vochtprobleem

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
snicker
Berichten: 140
Lid geworden op: di 13 feb 2018, 21:54

vochtprobleem



Bericht door snicker »

Ik heb mijn passagiers zetel verwijderd voor het installeren van mijn dieselkachel in mijn Ford transit 2012.
Nu merkte ik op als ik de mat ophef, dat deze enorm vochtig was en ik erop duwde dat er veel water uitkwam.
Nu had ik gehoord dat dit zou kunnen komen van de airco leiding die zou verstop zitten, iemand hier ervaring mee?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51316
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: vochtprobleem



Bericht door Kroppie »

dat kan heel goed, maar hoe e.e.a.kwa afvoer zit bij een ford en waar die zit weet ik niet, maar komt ook bij andere merken en personen auto,s vaker voor, zoeken onder het dashboard naar vochtsporen, of naar de garage, die weten waar de afvoer zit, en willen je dat mss wel vertellen, of mss weet iemand het hier op het forum.

jos.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
landcruiser
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 19:06
Locatie: Bombinhas- Brazilie
Contacteer:

Re: vochtprobleem



Bericht door landcruiser »

ik heb hetzelfde gehad na vervanging van de voorruit. Het rubber dichtte niet goed meer af en t sijpelde via de kokerbalk achter t dashboard langs en kwam zo onder de mat. Je kunt het raamrubber vervangen, ik heb t rubberrandje n beetje opgelicht en rondom laagje kit eronder gespoten. Mat bleef droog
Nugget1
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 15:27

Re: vochtprobleem



Bericht door Nugget1 »

De afvoer van de airco vind je in de achterwand in de motorruimte, links van het midden, in het diepe gedeelte. Kijkend over de motor zie je een ronde opening. Bij sommige eindigt die wat kort in de bekleding. Je kunt die afvoer verlengen met een slang of buisje.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24462
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: vochtprobleem



Bericht door javanes »

Als er in het startbericht een afbeelding staat dan is die niet zichtbaar :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8488
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: vochtprobleem



Bericht door EasyBee »

Nee zelfs met een Google account (want daar staat die afbeelding) krijg je nog niets te zien.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
jochniew
Berichten: 255
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 11:02

Re: vochtprobleem



Bericht door jochniew »

Als het een airxomprpbleem is, dan moet het interieurfilter ook behoorlijk nat zijn.
Hoe staat het met de afwateringsgoot onder de voorruit, zijn de afvoerkanaaltjes hiervan nog open? Bij een van mijn vroegere pwrsonenauros stond deze een keer vol water, wat via de verwarmingskanalen naar binnen kwam.
Don't worry, camper on!
Pilote Pacific 6900 obv Mercedes 312D automaat 1997;
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24462
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: vochtprobleem



Bericht door javanes »

Koelwater peil al gecontroleerd? Misschien een lek in een kachelradiator.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Plaats reactie