Lengte- versus breedtebank in Volkswagen T5

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
aveld
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 28 jul 2019, 20:46

Lengte- versus breedtebank in Volkswagen T5



Bericht door aveld »

Hoi,

Wij zijn begonnen aan ons eerste camper projectje in een VW T5, en we twijfelen nog erg tussen breedte (evt. goedgekeurde zitplaatsen) of een lengte bank. Voornaamste reden zou budget zijn, een lengte bank en bed is budgettair zelf natuurlijk veel eenvoudigere te realiseren.

Over breedte banken is veel te vinden, en is eigenlijk de standaard. Zijn er hier mensen die een lengte bank hebben in een VW T4 / T5 / T6 en daar wat foto's en info over willen delen?

Het zou helemaal top zijn als we een compacte bus met lengte bank en bed in de omgeving van Arnhem zouden kunnen bekijken..

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Lengte- versus breedtebank in Volkswagen T5



Bericht door annoh »

@TS,
Wanneer je google gebruikt, met plaatjes, dan kom je heel wat afbeeldingen tegen.

Je zou de vraag ook op het weetjewel forum kunnen zetten. Grote kans dat je dan antwoord krijgt.

Succes.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Lengte- versus breedtebank in Volkswagen T5



Bericht door Navigator »

Een langsbank geeft mijn inziens een veel ruimtelijker effect.

Zou ik echter uitsluitend doen als je veelal met z'n tweeën reist. Een breedtebank heeft veelal goedgekeurde zitplaatsen/gordels.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5262
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Lengte- versus breedtebank in Volkswagen T5



Bericht door Mickel Moen »

Een T5 is een compacte ruimte. Dat betekent, dat je slim met de ruimte om moet gaan.
Bepaal daarom vooraf, wat je overige wensen zijn. Hoeveel en wat voor bagage wil je meenemen? Maak je dat makkelijk bereikbaar? Kan dat alles een vaste plaats krijgen, of moet je steeds van de ene hoek naar de andere verplaatsen al naargelang het verbruik. Waar wil je je keuken, koel(kast)box, toilet?

Bouw je voor de showroom of voor het gemak in gebruik? Ik zou verschillende scenario’s onderzoeken en daarbij tekeningen maken en volumes berekenen.

Veel succes.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 12:35
Locatie: Hoorn NH

Re: Lengte- versus breedtebank in Volkswagen T5



Bericht door moosev »

Wij hebben twee lengte banken. Bevalt super, we zitten nauwelijks op de draaibare voorstoelen.
gr
René
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Lengte- versus breedtebank in Volkswagen T5



Bericht door durisotti »

Ik heb een lengtebank, uitgeklapt is het bed 2.05 bij 140 tot 1.60 breed.
Voordeel van een lengtebank is dat je een fiets, of in mijn geval zelfs een kleine motor mee kunt nemen.
Ook doet het ruimtelijker aan.
Plaatjes zie de link:

https://myalbum.com/album/JCEslcQ9mMV1
aveld
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 28 jul 2019, 20:46

Re: Lengte- versus breedtebank in Volkswagen T5



Bericht door aveld »

Hartelijk dank voor de reacties tot dusverre!

Zeker leuk om een link naar zelfbouw lengte bank projecten te krijgen! dat is waar ik naar opzoek was, mocht iemand in de buurt van Arnhem wonen zou ik graag zijn camper van binnen bekijken.
Plaats reactie