Welke buscamper is het meest geschikt voor ons?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Reisbijbel
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 14:11
Contacteer:

Re: Welke buscamper is het meest geschikt voor ons?



Bericht door Reisbijbel »

henk en lila schreef:
do 25 apr 2019, 11:03
Dat wordt dan wel een schaap met vijf poten gezien jullie wensen:

- als gewone auto gebruiken Dan wil je lengte L1 of max L2 (= 5,40 m) Parkeervakken zijn nog steeds 5 meter lang

- buscamper met hefdak (ivm parkeren in parkeergarage) Ducato H1 is al 2,25 m hoog zonder hefdak en valt dus af.

- geschikt voor 4 personen, ook met 4 goede zitplaatsen (liefst 6 zitplaatsen en 4 bedden) Dat zou moeten kunnen in een California met hefdak al weet ik niet hoe breed het hefdakbed is. En dan moet je wel allemaal tegelijk naar bed.

- slapen in hefdak (is dat handig? kan dat in de winter ook??) Ja, met een goeie slaapzak kan alles

- liefst de mogelijkheid er in de winter ook een of twee nachten in te kunnen slapen Zie boven en wat ga je op die lange winteravonden doen?

- voorstoelen draaibaar als zitje Kan altijd

Dus, probeer een camper te huren voor een week die aan bovenstaande voldoet. Juist omdat je uit een grotere camper komt. Daarna weet je alles.
Dank voor je goede feedback! Wij gaan in de winter skiën met de camper en dan sta je dus overdag op de latten en 's avonds na het eten lekker slapen of lezen in bed. We hebben al een aantal keer met temperaturen onder nul gestaan en dat vonden we geen probleem, idd warm onder de dekens :-). We hebben twee pubers en gaan dus allemaal tegelijk slapen, dat probleem zijn we inmiddels idd kwijt. Met kleine kinderen lijkt het me idd geen handige manier van kamperen, al doen velen dat wel!
Met onze camper, een Volkswagen Multivan, doen we op onze site www.reisbijbel.nl verslag van onze Europese roadtrips. Eerder hadden we een Fiat Ducato. En we huren geregeld een camper voor winterreizen.
Reisbijbel
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 14:11
Contacteer:

Re: Welke buscamper is het meest geschikt voor ons?



Bericht door Reisbijbel »

Camper_01 schreef:
do 25 apr 2019, 7:33
Wilde eerst een VW bus kopen, totdat ik de prijzen hiervan ging onderzoeken. Heb een Campscout van 6.36 m gekocht, ben hier 3 jaar tevreden over geweest maar nu een iets grotere Burstner gekocht vanwege meer ruimte.
Die zijn idd erg mooi. Maar minder geschikt als dagelijkse auto. We hebben er idd wel naar gekeken, maar ik denk dat het voor ons toch niet zo handig is. Het is wel een perfecte tussenmaat.
Met onze camper, een Volkswagen Multivan, doen we op onze site www.reisbijbel.nl verslag van onze Europese roadtrips. Eerder hadden we een Fiat Ducato. En we huren geregeld een camper voor winterreizen.
Ronald53
Berichten: 276
Lid geworden op: do 13 okt 2016, 20:46

Re: Welke buscamper is het meest geschikt voor ons?



Bericht door Ronald53 »

rijschoollucassen schreef:
do 25 apr 2019, 12:07
Ik zou eens kijken naar een Westfalia Nugget. Zijn er ook met hefdak. Ik vind ze van binnen ruimer opgezet dan de VW-bussen. Daarnaast zou ik overwegen of dat hefdak wel echt noodzakelijk is. "s Winters slaap je daar echt niet lekker, bovendien wordt dan de keus flink ruimer. Dat een parkeervak maar 5 meter is zou ik niet mee zitten; er is altijd wel een plekje te vinden waar je met de wielen door kunt tot de stoeprand. Ik heb zelf laatst in Frankrijk de bodem van onze 7,5 meter camper kunnen inspecteren omdat achter de stoeprand een talud was :-B

Jaap
Wij (60+) hebben een Nugget met hefdak. 2m20 hoog, parkeergarage gaat dus niet lukken. Dagelijks gebruik gaat goed, hij is maar een stukje groter dan een Renault Espace bijvoorbeeld. Parkeren bij huis gaat ook goed. Boven slapen? Geen probleem voor ons, maar wij zijn misschien niet de standaard camperrijder (zo zag ik hier op het forum onlangs iemand de vraag stellen hoe IEDEREEN zijn ELEKTRISCHE fietsen meeneemt :lol: :lol: :lol: . Hier dus gewoon twee trekking bikes op het rek.) Pasgeleden met nachtvorst een paar dagen in Noord Limburg gestaan. Prima geslapen. De standkachel staat dan wel aan, op zo'n graadje of 12. We hebben zo'n set schotelveren onder het standaard matrasje en dat geeft voldoende slaapcomfort. Vier personen? Technisch mogelijk in de Nugget, maar niet aan beginnen in zo'n auto, tenzij je alleen 's zomers met goed weer op stap bent.
Ik denk dat je (TS) te veel wilt.
Succes,
Ronald
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Welke buscamper is het meest geschikt voor ons?



Bericht door 't Busje »

Op de rand van off-topic. Ik denk niet er een standaard camperrijder is. Ieder doet dat op zijn eigen manier. Bij die vraag over het meenemen van e-bikes heb ik "iedereen" gelezen als iedereen met een e-bike en niet als iedereen met een camper. En dan nog neem ik "iedereen" niet letterlijk.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Welke buscamper is het meest geschikt voor ons?



Bericht door Navigator »

Hefdak:
Schermafbeelding 2019-04-30 om 09.14.04.png


Klapdak:
Schermafbeelding 2019-04-30 om 09.14.23.png
Forum verlaten.
Camperbassie
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Re: Welke buscamper is het meest geschikt voor ons?



Bericht door Camperbassie »

Vraag me toch af wat je nou kan met dat kleine hefdak van de groene VW.
Te klein om te slapen of slaapt daar een kind?
Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: Welke buscamper is het meest geschikt voor ons?



Bericht door Het-Licht »

Is alleen om in te staan en zo te voldoen aan de camper eisen. Transporter heeft anders onvoldoende stahoogte.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80416
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Welke buscamper is het meest geschikt voor ons?



Bericht door Dafluc »

Ik zie een hefdak en een slaaphefdak. Anderen spreken weer van pop-up dak. De term klapdak is denk ik een persoonlijke benaming.
Afbeelding
Ronald53
Berichten: 276
Lid geworden op: do 13 okt 2016, 20:46

Re: Welke buscamper is het meest geschikt voor ons?



Bericht door Ronald53 »

't Busje schreef:
ma 29 apr 2019, 22:21
Op de rand van off-topic.
:DD pfff, kom ik daar goed weg. Op het randje, dus nog niet echt, gelukkig. Ga ik in op meer dan de helft van de punten waarvan TS naar onze ervaring vraagt, krijg ik bijna een "off topic" aan mijn broek :-? Gelukkig blijft het bij een waarschuwing. En dat alleen maar omdat ik d.m.v. een voorbeeld probeer aan te geven dat de camperbezitter geen eenheidsworst is.
Ronald
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Welke buscamper is het meest geschikt voor ons?



Bericht door Navigator »

Dafluc schreef:
di 30 apr 2019, 10:35
Ik zie een hefdak en een slaaphefdak. Anderen spreken weer van pop-up dak. De term klapdak is denk ik een persoonlijke benaming.

:D Helemaal mee eens!
Forum verlaten.
Plaats reactie