Aanschaf vrachtwagen gesloten bak
Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak
Nog een paar reacties hierop:
Met zo weinig camper en off grid inhoud heb je werkelijk geen zware vrachtwagen nodig
Dubbel glas voor voertuigen daar bestaan regels voor, je kan maar beter geen huis tuin en keukenglas gebruiken.
Een Atego van 10 ton (9,5T ken ik niet) kan je vrij vlot op 7,5T inschrijven.
Kampeerwagens (ook die van +12T) zijn in Duitsland vrijgesteld van Toll Collect. In België eveneens.
Vrachtwagens moeten betalen afhankelijk van hun gewichtsklasse.
Met zo weinig camper en off grid inhoud heb je werkelijk geen zware vrachtwagen nodig
Dubbel glas voor voertuigen daar bestaan regels voor, je kan maar beter geen huis tuin en keukenglas gebruiken.
Een Atego van 10 ton (9,5T ken ik niet) kan je vrij vlot op 7,5T inschrijven.
Kampeerwagens (ook die van +12T) zijn in Duitsland vrijgesteld van Toll Collect. In België eveneens.
Vrachtwagens moeten betalen afhankelijk van hun gewichtsklasse.
Groeten Kampo
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak
Tol in Duitsland is alleen voor beroeps goederen vervoer dus niet voor privé, dat geld eveneens voor het weekend rijverbod. Je vrachtwagen hoeft daarvoor niet omgekeurd te zijn. Hetzelfde geldt voor de tachograaf plicht, is ook alleen voor beroeps goederen vervoer.
Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak
Het gaat niet om "nodig hebben", het gaat om "willen".
Zoals vermeld is de hoofdreden: de beschikbare extra ruimte.
Geen beroepsgoederenvervoer. Is me bekend.
Zoals vermeld is de hoofdreden: de beschikbare extra ruimte.
Geen beroepsgoederenvervoer. Is me bekend.
- Charles Franconi
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
- Locatie: Europa
Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak
Ik zou de bak liever wel wat hoger hebben. Dan kun je een dubbele bodem inbouwen met alle tanks, accu’s verwarming tussen beide bodems.kampo schreef: ↑za 08 jun 2019, 21:10Een vrachtwagen van 300Pk en 12 ton zal inderdaad meer verbruiken als een 130Pk Ducato van 3,5 ton.
Dat is relatief natuurlijk want zowel per Pk als per ton verbruikt die minder
Met de onderhoudskost net zo. Sommige doen maar 1 onderhoud per 100.000km.
Dat zal met een Ducato niet mogelijk zijn.
Die halve lift is ideaal om je motorfiets en reservewiel in te laden.
De laag gezette zijdelingse instapdeur met binnentrap is zeer comfortabel, bovendien moet je geen dure buiten trap meer bouwen of kopen.
Wat me het meeste bevalt aan die DAF is de lage opbouw ,van ongeveer 2m
Waar de meeste vrachtwagens een veel te hoge opbouw hebben van 2,2 of 2,4 m voor een camper.
Dat scheelt een liter in verbruik
… en het zwaartepunt...
De breedte is ook smal genoeg.
Goede keuze !
Als alles in banken moet komen hou je weinig opbergruimte over.
Charles
Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak
Jij bedoelt z,on vloer ligt 1600ltr water in 400ltr zwart en nog eens 400ltr grijs afvalwater.
Kabola verwarming ACCU,s omvormers pompen enz enz alles onder de vloer en goed toegankelijk.
Kabola verwarming ACCU,s omvormers pompen enz enz alles onder de vloer en goed toegankelijk.
Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak
Zelf ben ik niet zo een voorstander van een valse bodem voor de techniek. Natuurlijk kan het en heeft het ook voordelen.
Maar mits een goede planning kan je een valse bodem vermijden. Dan zit je achteraf niet met het meerverbruik, het extra gewicht en het hoge zwaartepunt. Bovendien zit er vooral veel lucht in zo een valse bodem.
Een hoge camper heeft enkel nadelen, ook de instap wordt problematisch. Ik kom wel eens 7 instaptreden tegen.
Je hebt veel +3,5T campers met dubbele bodem die later versterkte veren of stabilisatoren nodig hebben.
Of enkel rijden aan verlaagde snelheid ?
Net zo met de garage en bergingen. Beter een halve meter langer bouwen en alles, fietsen en reservewielen binnen steken.
Extra liften en wieldragers kosten geld en gewicht. Dat is enkel nodig als je het vooraf niet gepland hebt.
Eneeuh met 1600 liter vers water bouw je evengoed meteen een tankwagen
Maar mits een goede planning kan je een valse bodem vermijden. Dan zit je achteraf niet met het meerverbruik, het extra gewicht en het hoge zwaartepunt. Bovendien zit er vooral veel lucht in zo een valse bodem.
Een hoge camper heeft enkel nadelen, ook de instap wordt problematisch. Ik kom wel eens 7 instaptreden tegen.
Je hebt veel +3,5T campers met dubbele bodem die later versterkte veren of stabilisatoren nodig hebben.
Of enkel rijden aan verlaagde snelheid ?
Net zo met de garage en bergingen. Beter een halve meter langer bouwen en alles, fietsen en reservewielen binnen steken.
Extra liften en wieldragers kosten geld en gewicht. Dat is enkel nodig als je het vooraf niet gepland hebt.
Eneeuh met 1600 liter vers water bouw je evengoed meteen een tankwagen
Groeten Kampo
- Charles Franconi
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
- Locatie: Europa
- Charles Franconi
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
- Locatie: Europa
Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak
kampo schreef: ↑zo 07 jul 2019, 18:23Zelf ben ik niet zo een voorstander van een valse bodem voor de techniek. Natuurlijk kan het en heeft het ook voordelen.
Maar mits een goede planning kan je een valse bodem vermijden. Dan zit je achteraf niet met het meerverbruik, het extra gewicht en het hoge zwaartepunt. Bovendien zit er vooral veel lucht in zo een valse bodem.
Een hoge camper heeft enkel nadelen, ook de instap wordt problematisch. Ik kom wel eens 7 instaptreden tegen.
Je hebt veel +3,5T campers met dubbele bodem die later versterkte veren of stabilisatoren nodig hebben.
Of enkel rijden aan verlaagde snelheid ?
Net zo met de garage en bergingen. Beter een halve meter langer bouwen en alles, fietsen en reservewielen binnen steken.
Extra liften en wieldragers kosten geld en gewicht. Dat is enkel nodig als je het vooraf niet gepland hebt.
Eneeuh met 1600 liter vers water bouw je evengoed meteen een tankwagen
Ieder wat ie wil, Kampo.
Ik voel meer voor de ideeën van 1934.
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak
Dat is ook meteen het grootste nadeel van zo een voertuig, alles moet je binnen bouwen en dat kost heel veel ruimte. Een stadsbus kent hetzelfde probleem, geen bagage ruimtes en dus moet alles binnen. Het enige wat ik binnen heb is de geiser, een klein doosje in een kastje in de badkamer. Voor de rest is alles onder de vloer in de bagageruimtes geplaatst en zo hoort het, niks binnen in de leefruimte.
Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak
Jep de nieuwe,ach ieder zijn ding hè en wat betreft de traptrede alle 4x4 campertrucks hebben de vloer (mits bij de juiste bandenmaat) een vloerhoogte van tussen de 125mtr en de 140mtr wat overigens ook geld voor de Concorde,s of STX campers,voor wat betreft de totale hoogte is er voor mij (na een jaar of 15 reiservaring) wel een ding duidelijk of onder de 3.60mtr blijven of anders gewoon maximale vrachtauto hoogte,vrachtwagens komen ook overal !!!
Dubb bodem is wat mij betreft heerlijk niets meer buiten alles winterproof en gewoon zeer goed toegankelijk vanuit de garage,1600 ltr water is ideaal zeker als je er een dikke 10mnd per jaar in verblijft.Had eigenlijk van kampo meer doordacht inzicht verwacht of een vraag over de verwarming etc etc.
Afmetingen en onderstel Scania V8 topline 500 pk,volledig luchtgeveerd,retarder automaat,opbouw 8.10x2.50x2.90
Dubb bodem is wat mij betreft heerlijk niets meer buiten alles winterproof en gewoon zeer goed toegankelijk vanuit de garage,1600 ltr water is ideaal zeker als je er een dikke 10mnd per jaar in verblijft.Had eigenlijk van kampo meer doordacht inzicht verwacht of een vraag over de verwarming etc etc.
Afmetingen en onderstel Scania V8 topline 500 pk,volledig luchtgeveerd,retarder automaat,opbouw 8.10x2.50x2.90
Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak
Betreft overigens een 6x2 met stuur en liftas ,truck heeft veel kortere draaicirkel als onze oude met 4x4 en wielbasis van 3.80mtr als enig nadeel bij de nieuwe is de achteroversteek die fors uitzwaait bij achterste as omhoog,hier dien je extra alert mee te zijn.Voor wat betreft gewicht tja daar hoef je niet eens aan te denken,mag er bijna 12 ton in timmeren geloof niet dat ik die nodig ga hebben.Buiten zit alleen een silent aggregaat en heb ik nog een extra brandstoftank waarmee het totaal op 1350ltr diesel komt.laadklep aangepast luchtvering voor omhoog en achter na beneden er je rijd er zo een smart quad etc etc in !n,
Voor alles binnen is bewust gekozen voor een geplande overwinter in sneeuw reis naar het hoge noorden,dus ook alle afvoeren zijn voorzien van dubbele kranen binnen/buiten en een kabola diesel CV combi ketel,vloerverwarming etc etc,dubbel glas hardglasfensters
Voor alles binnen is bewust gekozen voor een geplande overwinter in sneeuw reis naar het hoge noorden,dus ook alle afvoeren zijn voorzien van dubbele kranen binnen/buiten en een kabola diesel CV combi ketel,vloerverwarming etc etc,dubbel glas hardglasfensters
- Peter LMC
- Berichten: 10098
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak
Achteras/trekas met 4 balgs vering of de (stugge) 2 balgs vering.
Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak
Leuk om te lezen
Kom ik aan met mijn Ducato indeling...... Nix tig ltr water.... Nix verwarming.... Ja ja, ik weet het is niks
O ja... en geen douche !!!
Kom ik aan met mijn Ducato indeling...... Nix tig ltr water.... Nix verwarming.... Ja ja, ik weet het is niks
O ja... en geen douche !!!
- Charles Franconi
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
- Locatie: Europa
Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak
FOTOOOOOOOOO’S!!!!!!!!!! We worden een beetje nieuwsgierig, Arjen.1934 schreef: ↑ma 08 jul 2019, 5:09Betreft overigens een 6x2 met stuur en liftas ,truck heeft veel kortere draaicirkel als onze oude met 4x4 en wielbasis van 3.80mtr als enig nadeel bij de nieuwe is de achteroversteek die fors uitzwaait bij achterste as omhoog,hier dien je extra alert mee te zijn.Voor wat betreft gewicht tja daar hoef je niet eens aan te denken,mag er bijna 12 ton in timmeren geloof niet dat ik die nodig ga hebben.Buiten zit alleen een silent aggregaat en heb ik nog een extra brandstoftank waarmee het totaal op 1350ltr diesel komt.laadklep aangepast luchtvering voor omhoog en achter na beneden er je rijd er zo een smart quad etc etc in !n,
Voor alles binnen is bewust gekozen voor een geplande overwinter in sneeuw reis naar het hoge noorden,dus ook alle afvoeren zijn voorzien van dubbele kranen binnen/buiten en een kabola diesel CV combi ketel,vloerverwarming etc etc,dubbel glas hardglasfensters