Deur

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 877
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Deur



Bericht door zwerf-busje »

Dank voor de tip, Wout.
Groet Ruud
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Deur



Bericht door PaulBng »

Voor zover ik weet gaat de deur met zo'n softlock systeem een heel eind minder ver open?
Didean
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 22 nov 2017, 8:10

Re: Deur



Bericht door Didean »

(en ik denken dat er niemand meer reageerde omdat ik geen mail kreeg dat er reactie was gekomen, heb dat nochtans zo ingesteld dacht 'k... :| )

Super dank jullie voor zoveel leuke en interessante reacties! :thumbup:


Dat softlocksysteem klinkt op het filmpje nog erger dan de klap die ik gewend ben... Die is dan wel luid maar... 't is 'KLAP' en gedaan. Het is vooral 's avonds dat ik het problematisch vind, zéker als ik tussen andere campers sta.

Persoonlijk vind ik het wel fijn (op sommige plekjes toch) om met die deur open te zitten maar de indeling die ik nu heb (de relatief veel voorkomende draaibare zetels cabine + bank en de keuken zo half in de opening) voelt dan nogal stom. Dan zit ikzelf liever met alle raampjes open. Als het buiten zó fijn voelt dat ik de deur wijd open wil zetten... Dan ga ik naast m'n busje zitten, niet erin :)

Dat home'pje met de deur aan de achterkant ziet er héél leuk uit idd!

En wat de deur dichtlassen en een gewone deur in laten steken betreft, daar heb ik me es (wel op maar één plaats) over geïnformeerd bij (één) camperbouwer. Hij raadde het af, en zei daaromtrent:
1. het gaat enorm veel geld kosten in verhouding tot wat er verandert aan het geheel
2. je kan eventueel wel wat prutsen met de deur gewoon altijd op slot, maar dichtlassen of afkitten mág simpelweg niet.

Ook de passagiersdeur in de cabine (die ik vroeg of ze 'chronisch' dichtgemaakt kon worden om aldaar een afkast met extra batterij te monteren) mocht niet.
En dat had iets met de wet te maken en de papieren van het busje. Alle deuren/portieren die erop zitten moéten ook gebruikt (kunnen worden)

Dus dat ging niet. :roll:
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 877
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Deur



Bericht door zwerf-busje »

PaulBng schreef:
do 06 dec 2018, 19:43
Voor zover ik weet gaat de deur met zo'n softlock systeem een heel eind minder ver open?
Ik ben naar aanleiding van het bericht van Wout verder gaan onderzoeken.
De tip over autoaanpassers voor de mindervaliden markt is inderdaad een optie.

Maar ik heb inderdaad nog geen systemen gevonden die de deur volledig kunnen openen.
De motor zit in de deuropening en trekt hem maar tot de helft of iets meer open.
En dat is ook een belangrijk nadeel.
Groet Ruud
martinelke
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 18:59
Locatie: Geesteren
Contacteer:

Re: Deur



Bericht door martinelke »

viewtopic.php?t=8455527

Als het goed is kan je in mijn oude topic zien dat een schuifdeur geen schuifdeur hoeft te zijn.
Kost je een paar uurtjes,maar ik zou niet meer anders willen.

Groet Martin
Fiat Ducato 2,8,Citroen Jumpy 2,0 hdi, Peugeot 206 2.0 hdi, Chevrolet El Camino 6,6L.

https://www.martin-elke.com/
Didean
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 22 nov 2017, 8:10

Re: Deur



Bericht door Didean »

martinelke schreef:
zo 16 dec 2018, 20:02
viewtopic.php?t=8455527

Als het goed is kan je in mijn oude topic zien dat een schuifdeur geen schuifdeur hoeft te zijn.
Kost je een paar uurtjes,maar ik zou niet meer anders willen.

Groet Martin

Wauw, knap gedaan!
Zou ik niet kunnen maar ziet er idd helemaal uit hoe ik het graag zou willen :)
martinelke
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 18:59
Locatie: Geesteren
Contacteer:

Re: Deur



Bericht door martinelke »

Inmiddels zit er ook een raam naast en ben ik met de achterkant bezig.
De deur in plaats van een een schuifdeur is echt heerlijk,je kan beestjes goed buiten houden en je hebt in een kleine camper meer plek om een vaste opstelling te maken.

We wilden deze camper als proef bouwen en daarna een nieuwere kopen om als goed te bouwen.
Helaas door alle perikelen van de regering maken we hier maar een goed camper van. :-B
Fiat Ducato 2,8,Citroen Jumpy 2,0 hdi, Peugeot 206 2.0 hdi, Chevrolet El Camino 6,6L.

https://www.martin-elke.com/
Plaats reactie