Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kampeermark
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 14 sep 2018, 17:13

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door Kampeermark »

Karelkaywa, ik neem vd week even contact met je op!

Verder, vriendin heeft de hoogte ook goedgekeurd dus we kunnen weer verder Afbeelding

Nog even een fotootje van het bed!

@gsm ik snap heel goed dat die ruimte discutabel is. Puur wat je zelf wil. Wij willen juist geen portapottie, maar da's puur een overweging. Overigens zou je de ruimte iets kleiner kunnen maken. Wij hebben een gordelbok en een vast bed en zo de ruimte die we over hadden gebruikt.

Wij hebben straks overigens ook een buiten douche ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22860
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door PaulBng »

Ik hoop dat er geen patent zit op dat voetenbankje!
Weer een idee opgedaan.
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door AadenAnke »

Kampeermark schreef:
zo 03 mei 2020, 14:00
Bedankt voor alle adviezen. Ik ga mn vriendin even op de pot zetten!

Ik kom overigens op circa 53cm met bril nu. Op internet staat dat 45 zonder bril de standaard is.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
Die 45cm is een standaard van vele jaren terug. Toen was de gemiddelde lengte ook een stuk minder dan nu. De vuistregel die mijn baas altijd toepaste leng geleden toen ik nog bij een loodgieter werkte en de vrij hangende toiletten net in de mode kwamen. Zitten en dan de bovenbenen iets omhoog laten lopen naar de knieën 1 a 2 cm. Is tegenwoordig al gauw boven de 50 cm. Ff zoeken bij vrij hangende toiletten zal je vast wel iets hier over vinden.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door WoutvanAken »

Bij mij het toilet zo'n 5 cm hoger dan de vloer. Dat gaat precies. Onder de toiletvloer overigens ongeveer 3 cm isolatie waar dan ook de afvoerslang van de wasbak doorheen loopt. Dan toch nog precies voldoende stahoogte.
Wout.
IMG_20190406_144045.jpg
IMG_20190406_144045.jpg (64 KiB) 702 keer bekeken
IMG_20190406_144033.jpg
IMG_20190406_144033.jpg (65.66 KiB) 702 keer bekeken
IMG_20180625_202101.jpg
IMG_20180625_202101.jpg (66.05 KiB) 702 keer bekeken
Gebruikersavatar
Kampeermark
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 14 sep 2018, 17:13

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door Kampeermark »

Nogmaals bedankt voor alle adviezen.we gaan hem (wc) ook verhogen en zien geen probleem.

Van het weekend een vensterbankje gemaakt bij de dinette, die is nu ook af en op zn plek.
Ook gasveren op het compartiment in de verhoging gezet. Werkt mooi zo.

Tenslotte; de koelkast opgehaald.. keuze is toch de crx80 geworden.

Waarom?
Wij zijn, gewapend met een lege fles spa-rood naar Schijndel gereden. Daar getest met verschillende koelkasten wat ons het beste uit kwam. Vervolgens gekeken naar gebruiksgemak en prijs kwaliteit verhouding en tot dit product gekomen.
Absorptie wilden we niet, en ook geen 230v koelkast met een omvormer erbij.

Inmiddels ook aangezet en het eerste blikje is gekoeld. Ging geweldig! Je moet echt boven de kast hangen om hem te horen. Als hij eenmaal op zn plek staat zal het nog beter zijn verwacht ik. De koelkast komt bij ons onder het aanrecht, met daaronder nog een lade. Daaronder een ventilatie schacht voor de trek vd koelkast. Deze laat ik dan via de achterkant koelkast naar een opening boven het bovenkastjes gaan.

N.b. foto's uploaden werkt niet vandaag. Krijgen jullie tegoed!

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Kampeermark
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 14 sep 2018, 17:13

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door Kampeermark »

En nu de foto's erbij. Trots met mn koelkast :pAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Kampeermark
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 14 sep 2018, 17:13

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door Kampeermark »

Even de dagelijkse vraag van de week; ik zit te sparren over de wc deur. Normale scharnier deur, een schuifdeur, of een vouwdeur, keuze zat.
Een normale deur is niet zo ingewikkeld.maar toch benieuwd hoe andere een schuifdeur of iets anders hebben/zouden bevestigen.



Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door joske501 »

Beste,

Een vouwdeur neemt veel plaats in. Een schuifdeur is een rammel element. Ik zou de scharnierdeur kiezen. :wink:

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door JTG »

Dat wordt ook onze keuze zoals het er nu naar uitziet: deur met scharnieren. Schuifdeur hebben we geen plek voor (moet nu al een strookje van het toilet zagen :wink: dat zou met schuifdeur nog meer zijn).
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1738
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door marjasjaak »

Of 2 halve deuren met extra uitklappende panelen. Tijdens gebruik veel ruimte, en daarna weer een vlakke wand gelijk met de kastenwand.
viewtopic.php?f=7&t=8465743&start=112#p1835355
Je hebt wel een deur handeling extra te doen, maar de ruimte is luxe en je zit privé. :thumbup:
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1123
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door Karelkaywa »

Schuifdeur, onze rammelt niet.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22860
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door PaulBng »

Schuifdeur.
Kan alleen rammelen wanneer je rijdt. Dus zorgen dat ie in gesloten toestand netjes ingesloten wordt..
Gebruikersavatar
Kampeermark
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 14 sep 2018, 17:13

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door Kampeermark »

@Karelkaywa , schikt het als ik morgen rond 1900 even langs kom?

Dit weekend lekker productief. Ik heb de buitendouche een beetje van wout afgekeken. Beter goed gejat dan slecht verzonnen. Daar bij het luikje dus een afwerking gemaakt waarin de mengkraan komt. Ook alvast het wandje gemaakt welke hier weer tegenaan komt, maar dat komt pas na het installeren van de mengkraan.

Bij het raam een wandje gemaakt en bekleed met kunstleer. De uiteindelijke afwerking wordt als volgt: klittenband op het hout wat je nu nog ziet. Daar komt een lijst op welke 1cm verder steekt dan het gat. Deze wordt geschilderd maar met magneetverf in de basis. En dan dit gebruiken voor de hor en gordijn. Hoe we dit precies gaan doen weet ik nog niet maar het basis idee is er.

Ook de basis voor de keuken gestart. Hoe meer wandjes hoe beter ik erin word Afbeelding

Hier gaat nog een hap uit om een open interieur te behouden. (Aanrecht komt vanaf het bed tot halverwege de schuifdeur)AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1123
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door Karelkaywa »

Kampeermark schreef:@Karelkaywa , schikt het als ik morgen rond 1900 even langs kom?


Is goed. We zijn weer thuis, maar dat had je waarschijnlijk al gezien Afbeelding
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Plaats reactie