Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce



Bericht door Navigator »

De voorspelling van een strenge winter en de ellende op TV bij RTL/SBS etc. etc., hebben mij doen besluiten weer eens een projectje op te pakken. De jongste zoon, vriendin incluis, zijn nogal gek van een minicamper....

Dus naar onze Duitse vrienden getogen en een Ford Transit Connect L2H2 2013 gekocht. Komt direct uit Zwitserland en werd als onderhoudsvoertuig bij Electrolux gebruikt. Veel opties, inclusief voorruitverwarming. Boekjes, TUV alles erbij. Hele verhaal met het Duitse tijdelijke kenteken, stoppen op de vluchtstrook in Nederland en snel het RDW-eendagskenteken er overheen plakken laat ik even voor wat het is.

De RDW gelijk in de ankers: voertuig komt niet uit een EU-land dus TUV (1 dag oud) niet geldig. Invoer en nieuwe APK erop zonder problemen. We gaan de 'Bryce' ombouwen in 2 x 1 volledige bouwweek. Tenminste, dat gaan we proberen. Dit keer niet in de boerenschuur maar in de loods/werkplaats van de aannemer die afgelopen september het huis heeft verbouwd. Afkortzaag, compressor, zaagtafel, freestafel etc. etc. (en vooral veel ruimte) aanwezig. Wil schijnbaar wat terug doen...... :wink:

In het kort: Atrion klapdak (groot), minicamper inrichting, flex solar, extra accu, Whale verwarming (gas), draaibaar keukenblok, trekhaak, koelbox, spoelbak en 2 vlamskookplaat etc. etc.
Schermafbeelding 2019-01-04 om 21.36.51.png
Laatst gewijzigd door Navigator op zo 06 jan 2019, 9:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 2013



Bericht door Dafluc »

Kan niet wachten op het vervolg. Leuk leuk.
Afbeelding
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 2013



Bericht door durisotti »

Ben benieuwd naar het resultaat ! Is het een benzine of een diesel.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 2013



Bericht door Navigator »

1.8 Diesel.
Forum verlaten.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013)



Bericht door durisotti »

Ga je het hefdak zelf monteren.
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013)



Bericht door nicolasfirst »

Erg leuk projectje. Wij hebben indertijd afgezien van deze Connect omdat er in de standaard inrichting bij de minicamper mensen, geen ruimte was voor een porta potti. Maar voor de rest prima auto.

We gaan dit draadje volgen.

Groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013)



Bericht door Navigator »

@Durisotti
Hefdak laat ik monteren bij Atrion.

@nicolasfirst
Portapotti past in een ruimte onder de bank (in deze versie)
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013)



Bericht door nicolasfirst »

Weet je al welk type hefdak je gaat plaatsen? Wij hebben een standaard Reimo hefdak.

De portapotti had eventueel wel ergens neergezet kunnen worden in hun standaard opzet, maar dat vonden wij niet mooi. De Combo is iets langer, waardoor de bank/bed wat langer kon worden en dus plek voor de portapotti onder de bank, direct achter de bestuurdersplaats.

Als de jouwe klaar is moeten we elkaar eens ontmoeten en de auto’s naast elkaar zetten. Kunnen we mooi een vergelijking maken. :-B

Overigens ben ik al jaren een Ford Focus rijder en een groot liefhebber van Fords. Maar ja, de wensen van de eega wegen soms zwaarder. :)

Succes met je mooie project. Ik ga binnenkort weer bij de ombouwers kijken naar de status. De auto is bijna klaar voor de inbouw van al het houtwerk.

Groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Toedeledoki

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce



Bericht door Toedeledoki »

Mooi project, gaan we volgen!
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce



Bericht door Navigator »

@Nicolasfirst
Prima om de minicamper een keer 'langszij' te rijden 8-) .

Het Atriondak is inmiddels geplaatst. We hebben gekozen voor het 'superplatte hefdak'. Het is niet de bedoeling dat hier in geslapen gaat worden. Kan volgens mij ook niet. Als het dak geopend is is er bijna 2 meter sta-ruimte.
Bryce Klapdak Atrion klein-1-3.jpg
Bryce Klapdak Atrion klein-1.jpg
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce



Bericht door nicolasfirst »

Mooi hefdak. Ga je nog een zonnepaneel op het hefdak plaatsen?.

Groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce



Bericht door durisotti »

Bekend dakje !

Ik heb zelf de 4 kante buis waaraan het dak wordt vastgemaakt vervangen door een uitneembare ronde RVS buis. Daar glijden de riempjes beter overheen en dan krijg je het dak vaster. En je hebt met de uitgenomen buis meer ruimte bij geopend dak.

Verder heb ik in het midden, tussen de beide spanbanden nog een extra spanband gemonteerd, dan trek je spanning op de buis en krijg je het dak vaster. Buis werkt dan als een bladveer.
Dit levert minder lawaai op, voorkomt gepiep en gekraak omdat het dak beweegt over de wringende carrosserie.
En je hebt een extra zekering van het dak, das wel lekker bij 160..

Op de schroeven van het dak heb ik dopjes van melkpakken geplakt, zijn wit en ziet er netjes uit, en je voorkomt dat er zon op het rubber ringetje komt !

Ik heb in het dak nog een beluchtertje voor een boot geplaatst, das erg handig in de praktijk voor als je een keertje met gesloten dak moet slapen.
Is de middelste op de foto.
https://www.awn24.nl/luefter.html

Dak zit er nu ruim 10 jaar op en houd zich prima !

In mijn bus heb ik 2.40 m op het hoogste punt, maar mijn dak is langer denk ik.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce



Bericht door Navigator »

@nicolasfirst
Er komt een 80w flex zonnepaneel op het dak.

@durisotti
De vierkante buis gaat bij mij er ook uit. Op de verticale plaat tussen cabine en laadruimte komen twee beugels voor de spanbanden. Ik heb er twee op maat gemaakt. De verzinkte schroeven krijgen nog een laagje verf.

Op het dak komt nog een 12v Comet ontluchter.
Forum verlaten.
Toedeledoki

Re: Ombouw Ford Transit Connect L2H2 (2013) Bryce



Bericht door Toedeledoki »

Die rubbers onder de schroeven mogen inderdaad graag uitdrogen. Had ik bij het dakje op mijn Transit al na een jaar. Kan wat lekkage geven.
Plaats reactie