
- Bijlagen
-
- IMG_6102.JPG (170.37 KiB) 621 keer bekeken
- marjasjaak
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
- Locatie: Kaag en Braassem
Re: Iveco Daily 3.0 HDI (2006) L4H2 ombouw
De "kill switch" is 250A, dat betekent dat er max 250A doorheen mag. Dat deze in amperes groter is dan wat je nodig hebt is niet erg, dan is het schakeldeel gewoon robuuster uitgevoerd.
Je zou bijvoorbeeld ook een 2mm draadje kunnen aansluiten op de "kill switch", maar dan kan je er geen 250A doorheen jagen.
je kijkt naar de dikte en lengte van de kabel, aan de hand daarvan kies je een zekering.
Met google kom je wel info tegen.
Je zou bijvoorbeeld ook een 2mm draadje kunnen aansluiten op de "kill switch", maar dan kan je er geen 250A doorheen jagen.
je kijkt naar de dikte en lengte van de kabel, aan de hand daarvan kies je een zekering.
Met google kom je wel info tegen.
Re: Iveco Daily 3.0 HDI (2006) L4H2 ombouw
Je schema ziet er onleesbaar uit.
(EVEN HARD FORMULEREN MAAR MET GOEDE BEDOELINGEN)
Alstublieft niet zelf een schema opstellen maar neem er eentje dat full option en af is.
Op dat schema breng je vervolgens een paar eigen wijzigingen aan.
Dus zoek een bestaand schema met orion dcdc
(EVEN HARD FORMULEREN MAAR MET GOEDE BEDOELINGEN)
Alstublieft niet zelf een schema opstellen maar neem er eentje dat full option en af is.
Op dat schema breng je vervolgens een paar eigen wijzigingen aan.
Dus zoek een bestaand schema met orion dcdc
Groeten Kampo
Re: Iveco Daily 3.0 HDI (2006) L4H2 ombouw
Ha nu ik het hier zo gepost zie is mij dat ook duidelijk . Op papier zag het er zo overzichtelijk uit.
Maar hopelijk is dit wat georganiseerder!
Maar hopelijk is dit wat georganiseerder!
- Bijlagen
-
- elec.jpg (80.57 KiB) 499 keer bekeken
Re: Iveco Daily 3.0 HDI (2006) L4H2 ombouw
Hij is bijna klaar!
Nog een probleem:
Ik probeer de huisbatterij op te laden met de alternator. Daarvoor kocht ik de orion tr 12/12 30A. Niet de smartversie (spijtig genoeg achteraf gezien), maar door het voltage op 13,6 te zetten zou dit voldoende moeten zijn om de lifepo4 battery veilig op te laden.
Nu, de huisbatterij is verbonden met de orion, de orion verbonden met de startbatterij.
De startbatterij levert tijdens stationair draaien (en terwijl de orion "off" staat) ongeveer 14,13V. Als ik dan de orion aanzet zakt dit voltage tot 13,7V. Als ik vervolgens de input aan de orion ga meten komt het nog maar tot 12,7V. Onvoldoende om de output dus op de 13,6V te kunnen zetten die ik wil. Hoe ga ik hier nu te werk?
Nog een probleem:
Ik probeer de huisbatterij op te laden met de alternator. Daarvoor kocht ik de orion tr 12/12 30A. Niet de smartversie (spijtig genoeg achteraf gezien), maar door het voltage op 13,6 te zetten zou dit voldoende moeten zijn om de lifepo4 battery veilig op te laden.
Nu, de huisbatterij is verbonden met de orion, de orion verbonden met de startbatterij.
De startbatterij levert tijdens stationair draaien (en terwijl de orion "off" staat) ongeveer 14,13V. Als ik dan de orion aanzet zakt dit voltage tot 13,7V. Als ik vervolgens de input aan de orion ga meten komt het nog maar tot 12,7V. Onvoldoende om de output dus op de 13,6V te kunnen zetten die ik wil. Hoe ga ik hier nu te werk?
- albertrietjens
- Berichten: 637
- Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 13:33
- Locatie: Nederweert
Re: Iveco Daily 3.0 HDI (2006) L4H2 ombouw
Wanneer je 1V spanningsverlies hebt van start accu naar orion dan loopt er al een flinke stroom naar de orion! Kan zomaar zijn dat er gewoon geladen wordt. Volgens specificatie werkt de orion bij een ingangsspanning van 10-17V dus dat kan geen problem zijn. (Bij instelling op 13.6V is dat maar 11.5V-17V)
Heb je de spanning op de HH-accu al eens gemeten (voor en na)? Wanneer de lithium goed geladen is dan kan die best al in de buurt van de 13.6V staan en is er nauwelijks laadbehoefte.
Overigens lijkt mij, na het zien van de specificatie, het toepassen van de orion geen fijne oplossing om je HH-accu te laden. Er is nl. geen laadcurve en geen motor loopt detectie.
Heb je de spanning op de HH-accu al eens gemeten (voor en na)? Wanneer de lithium goed geladen is dan kan die best al in de buurt van de 13.6V staan en is er nauwelijks laadbehoefte.
Overigens lijkt mij, na het zien van de specificatie, het toepassen van de orion geen fijne oplossing om je HH-accu te laden. Er is nl. geen laadcurve en geen motor loopt detectie.
Motto: wanneer je niet meer valt, leer je niets meer bij
Harrie: https://goo.gl/photos/EnjPjajHsGnetUP2A
Chang: https://goo.gl/photos/8ppzp7H9YGe3Sabh7 https://camperforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=8458137
LiFePO4: https://photos.app.goo.gl/DKhHwBcepf5rawLS6
iSwitch: https://photos.app.goo.gl/64aSnPByWbuut1bQ6
Harrie: https://goo.gl/photos/EnjPjajHsGnetUP2A
Chang: https://goo.gl/photos/8ppzp7H9YGe3Sabh7 https://camperforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=8458137
LiFePO4: https://photos.app.goo.gl/DKhHwBcepf5rawLS6
iSwitch: https://photos.app.goo.gl/64aSnPByWbuut1bQ6
Re: Iveco Daily 3.0 HDI (2006) L4H2 ombouw
De HHaccu spanning staat nu op 13V. Dus zou toch al iets moeten doen. Maar ik bedacht vandaag het volgende: ik heb de metingen verricht met een stationair draaiende motor en geen aandacht voor andere gebruikers die al dan niet nog aanstonden. Ik probeer het deze middag eens opnieuw met een hoger toerental. Mogelijks geeft dit dan voldoende kracht aan de alternator om de benodigde spanning te behalen.
Inderdaad, heel optimaal is het niet. Maar ik kan de orion niet meer terugbrengen naar de winkel (anders zou ik zo'n smartversie aanschaffen). Maar naar ik lees zou het toch geen ramp zijn. De lifepo4 heeft een constante spanning nodig en werkt niet met verschillende laadfasen (afgezien van de "knieën aan de uiteindes). Uit info blijkt dat het dus oké zou zijn om de laadspanning op 13,4 (niet 13,6 zoals ik eerder zei) te zetten. Kan hij veilig opladen zonder daarbij schade aan de cellen te doen. Ik zou de orion kunnen schakelen op het contactslot, maar ik zie er niet zo het nut van in. Ik ga hem wel aansluiten op een gewone schakelaar, om de laadfunctie te kunnen uitzetten als we niet op verlof zijn en dus lange tijd geen nood hebben aan de batterij.
Inderdaad, heel optimaal is het niet. Maar ik kan de orion niet meer terugbrengen naar de winkel (anders zou ik zo'n smartversie aanschaffen). Maar naar ik lees zou het toch geen ramp zijn. De lifepo4 heeft een constante spanning nodig en werkt niet met verschillende laadfasen (afgezien van de "knieën aan de uiteindes). Uit info blijkt dat het dus oké zou zijn om de laadspanning op 13,4 (niet 13,6 zoals ik eerder zei) te zetten. Kan hij veilig opladen zonder daarbij schade aan de cellen te doen. Ik zou de orion kunnen schakelen op het contactslot, maar ik zie er niet zo het nut van in. Ik ga hem wel aansluiten op een gewone schakelaar, om de laadfunctie te kunnen uitzetten als we niet op verlof zijn en dus lange tijd geen nood hebben aan de batterij.