luchtroosters achterin bus
luchtroosters achterin bus
Hallo allemaal.
Wat is eigenlijk de funtie van beide roosters achterin bus (zie foto)
Hebben jullie deze bekleed,dichtgemaakt,of anders ?
bedankt Hans
Wat is eigenlijk de funtie van beide roosters achterin bus (zie foto)
Hebben jullie deze bekleed,dichtgemaakt,of anders ?
bedankt Hans
- Bijlagen
-
- 20190426_170227 (Medium).jpg (97.61 KiB) 692 keer bekeken
- Mickel Moen
- Berichten: 5259
- Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
- Locatie: Súdwest Fryslân
- Contacteer:
Re: luchtroosters achterin bus
Ik doe een gok.
Als verder alles bekleed is, zouden de roosters kunnen dienen om overdruk bij het dichtslaan van de achterklep of deuren tegen te gaan.
Bij mijn T5 heb ik gaatjes in de beplating van de zijpanelen. Als je de klep dicht doet veroorzaak je min of meer een overdruk. Als de lucht niet weg kan sluit de klep of deur moeilijk. Zeker als het een afgesloten ruimte bij een dubbele cabine is. Door het rooster kan de lucht via de afeateringsgaatjes onder in de bus verdwijnen.
Als verder alles bekleed is, zouden de roosters kunnen dienen om overdruk bij het dichtslaan van de achterklep of deuren tegen te gaan.
Bij mijn T5 heb ik gaatjes in de beplating van de zijpanelen. Als je de klep dicht doet veroorzaak je min of meer een overdruk. Als de lucht niet weg kan sluit de klep of deur moeilijk. Zeker als het een afgesloten ruimte bij een dubbele cabine is. Door het rooster kan de lucht via de afeateringsgaatjes onder in de bus verdwijnen.
Re: luchtroosters achterin bus
Dat niet alleen. Als je rijdt wordt de buitenlucht bij de motorkap aangezogen en door die roosters achterin weer afgevoerd. Dat zorgt voor ventilatie door de hele auto.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Re: luchtroosters achterin bus
In mijn bus zijn ze dicht gemaakt(door de inbouwer/fabrikant.
Het achterste dakluik ventileert ook in de dichte stand en daarmede is de ventilatie weer in orde.
Je zou dus een dakluik kunnen plaatsen dat altijd ventilatie toestaat(heki).
Het achterste dakluik ventileert ook in de dichte stand en daarmede is de ventilatie weer in orde.
Je zou dus een dakluik kunnen plaatsen dat altijd ventilatie toestaat(heki).
Re: luchtroosters achterin bus
De roosters voorkomen dat je overdruk in de auto krijgt tijdens het rijden en zorgen ook voor de afvoer van gebruikte lucht, openlaten dus !
- Aloys
- Site Admin
- Berichten: 19156
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
- Locatie: Kampen
- Contacteer:
Re: luchtroosters achterin bus
Bij mij zitten ze al 8 jaar dicht!
Moet je kijken (op de foto) hoeveel openingen eronder zitten. In die kolom is dat allemaal open.
Moet je kijken (op de foto) hoeveel openingen eronder zitten. In die kolom is dat allemaal open.
Re: luchtroosters achterin bus
Mocht je ooit schade aan je achterlichten krijgen en je moet ze vervangen dan moet je achter dit rooster 2 busmoeren losdraaien om de complete achterunit te verwijderen. Ook vervangen van kapote lampen zit achter het rooster.
Re: luchtroosters achterin bus
Ik zag ooit deze variant, ben ik van plan in mijn Peugeot Boxer te maken. Handige opbergplek en nog mooi ook.
Groet Geert
Groet Geert
Re: luchtroosters achterin bus
Inderdaad het betere figuurzaagwerk.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)