Inbouw ventilator in glasvezel dak

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8930
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Inbouw ventilator in glasvezel dak



Bericht door kampo »

@ON4BGC
Let een beetje op je aanhoudende negativisme.
Na iedere bijdrage die ik hier plaats komt het weer...
Ik ben het beu !
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Inbouw ventilator in glasvezel dak



Bericht door de Jonckheer »

Schroeven is natuurlijk onzin. Met de moderne lijmen nergens voor nodig, ze geven alleen maar meer kans op lekkage. Hele vliegtuig rompen worden tegenwoordig gelijmd zonder 1 schroefje, neem dat maar als voorbeeld.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Inbouw ventilator in glasvezel dak



Bericht door Cee Pee »

Niet alleen vliegtuigen ook schepen zijn er in gelijmde uitvoering.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Inbouw ventilator in glasvezel dak



Bericht door Atoz »

kampo schreef:
za 15 dec 2018, 14:51
@ON4BGC
Let een beetje op je aanhoudende negativisme.
Na iedere bijdrage die ik hier plaats komt het weer...
Ik ben het beu !
Nou moet ik hier eerlijkheidshalve wel aan toevoegen dat jouw gevoel echt niet klopt.
Verder heeft eenieder hier helaas het recht om zijn mening te verkondigen.
En ja soms is mijn mening nu echt wel heel anders dan de jouwe, maar dat mag van mij dan toch nog wel x:D
Of wil je nu niet alleen bepalen wie welke foto mag posten maar ook wie wat mag schrijven?


Het is niet omdat iemand een 6*4 expeditievoertuig heeft dat hij een camper heeft. Evenmin is elk busje een camper, en dat is nu net het leuke aan dit forum, iedereen van ons mag zelf bepalen aan welke voorwaarden zijn voertuig moet voldoen om een camper te zijn.

Maar misschien is de opmerking van Nico nog de juiste, waarom zou je schroeven als je kan lijmen? Bespaart je ook weeral enkel mogelijkheden om waterlekkage te krijgen.
Edit: misschien willen we wel schroeven om het terug uit elkaar te krijgen?
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Marcus1972
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:09

Re: Inbouw ventilator in glasvezel dak



Bericht door Marcus1972 »

Allen,

Heeft iemand nog een antwoord op deze specifieke vraag?
Voor het vastzetten wilden we in eerste instantie de Mastic Sealing Strip (of enige ander butyl strip) gebruiken. Gezien ons gladde dak is zo'n strip (waarmee je de lagere gedeeltes op kan vullen) is bij ons niet nodig. Een butylkit zoals Sika 710 zou ook werken en zie ik ook aanbevolen worden. De Dekaseal 1512 zou ook kunnen? Ik zie ook Dekaseal 8936 aanbevolen worden. De 1512 zou een hogere plakkracht hebben en vooral bij grotere dakluiken gebruikt worden. In ons geval is Dekaseal 8936 dan een prima oplossing, lijkt het.
Welke materialen kunnen we het beste gebruiken voor welke werkzaamheden? Ik zie vele adviezen die soms strijdig lijken te zijn?
In het filmpje gebruikt Greg Virgoe als afdichtingskit Sikaflex 512 Caravan Sealant. Zoek ik echter bij Nederlandse webshops, dan kan ik die Sikaflex 512 niet vinden. Er bestaat Siliconenkit Auto Marine van Bison. Alleen in kleinere verpakking. Of is dat ook gelijk die Dekaseal 8936 en is er geen andere afdichtingskit nodig? We zijn beginners, dus misschien is het een hele domme vraag :D
Is afdichtingskit noodzakelijk in combinatie met butylstrip of -kit? En zo ja welke afdichtingskit zou dan het beste zijn?

Alvast dank & groet,
Marc
Plaats reactie