Huishoudaccu: verbruikers & capaciteit

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Huishoudaccu: verbruikers & capaciteit



Bericht door kampo »

@Myway
We waren al aan het wachten op je reactie :thumbup:
Nu nog jou schema dan kunnen we daar wat over zeggen...

Het is en blijft een principe schema. De kabellengte staat er niet op.
Ook niet of gebruik gemaakt wordt van 10 cm of een busbar.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Huishoudaccu: verbruikers & capaciteit



Bericht door Atoz »

@kampo
Helaas was Myway me voor, zodat je niet kon blijven wachten op mijn reactie. :lol3:

Ofwel publiceer je iets dat volledig in orde is en alle gegevens bevat ofwel publiceer je zo maar wat.
Dat laatste moet dan vooral heel erg professioneel overkomen, heel erg hard geroepen worden om dan bij enige vorm van kritiek, onmiddelijk te zeggen ' ja maar het gaat hier over een principe schema' .

Mogen we dan voortaan ook op elk van je princiepe schema's de tekst 'princiepe schema door kampo' verwachten?
Zou het allemaal veel eenvoudiger maken. Al vraag ik me echt wel af wat het nut van al die niet volledige schema's is. Menig zelfbouwer wordt op deze manier de verkeerde weg gewezen.

En voor alle duidelijkheid, nee ik plaats hier geen schema, ik heb veel te weinig gegevens om zo maar in het wild wat schema's te mogen publiceren. Mag dat ook?
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Huishoudaccu: verbruikers & capaciteit



Bericht door seth_space »

Jongens, zijn jullie nu niet erg streng voor kampo.
Hij doet zijn best te helpen en Brian heeft er duidelijk iets aan. Er zijn vast betere , nauwkeuriger en misschien zelfs perfecte plaatjes te maken. Maar dit geeft een aantal basisprincipes prima en bruikbaar aan.
Verbetering van een groond schema kan alleen maar zorgen voor een beter eindproduct. Dus opbouwende kritiek lijkt me zinvol en welkom.
Maar wat zitten mopperen op een bijdrage is niet echt constructief.

( en ja de soms wat arrogante klinkende bijdragen van kampo doen soms je tenen bij elkaar knijpen. Maar zijn bijdragen zijn altijd to the point en voor sommigen bruikbaar: Meer keuze in oplossingen: prima dus!)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 965
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: Huishoudaccu: verbruikers & capaciteit



Bericht door Metor »

Seth_space :thumbup:
Zij die zonder zonde zijn werpe de eerste steen...
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Huishoudaccu: verbruikers & capaciteit



Bericht door kampo »

:thumbup:
Ik ben er al lang aan gewend dat dit NL forum niet het meest vriendelijke is en dat altijd dezelfde paar deelnemers graag op de man spelen.
Een Vlaming, die wat tijd in Nederland doorbrengt, leert snel en doet dan maar mee.
Je heb je hier ook de groep die enkel over hun eigen en de goedkoopste oplossingen kunnen schrijven. Ze verketteren ieder anders denken.
Het is een minderheid onder de kamperaars of zelfbouwers maar ze maken wel veel lawaai.

Zelf zet ik en krijg ik liever informatie over nieuwe, goede of de beste kwaliteit oplossingen, maximale veiligheid en respect voor normen en waarden.
Natuurlijk heb ik ook mijn eigen visie. Zoals hier over de “verplichte” BMV. In veel gevallen doe ik mijn best om dat te motiveren.
Groeten Kampo
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Huishoudaccu: verbruikers & capaciteit



Bericht door myway »

myway schreef:Een 6mm2 kabeltje beveiligen met een 100 amp zekering?? O nee fuse.
Een ‘verplichte’ bmv??
Het waren gewoon twee vragenAfbeelding
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Huishoudaccu: verbruikers & capaciteit



Bericht door Atoz »

Wie hier schema's durft te publiceren die slechts princiepe schema's zijn maar het er vergeet bij te schrijven, dan mogen we onze Medeforumleden daar toch wel op attent maken. Zijn we niet allemaal ook een beetje verantwoordelijk voor de adviezen die we durven te schrijven?

Misschien toch eens op die twee betrekkelijk simpele vragen durven te antwoorden.
A. Die zekering verhouding zich niet tot de draaddikte
B. Enkel bij een victron mogelijk en er zijn ook nog andere goede merken die even betrouwbaar zijn.

Zullen we dat schema dan maar als niet bestaande beschouwen?
Dan hoeven we echt niet naar waar dan ook te gaan, kunnen we gewoon 'thuis' blijven :lol3:,
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Plaats reactie