Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce



Bericht door Navigator »

Dank Guido :-B
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Gele banaan
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 feb 2012, 20:54
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce



Bericht door Gele banaan »

Mooi werk weer Peter. :thumbup:

Ps. Weet jij of het nieuwere type postkoffer dan onze al op de markt zijn of komen?
Groeten en veel kampeer plezier en voor de mede boot eigenaren Go With The Flow.
En kijk eens op http://www.mijnalbum.nl/Album=NZGGCXHY
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce



Bericht door Navigator »

Zijn meestal de IVECO-versies die op de markt komen, en dit zijn wagens voor C1 rijbewijs (max. 7.5 ton). Er zijn helaas maar weinig Mercedesmodellen met deze opbouw gemaakt.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Gele banaan
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 feb 2012, 20:54
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce



Bericht door Gele banaan »

Oke, bedankt ik blijf zoeken.
Groeten en veel kampeer plezier en voor de mede boot eigenaren Go With The Flow.
En kijk eens op http://www.mijnalbum.nl/Album=NZGGCXHY
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce



Bericht door nicolasfirst »

Hij ziet er prachtig uit Peter. Eer van je werk. Ben benieuwd hoe je kinderen het reizen met de camper ervaren.

Groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce



Bericht door durisotti »

Camper is mooi geworden !
Ben benieuwd of de kachel ooit gebruik gaat worden, vaak heb je het al snel warm in zo'n kleine camper !
Thelastleaf
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:07

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce



Bericht door Thelastleaf »

Hallo!
Ik heb net een Ford Transit Connectie L2H2 (2010) gekocht, met het idee om m om te bouwen tot campertje. Toen ik gisteren bij een bedrijf was om een hefdak te kopen, raadde hij me aan in nog even te wachten en de belastingdienst nog eens te bellen. Hij had namelijk van meerdere mensen gehoord dat goed transit connects NIET meer in aanmerking kwamen voor kwarttarief..
Is het je met Bryce gelukt om m op kwarttarief te krijgen?
Alvast bedankt :)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce



Bericht door Dafluc »

De belastingdienst is inderdaad strenger geworden. Ook de Nissan NV200 krijgt geen kwarttarief meer. Vooraf goed informeren is het enige dat je kunt doen.
Afbeelding
Thelastleaf
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:07

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce



Bericht door Thelastleaf »

Weet jij toevallig precies wát er strenger is geworden? Aan de telefoon kon de belastingdienst me alleen vertellen dat inkorf naar de website moest kijken..
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce



Bericht door nicolasfirst »

Ze zijn volgens mij in 2018 strenger geworden. Toen hebben twee klanten, van het bedrijf waar ik onze minicamper (Opel ComboL2) heb laten bouwen, een afwijzing gekregen voor aanvraag kwart tarief. Het betreft hier allebei een Fiat Doblo Maxi, waar de Opel Combo L2 een kopie van is.

Voor zover ik weet loopt er nog steeds een rechtszaak die beide klanten hebben aangespannen tegen de belastingdienst over dit onderwerp. Voor zover ik weet bouwt hij wel nog steeds Ford Transit Connects waar hij wel goedkeuring voor krijgt, voor zover ik weet. Zou je bij hem na moeten vragen. Stuur een PB mocht je zijn contactgegevens willen.

Groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce



Bericht door Navigator »

Aanvraag tot kwarttarief is eind vorige week aan onze fiscale vrienden verzonden. Ik hou jullie op de hoogte.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce



Bericht door Dafluc »

Het verhaal van Custom Camp, een ombouwer die er ook mee te maken kreeg.
Afbeelding
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce



Bericht door Navigator »

Dank voor de link Dafluc, deze kende ik nog niet. Als de laadvloerlengte bepalend is dan hebben onze vrinden van de blauwe enveloppen een punt. Ook de laadvloer van onze Bryce blijft onder de 200cm, terwijl die 200cm de fiscale eis is. In het boekje van Ford is de laadvloer 192cm en in de Ford 196cm. Bij eventuele controle is deze 200,1 8-)

We wachten het wel af.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce



Bericht door jan- »

Heb je hem met 4,1 cm verlengt? Zou wel opmerkelijk zijn dat de ene Connect 2L2H wel mag en de andere niet. Je kan het op tig manieren meten. Toen ik hier 8 jaar geleden aan begon, had ik bij de belangdienst geinformeerd hoe dit gemeten moest worden. Speciaal via een brief (mail kon toen niet) zodat ik hier later op terug kon vallen. Ze weigerden dit in een mail of brief te zetten. Maar ik weigerde om de belastingtelefoon op te nemen. Uiteindelijk kreeg ik een brief wie ik bij de balastingdienst hierover kon bellen. :bang:

Op http://minicamper.nl/auto/prijzen.htm staat dat er alleen problemen met de Fiat Doblo en Opel Combo zijn.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Plaats reactie