Zelbouw Ducato L2H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: Zelbouw Ducato L2H2



Bericht door JTG »

Als je dan toch al dieselverwarming hebt, kun je ook kiezen voor een boiler die de warmte daarvan gebruikt. Eventueel met ook een alternatieve verwarming via electriciteit. Bijvoorbeeld een Elgena Nautic compact air/luft 6 of 10 liter boiler: https://www.elgena.de/collections/boile ... mpact-luft
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8951
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Zelbouw Ducato L2H2



Bericht door kampo »

luinge schreef:
ma 29 jul 2019, 13:01
Hallo,

Wij zijn op het punt aangekomen dat ik moet bepalen waar alles wat betreft techniek moet komen te staan. We wilden eerst voor verwarming en warm water een Truma combi aanschaffen, maar door voortschrijdend inzicht zijn we overgestapt naar een diesel standverwarming en een boiler (combi Gas + E). Zover ik kon vinden zijn er twee types, De truma B10 en de Whale. Echter beide boilers lijken mij moeilijk in te bouwen vanwege de vrij starre inlaat/uitlaat. Bij de Truma Cobmbi is dat een slang die je makkelijk in de zijwand ergens kan aanbrengen. Bij de boilers moet de boiler prescies op de gelijke hoogte staan met de inlaat/uitlaat naar buiten.
Heeft iemand ervaring met 1 van deze twee inbouwen in een buscamper? Ik kan er maar weinig over vinden op YT.

Groet Roelof
Het gaat daarbij over de uitlaat en de aanzuiging van de verbrandingslucht?
Je hebt modellen die tegen de wand dienen gemonteerd te worden en andere die met een uitlengbare slang in slang kunnen geïnstalleerd worden.
Ik zou de installatie handleidingen erbij nemen …
En eerst een paar keer goed doorlezen.
http://www.rvsupplies.co.nz/files/produ ... heater.pdf
Groeten Kampo
Plaats reactie