Iemand ervaring met universeel draaiplateau Vivaro/Trafic/Primastar?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Kaatjeka
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 08 aug 2018, 12:10

Re: Iemand ervaring met universeel draaiplateau Vivaro/Trafic/Primastar?



Bericht door Kaatjeka »

Ik heb de boel gisteren weer losgeschroefd, en inderdaad zit het draaipunt nèt niet in het midden. Halve slag gedaaid, en tadaaaa! de stoel kan draaien zonder de deur open te doen, en ook past de armleuning er weer aan.
Opgelost! :cheers:
"Life is what happens to you while you're busy making other plans."
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3889
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met universeel draaiplateau Vivaro/Trafic/Primastar?



Bericht door henk en lila »



Groet, Henk

Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Mwi
Berichten: 1
Lid geworden op: za 25 jan 2020, 16:39

Re: Iemand ervaring met universeel draaiplateau Vivaro/Trafic/Primastar?



Bericht door Mwi »

Hoe heb je dat gedaan met de gordel
Gr Michel
liemberg
Berichten: 20
Lid geworden op: di 29 nov 2011, 14:43
Locatie: Bad Nieuweschans

Re: Iemand ervaring met universeel draaiplateau Vivaro/Trafic/Primastar?



Bericht door liemberg »

Ik heb inmiddels ook ervaring met dat universele draaiplateau in de Opel Vivaro. M'n stoel draait, heen en terug, wiebelt niet en als pensionado hoef ik niet zo erg op m'n tijd te letten. Maar als iemand anders me circa €20 per uur zou betalen voor m'n tijd dan was een 'dedicated Vivaro plateau' in plaats van een 'universele van FASP' toch dubbel en dwars terugverdiend. Dat heeft er mee te maken dat ie in de breedte van de stoel goed past, dat de voorste bouten ook geen probleem geven maar dat het plaatsen van de achterste bouten op z'n zachtst gezegd problematisch is, net als het naar voren en naar achteren schuiven van de stoel (kunststof van de stoel aan de zijkant loopt vast op de handle van het plateau / gaten van het plateau komen uit achter het het kunststof van de stoel.) Na het wegsnijden van dat kunststof en de nodige kunstgrepen zit ie er nu in - bij mij ook alleen de bijrijdersstoel.

Dus wie geen tijd- en geen zin heeft om anderhalve dag vloekend en tierend dubbelgevouwen in z'n Vivaro campertje te liggen en toch draaistoelen wil, koop eentje die past. :bang:

Maar nu het af is... :cheers:
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7486
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Iemand ervaring met universeel draaiplateau Vivaro/Trafic/Primastar?



Bericht door ducati 900 »

Je kunt het werken aan de camper ook gewoon leuk vinden.
En een paar centen in je zak houden.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Plaats reactie