Start ombouw bus "Angel" L3H2
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: wo 11 sep 2019, 15:52
Re: Start ombouw bus "Angel" L3H2
Thnx voor de tips. Zit nog ff vast in het issoleren van de grote stukken. En twijfel erg over de bodem. Warme voeten is de wens maar of we dat redden met Armaflex is lastig in te schatten. Wel valt met de geluidsdemping nu al op, zit se helft er nog niet op )) vloer met Pir platen zit ik toch aan te denken.
Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: wo 11 sep 2019, 15:52
Re: Start ombouw bus "Angel" L3H2
Goedemiddag, de watertank is binnengekomen en gelijk maar even passen. Lijkt me maar op 1 manier te passen en dat is net naast de uitlaat (L3) zie foto. Nu de bevestiging. Er zitten balken onder de bus met 6 mm gaatjes. Daar haken in een spanner en van dat spanband? Of echt door de vloer halen en daar met met grote ring vanaf vastzetten? Door de balken heen word boren gezien de gaten wel aan beide zijden zitten maar niet tegenover elkaar
Komt zo wel mooi uit, heb wat meer foto's hoop dat het duidelijk is.. Dan het vullen. Van bovenaf door mn vloer word lastig gezien die mooi in het midden hangt dus niet mooi onder mn keuken. Dan maar vanaf de zijkant vullen.
Om te legen zit er een hoekje speciaal daarvoor gemaakt. Daar wilde ik een koppeling aanzetten en met stuk slang een kraan eraan maken zodat ik niet onder de bus hoef te kruipen.
Dan nog lucht, moet ik lucht gaten maken zo ja hoeveel en hoe dan, gewoon paar gaatjes bovenin boren of is dat te simpel.
De situatie word als volgt. Schoonwater tank op de wielkas 57 liter. Vuilwater zal dus nooit vol zitten maar ik vond het een makkelijke tank vandaar deze keuze.
Ik hoop dat er wat kenners me even verder op weg kunnen helpen.
Groet Mike.
Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk
Komt zo wel mooi uit, heb wat meer foto's hoop dat het duidelijk is.. Dan het vullen. Van bovenaf door mn vloer word lastig gezien die mooi in het midden hangt dus niet mooi onder mn keuken. Dan maar vanaf de zijkant vullen.
Om te legen zit er een hoekje speciaal daarvoor gemaakt. Daar wilde ik een koppeling aanzetten en met stuk slang een kraan eraan maken zodat ik niet onder de bus hoef te kruipen.
Dan nog lucht, moet ik lucht gaten maken zo ja hoeveel en hoe dan, gewoon paar gaatjes bovenin boren of is dat te simpel.
De situatie word als volgt. Schoonwater tank op de wielkas 57 liter. Vuilwater zal dus nooit vol zitten maar ik vond het een makkelijke tank vandaar deze keuze.
Ik hoop dat er wat kenners me even verder op weg kunnen helpen.
Groet Mike.
Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk
Re: Start ombouw bus "Angel" L3H2
Als je ‘m nog terug kunt brengen zou ik dat doen. In ons bouwtopic kun je zien hoe we het ding uiteindelijk hebben bevestigd.
Instagram:
https://www.instagram.com/being_bus_y
https://www.instagram.com/being_bus_y
- marjasjaak
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
- Locatie: Kaag en Braassem
Re: Start ombouw bus "Angel" L3H2
Als ik naar foto 1 kijkt dan lijkt het of het heel laag hangt. Klopt dat? Onze tanks hangen ook onder de balken, zijn totaal 14 cm hoog.
We moeten soms uitkijken als we dumpen op onhandig aangelegde loosplekken (helling ed.)
Wij hebben een klein gaatje van 5 mm bovenin de tank als ontluchting, dat werkt goed.
Voor afvoer hebben we PVC 38mm gebruikt en een pvc kogelkraan (boerenlandwinkels verkopen veel van dit soort materiaal).
Met een paar minuten hebben we 100 liter geloosd.
We moeten soms uitkijken als we dumpen op onhandig aangelegde loosplekken (helling ed.)
Wij hebben een klein gaatje van 5 mm bovenin de tank als ontluchting, dat werkt goed.
Voor afvoer hebben we PVC 38mm gebruikt en een pvc kogelkraan (boerenlandwinkels verkopen veel van dit soort materiaal).
Met een paar minuten hebben we 100 liter geloosd.
Laatst gewijzigd door marjasjaak op di 03 dec 2019, 19:50, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: wo 11 sep 2019, 15:52
Re: Start ombouw bus "Angel" L3H2
Hoi Marjasjaak de houten balken waar die op ligt zijn 14 per stuk plus beetje speling nog dus 28-29 vanaf de grond gemeten. Zeker niet het laagste punt van de bus ))
En jtg de tank terugbrengen was nou juist niet de bedoeling maar eronder hangen ))
Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk
En jtg de tank terugbrengen was nou juist niet de bedoeling maar eronder hangen ))
Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: wo 11 sep 2019, 15:52
Re: Start ombouw bus "Angel" L3H2
Hoe heet je bouwtopic?JTG schreef:Als je ‘m nog terug kunt brengen zou ik dat doen. In ons bouwtopic kun je zien hoe we het ding uiteindelijk hebben bevestigd.
Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk
- marjasjaak
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
- Locatie: Kaag en Braassem
Re: Start ombouw bus "Angel" L3H2
viewtopic.php?f=7&t=8465412&start=182#p1817761
bus-y op bladzijde 14 staat het tank verhaal van Jeroen.
bus-y op bladzijde 14 staat het tank verhaal van Jeroen.
Re: Start ombouw bus "Angel" L3H2
Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Wel met een L2.
Zie mijn draadje viewtopic.php?f=7&t=8469093&p=1842763&h ... 7#p1842763
Bij mij paste de tank dus niet. Heb hem er wel onder gekregen, maar heb een aanpassing aan de tank laten maken.
En wij hebben echt alles geprobeerd. Ook boven de achteras. Maar dan had ik toch te weinig speling, bovendien raak je dan bij een L2 het reservewiel kwijt
Ik heb de tank er onder geplaatst met 3 spanbanden, wil er nog een 4e onder door zien te krijgen. Elke band kan 100kg dragen. Heb de banden met blindmoeren in bestaande gaten in de balken bevestigd. Maar ook nog twee erbij gemaakt.
Foto's van de tank gemonteerd staan op mijn instagram. Kan ze niet zo snel hier plaatsen.
Ik zou ik niet weer voor deze tank kiezen, maar twee standaard tanks monteren. Maar ja, met de kennis van nu....
Groet Roelof
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Wel met een L2.
Zie mijn draadje viewtopic.php?f=7&t=8469093&p=1842763&h ... 7#p1842763
Bij mij paste de tank dus niet. Heb hem er wel onder gekregen, maar heb een aanpassing aan de tank laten maken.
En wij hebben echt alles geprobeerd. Ook boven de achteras. Maar dan had ik toch te weinig speling, bovendien raak je dan bij een L2 het reservewiel kwijt
Ik heb de tank er onder geplaatst met 3 spanbanden, wil er nog een 4e onder door zien te krijgen. Elke band kan 100kg dragen. Heb de banden met blindmoeren in bestaande gaten in de balken bevestigd. Maar ook nog twee erbij gemaakt.
Foto's van de tank gemonteerd staan op mijn instagram. Kan ze niet zo snel hier plaatsen.
Ik zou ik niet weer voor deze tank kiezen, maar twee standaard tanks monteren. Maar ja, met de kennis van nu....
Groet Roelof
Bouwverslag via Instagram:
https://instagram.com/vanbnaarc?r=nametag
https://instagram.com/vanbnaarc?r=nametag
- Dekker-Achterhoek
- Berichten: 685
- Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
- Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
- Contacteer:
Re: Start ombouw bus "Angel" L3H2
Wij (hadden) in laadbak van onze Land Rover een Camper-unit staan en reden (geheel legaal !) op grijs-kenteken.luinge schreef: ↑do 07 nov 2019, 13:36Voor wat betreft de keuring nog even een paar aandachtspunten:
De RDW maakt tegenwoordig foto's van het interieur. Die kunnen gebruikt worden voor zaken als verzekering en/of belasting als vragen over komen. (Nog niet ieder keuringsstation doet het, maar is wel de richtlijn)
Keuring met laag gewicht en daarna inbouwen om in een lager belasting categorie te komen is natuurlijk fraude. Realiseer je je dat wel. Handhaving is moeilijk, maar je loopt wel een risico. Als je straks een volledige inbouw hebt en jouw L3 bus heeft een ledig gewicht van onder de 2000 kg weet iedere agent of belasting ambtenaar dat het niet klopt. Nomaals handhaving is moeilijk en ik ken persoonlijk geen gevallen waar gecontroleerd werd op ledig gewicht.
Groet Roelof
Nu lijkt het op een foto op een echte Camper, met als resultaat, dat wij zo ongeveer eens per 2 jaar (!) wel weer een inspecteur van de Belastingdienst aan de deur hadden. Dit ondanks het feit, dat we de Land Rover of binnen hadden staan, of in het buitenland rond reden.
Wordt dus meer gecontroleerd als je denkt.
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
- WoutvanAken
- Berichten: 473
- Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00
Re: Start ombouw bus "Angel" L3H2
Hierbij nog enkele foto's van de manier waarop ik de tank gemonteerd heb.
Inmiddels nog iets uitgebreid met twee dwarsdelen omdat ik vond dat bij warm weer en redelijk volle tank het middendeel toch nog iets ging doorhangen. Van dat laatste heb ik helaas (nog) geen foto gemaakt.
- WoutvanAken
- Berichten: 473
- Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: wo 11 sep 2019, 15:52
Re: Start ombouw bus "Angel" L3H2
Thnx Wout, ondertussen 3 rvs beugels binnen nu de haken nog. Ze hadden er 4 gemaakt maar denk dat 3 wel genoeg is.
Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk
- WoutvanAken
- Berichten: 473
- Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00
Re: Start ombouw bus "Angel" L3H2
Ja, drie zal genoeg zijn maar het is wel handig wanneer de twee ronde gaten vrij blijven misschien.
Wout.
Wout.