Advies inbouw dakairco

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
FritsOv
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 25 mar 2013, 17:03

Advies inbouw dakairco



Bericht door FritsOv »

Hallo allemaal,

Ik ben in de voorbereidende fase voor het inbouwen van een dakairco. Ik heb andere topics gelezen en gezien de opmerkingen over statische en dynamische dakbelasting heb ik een vraag.

De camper (6.85 meter) heeft twee dakluiken die geschikt zijn voor de opbouw van de airco (40x40). Eén dakraam is aan de achterkant gepositioneerd en de andere in het midden van de camper. Aan de achterzijde is een frans bed met daarnaast de douche in het midden is het keukendeel.
op het dak is een imperial aanwezig.

Het liefst zouden wij in het midden van de camper de dakairco monteren, ook gezien de elektra aansluiting die hier het snelst tot stand gebracht kan worden (Hangkast en koelkasten naast elkaar). Aan de andere kant kan ik mij zo voorstellen dat het dak in midden van de camper minder belast kan worden dan de achterkant. Deze redenering bedenk ik niet omdat ik dat weet maar verwacht dat daar waar verband is en een imperiaal af fabriek op zit er automatisch rekening is gehouden met de last die hierop komt. Daarnaast kan ik mij zo voorstellen dat de wand van de douche ook een vorm van ondersteuning is voor het dak. Hieronder is een afbeelding van de indeling ingevoegd.
Afbeelding

Mijn vraag is dus welk dakluik kan ik het beste nemen en zijn er naast het al aanwezige houten raamwerk aanvullende maatregelen ter versteviging nodig?

Ik hoor graag van jullie,

Frits
Plaats reactie