Zelfbouw Renault Master (2002)
Zelfbouw Renault Master (2002)
Nadat ik net terug ben van een mooie reis door Canada en Amerika in een MB Westfalia 310, is het nu tijd voor een nieuwe uitdaging. Mijn ervaringen, na het leven in een camper voor langere tijd, wil ik toepassen in dit nieuwe project.
Onlangs heb ik een Renault master uit 2002 gekocht, het was een impuls aankoop... ik ben niet zo'n fan de franse auto's. Maar we gaan een poging wagen, wie weet!
De opbouw van de auto is van Durisotti en de afgelopen jaren is de bus gebruikt als een rijdend kantoor voor een woningbouw corporatie (zie foto's hieronder).
Doel:
Ruim vast bed 140x200
Ruime zithoek voor 4 personen
Dubbele keuken met genoeg aanrecht ruimte
Volledig zelf voorzienend dmv zonnepanelen
En het belangrijkste, het moet voelen als een klein huisje op wielen. Ik stap af van de gebruikelijke "camper uitstraling".
Onlangs heb ik een Renault master uit 2002 gekocht, het was een impuls aankoop... ik ben niet zo'n fan de franse auto's. Maar we gaan een poging wagen, wie weet!
De opbouw van de auto is van Durisotti en de afgelopen jaren is de bus gebruikt als een rijdend kantoor voor een woningbouw corporatie (zie foto's hieronder).
Doel:
Ruim vast bed 140x200
Ruime zithoek voor 4 personen
Dubbele keuken met genoeg aanrecht ruimte
Volledig zelf voorzienend dmv zonnepanelen
En het belangrijkste, het moet voelen als een klein huisje op wielen. Ik stap af van de gebruikelijke "camper uitstraling".
- Bijlagen
-
- WhatsApp Image 2019-03-19 at 21.45.13.jpeg (72.25 KiB) 1419 keer bekeken
-
- WhatsApp Image 2019-03-19 at 21.45.13 (1).jpeg (71.92 KiB) 1419 keer bekeken
-
- IMG_5903.jpg (89.52 KiB) 1419 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Pesca op ma 01 apr 2019, 23:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Zelfbouw Renault master 2002
Ondertussen heb ik de bak gestript, is de bus naar de garage voor een volledige technische/motorische check en ben ik bezig met het recyclen van een deel van het hout om een keuken van te maken.
Zie foto's
Zie foto's
- Bijlagen
-
- IMG_6153.JPG (99.63 KiB) 1407 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Pesca op ma 01 apr 2019, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Zelfbouw Renault master 2002
Recyclen van het hout om nieuwe keukenkastjes en plint van te maken.
- Bijlagen
-
- IMG_6379.JPG (123.48 KiB) 1409 keer bekeken
-
- IMG_6377.JPG (150.49 KiB) 1409 keer bekeken
- rijschoollucassen
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
- Locatie: Mook
- Contacteer:
Re: Zelfbouw Renault master 2002
Mooie basis voor een zelfbouw-project. Ik zit alleen naar de dikte van het plaatmateriaal te kijken. Wordt mijns inziens erg zwaar. Wil je onder de 3500kg blijven, zou ik toch op zoek gaan naar lichtere platen. Ik neem aan dat je eerst nog een voorlopige inbouw gaat maken voor de keuring?
Groet,
Jaap
Groet,
Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Re: Zelfbouw Renault master 2002
Hi Jaap, klopt veel van het hout is er al uit. Voordeel is dat de bak zelf erg licht is waardoor ik niet zo snel aan de 3500kg zal komen. En ik heb op 5min rijden een weegbrug, kan ik mezelf scherp houden .rijschoollucassen schreef: ↑di 02 apr 2019, 8:31Mooie basis voor een zelfbouw-project. Ik zit alleen naar de dikte van het plaatmateriaal te kijken. Wordt mijns inziens erg zwaar. Wil je onder de 3500kg blijven, zou ik toch op zoek gaan naar lichtere platen. Ik neem aan dat je eerst nog een voorlopige inbouw gaat maken voor de keuring?
Groet,
Jaap
-
- Berichten: 622
- Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07
Re: Zelfbouw Renault Master (2002)
Ik heb ook een Durisotti bouwt heel makkelijk met die recht wanden.
Ben wel benieuwd naar je indeling, met een dicht schot heb je meer mogelijkheden.
Je maakt geen doorgang dus waarschijnlijk heb je ook geen zitplaatsen op kenteken extra nodig.
Succes met de bouw.
Camperbassie
Ben wel benieuwd naar je indeling, met een dicht schot heb je meer mogelijkheden.
Je maakt geen doorgang dus waarschijnlijk heb je ook geen zitplaatsen op kenteken extra nodig.
Succes met de bouw.
Camperbassie
Re: Zelfbouw Renault Master (2002)
Mooie unieke constructie ben je aan het maken in jou Durisotti! Ik ga voor een indeling met een kozijn op de plek van de achterdeuren, dan twee keukenbladen van 120, daarna twee bankjes en dan een verhoogd bed van +/-140x200. Zal binnenkort wat meer foto's plaatsen, bus staat nog even bij de garage voor onderhoud.Camperbassie schreef: ↑wo 03 apr 2019, 13:35Ik heb ook een Durisotti bouwt heel makkelijk met die recht wanden.
Ben wel benieuwd naar je indeling, met een dicht schot heb je meer mogelijkheden.
Je maakt geen doorgang dus waarschijnlijk heb je ook geen zitplaatsen op kenteken extra nodig.
Succes met de bouw.
Camperbassie
Re: Zelfbouw Renault Master (2002)
Geen doorloop is ook geen kwarttarief. Dus nu ga je rond de 260 euro per maand aan wegenbelasting betalen. Met kwarttarief kost je dit rond de 65 per maand.
Let op! Let op! Let op! Let op! Let op! Let op! Let op! Let op! Let op! Let op!
U moet alle faciliteiten op een normale wijze in de binnenruimte kunnen bereiken.
Inrichtingseisen (kampeerauto/camper)
De binnenruimte moet een rechthoekig blok kunnen bevatten met een hoogte van minimaal 170 cm over een lengte van minimaal 200 cm en over een breedte van minimaal 90 cm. De binnenruimte is de ruimte achter de bestuurders- en bijrijderszitplaats, waarin de faciliteiten vast moeten zijn aangebracht.
De binnenruimte van uw kampeerauto moet voorzien zijn van:
•minimaal 2 vaste zitplaatsen
Dit mogen draaibare zitplaatsen zijn voor de bestuurder en bijrijder.
•een vaste tafel
De tafel mag zo bevestigd zijn, dat u die eenvoudig kunt verwijderen.
•slaapplaatsen voor minimaal 2 personen
Dit mogen slaapplaatsen zijn die u met behulp van de zitplaatsen maakt. Maar niet met de zitplaatsen voor de bestuurder en de bijrijder. De minimale afmetingen van de slaapplaatsen zijn: ◦bij een tweepersoonsslaapplaats: minimaal 180 cm lang en minimaal 110 cm breed
◦bij 2 of meer afzonderlijke slaapplaatsen: minimaal 2 slaapplaatsen zijn minimaal 180 cm lang en minimaal 60 cm breed
•minimaal 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten
•een vast keukenblok bestemd voor gebruik in de binnenruimte
Het werkblad is minimaal 60 cm hoog, voorzien van een ingebouwde (uitneembare) watervoorziening met een spoelbak, een kraan en een afvoer.
•een vast ingebouwde kookgelegenheid bestemd voor gebruik in de binnenruimte
Dit mag een vaste magnetron zijn die stroom krijgt door een energiebron die in de kampeerauto aanwezig is.
!
Let op! Let op! Let op! Let op! Let op! Let op! Let op! Let op! Let op! Let op!
U moet alle faciliteiten op een normale wijze in de binnenruimte kunnen bereiken.
Let op! Let op! Let op! Let op! Let op! Let op! Let op! Let op! Let op! Let op!
U moet alle faciliteiten op een normale wijze in de binnenruimte kunnen bereiken.
Inrichtingseisen (kampeerauto/camper)
De binnenruimte moet een rechthoekig blok kunnen bevatten met een hoogte van minimaal 170 cm over een lengte van minimaal 200 cm en over een breedte van minimaal 90 cm. De binnenruimte is de ruimte achter de bestuurders- en bijrijderszitplaats, waarin de faciliteiten vast moeten zijn aangebracht.
De binnenruimte van uw kampeerauto moet voorzien zijn van:
•minimaal 2 vaste zitplaatsen
Dit mogen draaibare zitplaatsen zijn voor de bestuurder en bijrijder.
•een vaste tafel
De tafel mag zo bevestigd zijn, dat u die eenvoudig kunt verwijderen.
•slaapplaatsen voor minimaal 2 personen
Dit mogen slaapplaatsen zijn die u met behulp van de zitplaatsen maakt. Maar niet met de zitplaatsen voor de bestuurder en de bijrijder. De minimale afmetingen van de slaapplaatsen zijn: ◦bij een tweepersoonsslaapplaats: minimaal 180 cm lang en minimaal 110 cm breed
◦bij 2 of meer afzonderlijke slaapplaatsen: minimaal 2 slaapplaatsen zijn minimaal 180 cm lang en minimaal 60 cm breed
•minimaal 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten
•een vast keukenblok bestemd voor gebruik in de binnenruimte
Het werkblad is minimaal 60 cm hoog, voorzien van een ingebouwde (uitneembare) watervoorziening met een spoelbak, een kraan en een afvoer.
•een vast ingebouwde kookgelegenheid bestemd voor gebruik in de binnenruimte
Dit mag een vaste magnetron zijn die stroom krijgt door een energiebron die in de kampeerauto aanwezig is.
!
Let op! Let op! Let op! Let op! Let op! Let op! Let op! Let op! Let op! Let op!
U moet alle faciliteiten op een normale wijze in de binnenruimte kunnen bereiken.
Laatst gewijzigd door L4H3 op wo 03 apr 2019, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Zelfbouw Renault Master (2002)
Precies, vandaar mijn vraag. Alhoewel, er staat niet bij 'vanuit de cabine'?
Forum verlaten.
- zwerf-busje
- Berichten: 864
- Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
- Locatie: Sweet Lake City
Re: Zelfbouw Renault Master (2002)
Dat is een kwestie van interpretatie.
Naar mijn idee hoeft er geen doorloop te zijn voor kwarttarief, is al meer van hier op het forum te vinden.
oa
viewtopic.php?t=8440413
Groet Ruud
Re: Zelfbouw Renault Master (2002)
Mijn 1e VW T1 werd ook goedgekeurd MET volledig tussenschot (was wel in 1982....)
Forum verlaten.
Re: Zelfbouw Renault Master (2002)
Bedankt voor de heads-up. Ik heb vanuit rdw bericht gehad dat er niet een verplichte doorgang hoeft te zijn, ik wacht op definitieve bevestiging. Als deze er is dan zal ik het delen.
Edit: ik zie in de link naar het andere topic dit bevestigd worden.
Nu hou ik het graag weer on-topic over de verdere bouw van de camper.
Edit: ik zie in de link naar het andere topic dit bevestigd worden.
Nu hou ik het graag weer on-topic over de verdere bouw van de camper.