Cyrix doet het niet
Re: Cyrix doet het niet
Buiten het feit dat de kabels niet juist zijn, wat is dit voor onzin die aansluitingen.
Zitten ergens zekeringen wat helemaal nergens op slaat.
Zitten ergens zekeringen wat helemaal nergens op slaat.
Re: Cyrix doet het niet
Is dat lichtblauwe ding helemaal rechts op de bovenste foto een omvormer? Zo ja, dan lijken de aansluitkabels ook aan de lichte kant.
Je probeert toch niet om met de Cyrix een 24 volt startaccu met een 12 volt huishoudaccu te verbinden?
Je probeert toch niet om met de Cyrix een 24 volt startaccu met een 12 volt huishoudaccu te verbinden?
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
- marjasjaak
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
- Locatie: Kaag en Braassem
Re: Cyrix doet het niet
Hoeveel meters zitten er eigenlijk tussen de HH-accu en de Start-accu. Dat heeft ook invloed op de geleverde stroom aan je HH-accu. Je hebt 2 kabels getrokken voor de +, is dat met een reden, of lag eral 1 kabel?
Re: Cyrix doet het niet
Mis ik iets ? Waar haal je vandaan dat de startaccu 24V is ?
En er lopen 3 draden vanaf de start accu naar de cyrix en 2 draden naar de hhaccu.
En er lopen 3 draden vanaf de start accu naar de cyrix en 2 draden naar de hhaccu.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
- marjasjaak
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
- Locatie: Kaag en Braassem
Re: Cyrix doet het niet
Volgens mij is het een Mercedes 612D bus. (maar dat weet de eigenaar beter ) En die gebruikt volgens de specs 12 volt.
Sammi kan beter eerst even gaan meten, dan horen we graag zijn bevindingen.
Sammi kan beter eerst even gaan meten, dan horen we graag zijn bevindingen.
Re: Cyrix doet het niet
Sammi kan beter alles los trekken, en dan fatsoenlijk met de juiste kleur en dikte kabels alles opnieuw bedraden, en meteen een schema tekenen. Ik zie nu allerlei rare verbindingen die niet thuis te brengen zijn. Prutswerk!
(Oei, nu zit ik niet meer op mijn handen)
(Oei, nu zit ik niet meer op mijn handen)
Re: Cyrix doet het niet
beter eerst een schema tekenen, dan schema (laten) controleren , en pas dan bij goed, gaan bedraden.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Cyrix doet het niet
Zit de paarse massadraad wel op het juiste contact? Zo te zien op de foto's niet. Moet op het achterste contact anders schakelt de Cyrix niet.
Groeten, Gerard
Peugeot Boxer 435 L4H2 3.0 HDI, 116 kW, 400 nm. bwjr: 2008
Tom Tom Go 750 Live
De Camper is weer een TRAVELBUG
Peugeot Boxer 435 L4H2 3.0 HDI, 116 kW, 400 nm. bwjr: 2008
Tom Tom Go 750 Live
De Camper is weer een TRAVELBUG
Re: Cyrix doet het niet
TS weet nu wel dat die moet kijken of de - op 86 zit want het is nu al 4 keer gemeld dus wachten we zijn reactie maar even af.
Wie weet was dat het en is het opgelost
Wie weet was dat het en is het opgelost
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Cyrix doet het niet
Ik weet dat niet, vandaar mijn vraag. Zo'n Mercedes is toch in wezen een kleine vrachtwagen? Als ik die rommelige bedrading zie, vraag ik me gewoon af of TS wel weet wat hij aan het doen is en vraag ik me dus ook af of hij wel weet of zijn auto een 12 volt of een 24 volt installatie heeft.
Laatst gewijzigd door 't Busje op do 14 nov 2019, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Re: Cyrix doet het niet
Oh sorrie ik dacht dat het een constatering was maar nu snap ik je
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
-
- Berichten: 1825
- Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26
Re: Cyrix doet het niet
Er zijn al meer opmerkingen over de kleuren van de kabels gemaakt, en ik ben ook niet altijd even strikt daarin, maar ik zie in de elektradoos rood, zwart, bruin en blauw door elkaar. Áls er ergens rood en zwart gebruikt is voor 230V, dan móet dat toch echt veranderd worden. Want een vergissing betekent dan niet alleen een gesprongen zekering of fraaie vonken, maar meteen levensgevaar!
Daarnaast liggen op diverse plekken de plus en min kabels over elkaar heen, terwijl er een flinke omvormer aanwezig lijkt. Áls die de kabels doet smelten omdat ze te dun zijn, smelten ze wellicht aan elkaar waardoor de kortsluiting permanent wordt...
Daarnaast liggen op diverse plekken de plus en min kabels over elkaar heen, terwijl er een flinke omvormer aanwezig lijkt. Áls die de kabels doet smelten omdat ze te dun zijn, smelten ze wellicht aan elkaar waardoor de kortsluiting permanent wordt...
Re: Cyrix doet het niet
De kabels zullen zeker smelten met een zekering van 100 Amp in een veel te dunne kabel.
Die ook nog eens op een onlogische plaats zit.
Zekeren doe je zo dicht mogelijk bij de spanningsbron.
In dit geval bij de startaccu en de hh-accu.
Die ook nog eens op een onlogische plaats zit.
Zekeren doe je zo dicht mogelijk bij de spanningsbron.
In dit geval bij de startaccu en de hh-accu.
- marjasjaak
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
- Locatie: Kaag en Braassem
Re: Cyrix doet het niet
Je hebt speciale klemmen om kabels te koppelen en te isoleren.
Zelf had ik ook de fout gemaakt om geen pakkingbussen op een belangrijke plek (door een metalen plaat )te plaatsen. Werd hierop gewezen door een forumlid .
Zou deze nog plaatsen in je zekeringen box, met een rijdende auto beweegt er van alles.
Met Colson bandjes (tye rips) de draden koppelen scheelt ook een boel storingen. Probeer de kabels te fixeren aan vaste punten van de camper zodat ze niet kunnen bewegen..
Hierdoor voorkom je dat je per ongeluk een sluiting maakt tussen + en -.
Zelf had ik ook de fout gemaakt om geen pakkingbussen op een belangrijke plek (door een metalen plaat )te plaatsen. Werd hierop gewezen door een forumlid .
Zou deze nog plaatsen in je zekeringen box, met een rijdende auto beweegt er van alles.
Met Colson bandjes (tye rips) de draden koppelen scheelt ook een boel storingen. Probeer de kabels te fixeren aan vaste punten van de camper zodat ze niet kunnen bewegen..