CEE contactdoos in wand monteren

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
VanvanPHAN
Berichten: 58
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 14:22
Locatie: Gelderland

CEE contactdoos in wand monteren



Bericht door VanvanPHAN »

Goedenavond,

Even een korte vraag en benieuwd naar jullie meningen;
Ik ga binnenkort de CEE contactdoos in de wand van onze bus maken. Het model wat ik heb aangeschaft heeft een soort van neopreen afdichting en 4 schroefgaten, maar geen binnenplaat. Nu mijn dilemma:
Mogelijkheid a) zelf een frame / binnenplaat voor de binnenzijde maken en de schroefgaten gebruiken, vervolgens afkitten met bv polymax of
b) de neopreen afdichting verwijderen en de contactdoos met alleen polymax vastlijmen en vervolgens ook met polymax afkitten.

Wat raden jullie aan?

Gr. Peter
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: CEE contactdoos in wand monteren



Bericht door Kroppie »

kan je niet ruilen voor een met binnenplaat.?, of de huidige met rubber en kit met 4 rvs boutjes en moertjes vastzetten, komt in een bus zie ik , dat is maar dunne plaat dus korte boutjes volstaan

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: CEE contactdoos in wand monteren



Bericht door ducati 900 »

Er een alu plaat achter maken of van hout.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
jansloos
Berichten: 6868
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: CEE contactdoos in wand monteren



Bericht door jansloos »

Er zijn gewoon inbouw CEEForm stopcontacten te koop.

https://www.elektrototaalmarkt.nl/menne ... hQQAvD_BwE
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: CEE contactdoos in wand monteren



Bericht door JTG »

Ik denk dat ik het hetzelfde zou doen als ik bij onze wateraansluiting heb gedaan, van populierenmultiplex een plankje erachter om in te schroeven. Dan heb je gelijk de kracht een beetje verdeeld die erop komt te staan als je de stekker erin duwt of eruit trekt.

Heb je een model-typenr /foto van degene die je gekocht hebt?
leftlanebandit
Berichten: 456
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 18:56
Locatie: In The Middle Off Nowhere

Re: CEE contactdoos in wand monteren



Bericht door leftlanebandit »

In onze bus zat al een CEE aansluiting in de wand toen we hem kochten ik heb daar zelf nog een versteviging achter gemaakt. Maar als het aan mij had gelegen had ik achterin de bus bij de achterdeur een gat in de bodem gemaakt waardoor je de stekker naar binnen steekt en daar een CEE aansluiting gezet.
Geen gat in de zijwand, geen kans op vervorming van de zijwand, geen roestende pennen van klepjes die na verloop van tijd niet meer goed afsluiten.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: CEE contactdoos in wand monteren



Bericht door JTG »

Inderdaad, wij voeren de kabel via 1 van de ventilatiegaten aan de onderzijde in de bus in, niet via een doos/aansluiting oid, maar TS heeft de doos al/nog. :wink:
VanvanPHAN
Berichten: 58
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 14:22
Locatie: Gelderland

Re: CEE contactdoos in wand monteren



Bericht door VanvanPHAN »

Even snel een foto van internet geplukt van de CEE doos die wij hebben:

https://www.dewitschijndel.nl/fawo-cee-invoerdoos-wit/
VanvanPHAN
Berichten: 58
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 14:22
Locatie: Gelderland

Re: CEE contactdoos in wand monteren



Bericht door VanvanPHAN »

@leftlanebandit, dat is een mooie oplossing waar ik niet aangedacht heb. In de gegeven omstandigheden (we hebben de doos al hier liggen) heb ik besloten om voor het beste alternatief te gaan. Zoals JTG aangaf, een passende achterplaat gemaakt van 1,5 cm dik multiplex.

Dank voor het meedenken en de gegeven tips!

Gr. Peter.
Plaats reactie