Topic Jasper en zijn Caddy verdwenen?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80382
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Topic Jasper en zijn Caddy verdwenen?

Bericht door Dafluc »

Cee Pee schreef:
zo 20 jan 2019, 22:15
Dan kan "het team" daar toch uitsluitsel over geven.
Zeker, alleen had ik vandaag het huis vol visite dus ik had even iets anders te doen.
Op verzoek van Jasper is het topic door mij verwijderd.
Zo simpel is het.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Topic Jasper en zijn Caddy verdwenen?

Bericht door Cee Pee »

:thumbup: :thumbup:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Topic Jasper en zijn Caddy verdwenen?

Bericht door veetee »

Dafluc schreef:
zo 20 jan 2019, 22:50
Zeker, alleen had ik vandaag het huis vol visite dus ik had even iets anders te doen.
Op verzoek van Jasper is het topic door mij verwijderd.
Zo simpel is het.
Het verbaasd mij dat daar zo makkelijk gehoor aan gegeven wordt.
Bij de meeste fora wordt nooit een draadje in zijn geheel verwijderd, tenzij er echt héél dringende redenen voor zijn.
Je kunt het niet eens zijn met de reacties op wat je geschreven hebt, of spijt hebben van wat je geschreven hebt, maar dat is geen goede reden. Dan kun je in een nieuwe reactie jezelf corrigeren etc. Maar nu breng je zo een heel draadje on zeep en alle input van reageerders wordt daarnee ook maar zo verwijderd, dat doet ook geen recht aan alle moeite die je medeforumleden gedaan hebben.
Zie het forum als een ingezonden stuk in de krant: eenmaal gepubliceerd kun je dat ook niet meer ongedaan maken. Dus vooraf een beetje nadenken over wat je schrijft. Of achteraf uitleggen, spijt betuigen of corrigeren...
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Topic Jasper en zijn Caddy verdwenen?

Bericht door Navigator »

Toch kan ik me wel vinden in de opstelling van Dafluc. TS blijft eigenaar van een topic. TS heeft waarschijnlijk aangegeven van deze site met account en al te worden verwijderd. Dan is het mijn inziens ook logisch dat het topic verdwijnt.

We worden misschien wel wat voorzichtiger met newbies als ze zo makkelijk hun account opzeggen bij een beetje terechte tegenwind. 'Voorzichtiger' in de zin van goed bedoelde adviezen. Ik vond onze 'toon' in het topic eigenlijk best meevallen en alles was er op gericht TS te helpen.
Forum verlaten.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Topic Jasper en zijn Caddy verdwenen?

Bericht door veetee »

Navigator schreef:
ma 21 jan 2019, 7:02
TS blijft eigenaar van een topic.
Hoezo? Vergelijk het met de ingezonden brief in de krant, in de vergelijking die ik hierboven al maakte. Met het inzenden geeft je toestemming te publiceren en je recht uit handen.
Navigator schreef:
ma 21 jan 2019, 7:02
Ik vond onze 'toon' in het topic eigenlijk best meevallen en alles was er op gericht TS te helpen.
Ook daarom. Als al te gemakkelijk hele draadjes verwijderd worden, waarin soms vele en hele nuttige bijdragen van medeforumleden kunnen zitten, die daar wellicht veel werk in gestoken hebben, getuigt dat van weinig respect naar de andere forumleden.

Van andere fora weet ik dat, als er echt een heel goede reden voor is, de TS een verzoek kan doen om ‘ge-anonimiseerd’ te worden. Accountnaam wordt dan veranderd (bijv. ‘guest’) en alle verwijzingen in het draadje naar TS worden verwijderd, maar de inhoud van het draadje blijft bestaan. Zo voorkom je dat een boel nuttige info en werk zo maar verdwijnt. M.i. een elegantere oplossing. Maar hier zie ik die zwaarwegende noodzaak echt niet in...
Meine
Berichten: 4738
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Topic Jasper en zijn Caddy verdwenen?

Bericht door Meine »

Als iemand wenst te vertrekken is dat natuurlijk zijn goed recht. Het topic verwijderen vind ik
bedenkelijk. In het verleden hebben mensen die honderden topics op hun naam hadden zich ook laten verwijderen. Moeten die topics dan ook allemaal in de prullenbak?
Waar ligt de grens? Naar mijn idee begeeft de moderatie zich met het verwijderen van topics op een hellend vlak.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24456
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Topic Jasper en zijn Caddy verdwenen?

Bericht door javanes »

Navigator schreef:
ma 21 jan 2019, 7:02
Toch kan ik me wel vinden in de opstelling van Dafluc. TS blijft eigenaar van een topic. TS heeft waarschijnlijk aangegeven van deze site met account en al te worden verwijderd.
Het account is niet verwijderd.
Jasper is nog gewoon lid. :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Meine
Berichten: 4738
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Topic Jasper en zijn Caddy verdwenen?

Bericht door Meine »

Ter info: het gaat om het account jaspers. ;;-)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80382
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Topic Jasper en zijn Caddy verdwenen?

Bericht door Dafluc »

Reden van verwijdering van het topic (en alleen het topic) had niets te maken met de toon of inhoud van de gegeven reacties. Integendeel. Het had te maken met de manier van reageren daarop. Spreekwoord.
Alle nieuwkomers over een kam scheren is het slechtste wat we kunnen doen denk ik.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Topic Jasper en zijn Caddy verdwenen?

Bericht door bupozaanstad »

Op een ander forum waar ik ook actief ben worden topics nooit verwijderd, als een lid het forum wil verlaten of een topic verwijderd wil hebben dan zetten de mods een topic onder de naam "GAST" zodat de inhoud en alle bijdragen niet verloren gaan. Door het verwijderen van een heel topic gaan ook nuttige links en bijdrages verloren, erg jammer natuurlijk.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Meine
Berichten: 4738
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Topic Jasper en zijn Caddy verdwenen?

Bericht door Meine »

Het verwijderen van Jasper zou los moeten staan van verwijdering van het topic. Het topic kan op het forum nog zijn nut hebben.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Topic Jasper en zijn Caddy verdwenen?

Bericht door Cee Pee »

Jasper is ook helemaal niet verwijderd.
Maar even voor de duidelijkheid het gaat ook niet over "Jasper" die is al lid sinds 2006 het gaat over "Jasperp" en die is lid geworden op 13 januari 2019 en staat ook nog gewoon in de ledenlijst met 0 berichten.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80382
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Topic Jasper en zijn Caddy verdwenen?

Bericht door Dafluc »

Voor alle duidelijkheid: het account is niet verwijderd.
Het topic is op verzoek van ts verwijderd. Die mag dat vragen.
Vervolgens kijken wij of we erin meegaan. Dat doen we de ene keer wel, de andere keer niet.
In dit geval wel met de reden die ik heb aangegeven.
Daar is niet iedereen het mee eens.
bupozaanstad schreef:
ma 21 jan 2019, 10:17
Op een ander forum waar ik ook actief ben worden topics nooit verwijderd, als een lid het forum wil verlaten of een topic verwijderd wil hebben dan zetten de mods een topic onder de naam "GAST" zodat de inhoud en alle bijdragen niet verloren gaan. Door het verwijderen van een heel topic gaan ook nuttige links en bijdrages verloren, erg jammer natuurlijk.
Zoals aangegeven is er geen sprake van het verwijderen van een account. Alleen dan zetten ook wij de berichten onder 'gast' of soortgelijke term. De topics en bijdragen blijven dan staan om gaten in topics te voorkomen. Blijft iemand gewoon lid dan kan dit niet. Andere fora andere regels. Hier worden topics soms wel verwijderd.
Daarmee is de zaak denk ik wel af.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Topic Jasper en zijn Caddy verdwenen?

Bericht door KTManiac »

Poeh, hoop open sollicitaties naar de funktie van moderator lees ik hier. :wink: :-B
Gesloten