de deur openhouden bij harde wind

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
jochniew
Berichten: 255
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 11:02

Re: de deur openhouden bij harde wind



Bericht door jochniew »

Ik zou nog wel even die overtollige gaatjes dichtmaken.
Don't worry, camper on!
Pilote Pacific 6900 obv Mercedes 312D automaat 1997;
Gebruikersavatar
proemeltje
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 12 aug 2015, 16:25
Locatie: Heerhugowaard

Re: de deur openhouden bij harde wind



Bericht door proemeltje »

je hebt helemaal gelijk, dat dit geen Chinees is, maar via hem is het toch uit China gekomen, dus heb ik toch een beetje gelijk. Maar ja, wees nou eerlijk: wat komt daar niet vandaan???
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: de deur openhouden bij harde wind



Bericht door Marco Polo »

Als ik zo naar dat Ford campertje van je kijk kan ik wel wat verzinnen ;-)
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: de deur openhouden bij harde wind



Bericht door Adfur »

Wij gebruikten een lang elastiek met 2 haken aan het eind (te koop bij fietsenmakers en bouwmarkten. Het ene eind haakten we aan het handvat (binnenzijde) van de open deur en het andere haakten we in een gat van het caravanwiel. De deur moet dan wel open gaan richting caravanwiel.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: de deur openhouden bij harde wind



Bericht door Don Esteban »

Ook ik gebruik de deurvastzetter die Monroe toont. Werkt perfect. De veer is best krachtig en ben je bang dat het pootje de wand beschadigt? Plak dan aan de achterkant bij het veertje een stukje vilt wat je veelal ook onder stoelpoten hebt zitten. Hierdoor komt het pootje tevens iets van de wand en heb je hem ook gemakkelijker te pakken als je hem in de houder wilt schuiven. Ik heb het ding gekocht bij een leverancier van aanhangwagens voor een tientje. Afzetter!! :bang: Je hebt hem al voor de helft: https://www.vanwelpen.nl/product/deurva ... aanhanger/
Laatst gewijzigd door Don Esteban op ma 04 feb 2019, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: de deur openhouden bij harde wind



Bericht door Huub56 »

Hier ook met een elastiek met haakjes aan de deurklink en aan de zijdeur nadat er vorig jaar tijden een windvlaag de deur dicht waaide en zich afsloot eerst een uur gekloot om aan de andere kant van de camper een raam open te maken en toen met een hengel zitten vissen om de deurgreep weer open te krijgen. Mijn buurman vond het allemaal lachwekkend en vertelde dat zijn vrouw de reserve sleutel altijd in haar tas had, bij de vraag waar de tas was zij hij in de camper
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: de deur openhouden bij harde wind



Bericht door Kroppie »

:-B :-B :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: de deur openhouden bij harde wind



Bericht door myway »

Adfur schreef:Wij gebruikten een lang elastiek met 2 haken aan het eind (te koop bij fietsenmakers en bouwmarkten. Het ene eind haakten we aan het handvat (binnenzijde) van de open deur en het andere haakten we in een gat van het caravanwiel. De deur moet dan wel open gaan richting caravanwiel.
Moet er natuurlijk wel een caravan in de buurt staanAfbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: de deur openhouden bij harde wind



Bericht door Kroppie »

ik denk dat zelfs een los wiel van welk rv voertuig dan ook al genoeg is :wink:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: de deur openhouden bij harde wind



Bericht door hathi »

Ikheb een geplastificeerd spijltje,uit een afdruiprek gehaald,en gebogen,houd tevens de deur verwijderd van de wand voor de koeling...
90B672C7-0947-49B7-93A0-0F99C7975BEE.jpeg
Laatst gewijzigd door hathi op ma 04 feb 2019, 20:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Hans
Marianjacques
Berichten: 666
Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
Locatie: Gouda

Re: de deur openhouden bij harde wind



Bericht door Marianjacques »

Don Esteban schreef:Ook ik gebruik de deurvastzetter die Monroe toont. Werkt perfect. De veer is best krachtig en ben je bang dat het pootje de wand beschadigt? Plak dan aan de achterkant een stukje vilt wat je veelal ook onder stoelpoten hebt zitten. Hierdoor komt het pootje tevens iets van de wand en heb je hem ook gemakkelijker te pakken als je hem in de houder wilt schuiven. Ik heb het ding gekocht bij een leverancier van aanhangwagens voor een tientje. Afzetter!! :bang: Je hebt hem al voor de helft: https://www.vanwelpen.nl/product/deurva ... aanhanger/
Don, heb je dit setje vast gelijmd of ook geschroefd.
Het heeft, zo te zien, best wel veel lijm oppervlak om zonder schroeven met polymax vast te kitten?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gebruikersavatar
vmax
Berichten: 5176
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân

Re: de deur openhouden bij harde wind



Bericht door vmax »

proemeltje schreef:
zo 03 feb 2019, 17:24
MonRoe schreef:
zo 03 feb 2019, 17:20
Wij zijn naar een carrosserie bedrijf gegaan waar ze vrachtwagens maken en daar van die deurvastzetters van rvs gekocht. Werkt prima.
Afbeelding
best wel een oplossing die ik ook heb overwogen, alleen zal deze tijdens het rijden tegen de camperwand aan klapperen. lijkt me niet de bedoeling.

kunnen niet gaan klapperen want er zit een veertje in die het zeg maar handeltje tegen de wand aandrukt :wink:
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000

wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid

voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/

en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: de deur openhouden bij harde wind



Bericht door Don Esteban »

Don, heb je dit setje vast gelijmd of ook geschroefd.
Het heeft, zo te zien, best wel veel lijm oppervlak om zonder schroeven met polymax vast te kitten?
Ik snap je vraag want ook ik ben geen voorstander van schroeven. Maar in dit geval zal je hem toch echt moeten schroeven. Het is een definitieve oplossing en daarom heb ik er vrede mee. Er zal best lijm bestaan die zo goed lijmt dat je er een olifant aan kan hangen maar dan lijkt het mij óók een definitieve oplossing. En wat doe je dan met de schroefgaten? Opvullen?
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: de deur openhouden bij harde wind



Bericht door Sandor Gora »

Pas geleden ook die RVS laten plaatsen, met een viltje eronder.
De oude standaard (plastic) deurvanger heb ik laten zitten voor als er geen of weinig wind staat.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Plaats reactie