Fiat Ducato L2H2 ontwerp vragen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
anne m
Berichten: 3
Lid geworden op: do 09 mei 2019, 17:37

Fiat Ducato L2H2 ontwerp vragen



Bericht door anne m »

Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik bezig met de aankoop van een Fiat Ducato (L2H2), die ik wil ombouwen tot camper. Het forum heb ik al doorspit voor goede tips/tricks. Toch heb ik al wel een paar vragen:

Zoals, ik vermoed, vele andere camperaars, hou ik van de natuur. Ik wil er graag zoveel mogelijk in zijn, én ik wil de natuur niet te veel belasten met de keuzes voor de ombouw van mijn camper. Ik gebruik daarom zoveel mogelijk tweedehands materialen voor mijn bed, keuken etc. Dat is nog niet zo makkelijk. Ik merk het al bij de keuze voor isolatie: Ik stuit op een dilemma tussen wat milieuvriendelijk is en wat duurzaam is, zo las ik dat schapenwol milieuvriendelijk is maar veel vocht kan doorlaten en X-trem vice versa. Hebben jullie tips voor goede maar ook milieuvriendelijke isolatie? En wellicht ook bedrijven die dit voor je kunnen doen?

Een andere vraag waar ik tegenaan liep: in de bus zit nu nog een tussenschot tussen de voorstoelen en de laadruimte. Ik zie dat veel mensen het tussenschot weghalen om met twee draaistoelen voorin meer leefruimte te creëren. Daar tegenover staat dat het tussenschot een extra plaats biedt voor kastruimte, en dat minder zichtbaar is dat je een camper bent. Wij denken eraan om het tussenschot te laten zitten. Hebben jullie er nog (andere) argumenten voor om dat vooral niet te doen? Wat wellicht belangrijk is om te weten is dat ik geen natte cel/wc in de bus hoef te hebben. In de laadruimte zou dus vooral een bed, keuken en zitplekken moeten worden gecreëerd.

Tot slot: Ik wil het bed graag in de breedte vanwege de ruimte die dit kan besparen (t.o.v. het bed in de lengte), maar mijn vriend is vrij lang (1.94). Ik zou het liefste een vast bed hebben, omdat ik uit ervaring met eerdere campertrips al heb ervaren dat het ombouwen van een bank naar bed niet iets is wat ik graag dagelijks doe. Zijn er wellicht lange mensen op dit forum die in een L2-formaat (of equivalent) slaap-ervaring hebben en uit die ervaring aanraden om vooral wel/niet het bed in de breedte in te richten?

Dank alvast voor jullie antwoorden!!

Groet,

Anne Marit
Bob47
Berichten: 714
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 21:29
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Fiat Ducato L2H2 ontwerp vragen



Bericht door Bob47 »

Hallo Anne, ik ben 1.93m . Wij hebben een ducato (2008) buscamper en slapen dwars achterin. Voor mij geen probleem. Het nog de optie in het hoofd om eventueel een uitschuifbaar voeteneind te maken, maar is voor mij niet nodig.

Gr, Bob
Plaats reactie