Peugeot Boxer L2H2 conversie

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
geertkb
Berichten: 170
Lid geworden op: za 25 aug 2018, 17:09
Locatie: Berg en Dal

Peugeot Boxer L2H2 conversie



Bericht door geertkb »

Dag, ik ben Geert, 56 jaar.
Ik heb vorig jaar in een Ford Nugget de Engelse zuidkust bezocht en dat is dermate goed bevallen dat ik nu een Peugeot Boxer L2H2 heb aangeschaft.

-Afbeelding

Het is een euro 6 versie uit 2016.

Ik heb al heel veel gelezen op het internet in het algemeen en op dit forum in het bijzonder, heerlijk al die informatie.

Ik wil als eerste de laadvloer en cabine isoleren. Er ligt al een betonplex vloer in de laadruimte. Zit er aan te denken Armaflex te gebruiken als isolatie maar vraag me af of het zin heeft om daarnaast ook ontdreuningsmateriaal te gebruiken voor de vloer. Heeft dat zin als geluidsisolatie afgezet tegen het hoge gewicht van dat materiaal?



Sent from my iPad using Tapatalk
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Ik stel me even voor



Bericht door marjasjaak »

Hallo Geert,
Welkom een nieuwe bouwer op het forum met een compacte Boxer.
Wat de dreunplaten betreft, ik kan je geen wetenschappelijke beredenering geven voor de vloer.
Het grootste deel van de vloer is een golf patroon. Daar zal niet zo snel trilling ontstaan.
Wij hebben op een paar vlakken plekken wel geplakt, maar het meeste gaat toch op de zijwanden.
Kijk ook naar de lijm tussen de wand en de spanten. Dat hebben wij opnieuw verlijmd.
Groet Sjaak.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Ik stel me even voor



Bericht door Aloys »

Welkom Geert, en een prachtige bus! Ik was ook 56, toen we onze laatste bus kochten in 2011 :D

Ik heb een vloerplaat van 12mm, daaronder heb ik 10mm eXtrem-isolatie geplakt. Gewoon over de golvende
ondergrond heen, geen latten er bij of iets dergelijks.
Het is onze tweede zelfbouw, uit 2011/2012, bij de eerste in 2002 heb ik het precies zo gedaan.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
jackinabox
Berichten: 12
Lid geworden op: za 15 sep 2018, 14:17

Re: Ik stel me even voor



Bericht door jackinabox »

Hallo Geert, ben erg benieuwd naar je indeling, ben zelf net klaar met een l2h2Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

jackinabox
Berichten: 12
Lid geworden op: za 15 sep 2018, 14:17

Re: Ik stel me even voor



Bericht door jackinabox »

En nu met keuken en kastjes er bij, in maart wordt hij omgekeurd.
.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
geertkb
Berichten: 170
Lid geworden op: za 25 aug 2018, 17:09
Locatie: Berg en Dal

Re: Ik stel me even voor



Bericht door geertkb »

Dat ziet er top uit. :clap:

Zie ik het goed dat je de achterzijde afgesloten hebt?
jackinabox
Berichten: 12
Lid geworden op: za 15 sep 2018, 14:17

Re: Ik stel me even voor



Bericht door jackinabox »

Klopt, onder het dwarsbed zit een soort garage waar ook de huishoudaccu en lader zijn gemonteerd, de wand staat ongeveer 15 cm naar binnen zodat daar een stroomkabel . Klaptafel en 2 stoelen kunnen hangen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Ik stel me even voor



Bericht door 't Busje »

Handig dat je zo uit bed op je porta-potti kunt stappen. :thumbup:
Had je een speciale reden om de HH-accu helemaal achterin te zetten?
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
jackinabox
Berichten: 12
Lid geworden op: za 15 sep 2018, 14:17

Re: Ik stel me even voor



Bericht door jackinabox »

De accu achterin maakt hem makkelijk bereikbaar , ik heb de netstroom aansluiting daar ook zitten .
Achterin zitten aan beide zijden bij de wielkasten roosters die bedoeld zijn om overdruk bij het sluiten van de schuifdeur te lozen , 1 rooster heb ik gebruikt om de netstroom aansluiting in te bouwen, het best kun je dat aan de linkerzijde doen anders loopt de schuifdeur er tegenaan als de stekker er in zit.
Dat had ik dus en moest de deurvanger een stukje naar voren zetten.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Ik stel me even voor



Bericht door 't Busje »

Het is natuurlijk wijsheid achteraf. 230 volt bekabeling is van achter naar voren is veel dunner dan zware 12 volt accukabels. Ik weet niet of dat bij een Ducato bestelbus ook zo is, maar bij ons past de hele camperelektronica met de huishoudaccu in de console van de rechtervoorstoel. Daardoor heb je korte kabels tussen de accu's.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
jackinabox
Berichten: 12
Lid geworden op: za 15 sep 2018, 14:17

Re: Ik stel me even voor



Bericht door jackinabox »

Dat is waar, maar alle 220 /12 volt verbruikers staan of achterin of in het midden, vanaf de startaccu loopt een 12 volt kabel via een scheidingsrelais naar achter en dat covert voor mij mijn electrisch behoefte voor 95 procent.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

geertkb
Berichten: 170
Lid geworden op: za 25 aug 2018, 17:09
Locatie: Berg en Dal

Re: Ik stel me even voor



Bericht door geertkb »

Lattenbodems vandaag op maat gemaakt.

Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
geertkb
Berichten: 170
Lid geworden op: za 25 aug 2018, 17:09
Locatie: Berg en Dal

Ik stel me even voor



Bericht door geertkb »

Vandaag ramen en maxxfan inbouw. De Peugeot Boxer wordt ineens een camper.
.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
geertkb
Berichten: 170
Lid geworden op: za 25 aug 2018, 17:09
Locatie: Berg en Dal

Re: Ik stel me even voor



Bericht door geertkb »

Vandaag werkblad gemaakt met uitsparing voor Dometic MO9722
.
Afbeelding

Afbeelding


Groet Geert
Plaats reactie