Even voorstellen: Fiat Ducato L2H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
arjenhiddinga
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 14 okt 2018, 19:52

Even voorstellen: Fiat Ducato L2H2



Bericht door arjenhiddinga »

Hallo camperforum,

Ik ben Arjen, en heb sinds een aantal maanden een Fiat Ducato L2H2 in mijn bezit.
Dit na de verkoop van mijn Ford Transit buscamper welke ik ook zelf heb gebouwd.

De Fiat is een 3.0 liter uitvoering met automaat en een dubbele schuifdeur, inmiddels is de RDW keuring gedaan met een tijdelijke inbouw, en de rest BPM is voldaan.
Het nieuwe kenteken is sinds afgelopen vrijdag binnen, vandaag de aanvraag gedaan voor het kwart tarief.
Kortom, het echte ombouw werk gaat nu pas beginnen.

Dit is het plan:
Draaiplateau onder beide voorstoelen
Dwarsbed achterin.
H.H. accu.
Dieselkachel
2 dakluiken (voor en achter), zonnepaneel ertussen in.
Isolatie met extreme en schapenwol

Inspiratie heb ik natuurlijk opgedaan op dit forum, en ik moet zeggen dat Paul Snip wel mijn grootste inspiratie bron is.
Het plan is om de bus zoveel mogelijk "stealth" uit te voeren, dus met lage dakluiken en geen (caravan) ruiten in de zijkant.

Meteen ook maar een technische vraag; de achterdeur hendel komt aan de binnenkant precies uit op bed hoogte, ik zou deze graag willen verplaatsen naar de bovenkant van de achterdeur, heeft een van jullie dit ook al eens gedaan, en hoe?

Groeten Arjen
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Even voorstellen, Fiat Ducato L2H2



Bericht door NoStress »

Ik ga je topic volgen.
Laatst gewijzigd door NoStress op zo 16 okt 2022, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Razend
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 11:16

Re: Even voorstellen, Fiat Ducato L2H2



Bericht door Razend »

Ik had een vergelijkbaar probleem met de vergrendelknop van de zijschuifdeur in mijn Transit. Heb het heel simpel opgelost door een aluminium buisje aan de knop vast te maken met popnagels, dat ver genoeg naar boven uitsteekt om hem te kunnen bedienen. Zoiets simpels moet bij jouw Ducato vast ook kunnen...
Ik herinner me dat in de oude Opel Blitz van mijn vader de achterdeurgrendel bediend werd met een ketting waar een stuk tuinslang omheen zat. M.a.w: er valt altijd wel iets creatiefs te bedenken...

Succes ermee, en ik ga je volgen, mede omdat ik voorzichtig ben begonnen met plannen maken voor mijn 2e zelfbouwcamper. Dat moet een dwarsslaper worden, dus een Ducato.
Ford Transit 85T260, L1 H2 van oktober 2006. Vrijwel klaar (maar nooit helemaal) met de ombouw naar camper. Een lang gekoesterde droom die in vervulling gaat!
Plaats reactie