Mag je ook een luchtbed ipv matras (tijdens keuring)?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Mag je ook een luchtbed ipv matras (tijdens keuring)?



Bericht door Kroppie »

en afsluitbare opbergruimte.

een leeg lucifersdoosje aan de wand geplakt, staat nergens hoe groot die ruimte moet wezen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Mag je ook een luchtbed ipv matras (tijdens keuring)?



Bericht door L4H3 »

Ik had met de keuring helemaal geen matras erin. Alleen de lattenbodems lagen erin. Keurmeester vroeg aan mij waarom er geen matrassen in lagen. Ik zij tegen hem dat ik altijd op een lattenbodem slaap ivm mijn rug. :lol3: Werd geaccepteerd.
Laatst gewijzigd door L4H3 op do 29 nov 2018, 9:43, 1 keer totaal gewijzigd.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Mag je ook een luchtbed ipv matras (tijdens keuring)?



Bericht door WoutvanAken »

Ik heb ook zonder matrassen gekeurd. Alleen lattenbodems.
De keurmeester heeft nergens naar gevraagd en ook gewogen zonder matrassen.
Ik begrijp hier soms wel dat voor de belastingdienst wel een matras aanwezig moet zijn. Na de keuring tot camper dus niet meer gaan rijden zonder
matrassen, desnoods enkele dunne slaapmatjes op de lattenbodems.
Wout.
ronaldvvr
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 25 nov 2018, 16:55

Re: Mag je ook een luchtbed ipv matras (tijdens keuring)?



Bericht door ronaldvvr »

Je moet bij de keuring alleen aan de voldoen. Bed. Keuken zitplaatsen en opbergruimte. Zorg dat het zo licht mogelijk is. Ik had zelf geen reserve wiel, vrijwel lege gastank,nauwelijk water en mijn wagen was niet geisoleerd en niets op de wanden.
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Mag je ook een luchtbed ipv matras (tijdens keuring)?



Bericht door NoStress »

Nog even ter terugkoppeling.
De bus is met alleen een lattenbodem goed gekeurd.
Laatst gewijzigd door NoStress op zo 16 okt 2022, 10:11, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 878
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Mag je ook een luchtbed ipv matras (tijdens keuring)?



Bericht door zwerf-busje »

Ik kreeg gisteren de bus niet gekeurd zonder matrassen.
Terwijl er twee echte lattenbodems in lagen, dwars acherin de bus van wand tot wand.

Dat was het eerste wat de keurmeester in waddinxveen aangaf toen ik binnen gereden was.
De deur was nog niet open en hij keek door de voorruit naar binnen.
En toen was de toon gezet, helaas...

Ben de matrassen gaan halen, en moest nog wat andere zaken "beter" doen, en kon gelukkig smiddags nog voor een controlekeuring langs.
De andere punten betroffen de deugdelijke bevesting van het tijdelijke keukenblok en tijdelijke bankje.
Matrassen waren toen wel goed, maar de andere punten was hij ook toen niet echt tevreden over.
Hij is gaan overleggen met een collega en na lang wachten vond zijn collega het wel goed genoeg.
Dus ja zo kan het ook lopen.
Groet Ruud
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Mag je ook een luchtbed ipv matras (tijdens keuring)?



Bericht door Cee Pee »

Je moet het treffen bij de RDW.
Niet alleen het keurings station maar ook nog wie je treft en of die persoon een goede zin heeft. :wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Mag je ook een luchtbed ipv matras (tijdens keuring)?



Bericht door hathi »

Ja Cor ,dat is bij meerdere overtredingen,zo,alleen schijnbaar niet bij 150 kg meer gewicht ? :wtf: :?:
Hans
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Mag je ook een luchtbed ipv matras (tijdens keuring)?



Bericht door bupozaanstad »

Een matras mag gewoon een luchtmatras zijn maar is je bed bv 140 breed dan willen ze wel eens moeilijk doen met een 1 persoons luchtmatras, leg er dan gewoon een Intex van 140 breed op en je bent klaar. Ik slaap al jaren op een lucht matras van 180 X 200 en bevalt me super goed, in de camper overweeg ik ook een luchtmatras te leggen.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
stobbie
Berichten: 449
Lid geworden op: zo 20 mei 2007, 15:33
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Mag je ook een luchtbed ipv matras (tijdens keuring)?



Bericht door stobbie »

Ik ga altijd volledig gestript naar de keuring.. Geen matrassen of lattenbodem, klein jerrycannetje voor het water. Kapotte minimagnetron als kookgelegenheid. plankje als aanrechtblad. Zo licht mogelijk op kenteken, nooit een probleem gehad, daarna pas de echte inbouw...
trekhaak er af, geen reservewiel, piepklein raceaccuutje er in, geen huishoudaccu enz.
Trekhaakverlenger voor fietsendrager: http://www.trekhaakverlenger.nl Verhuur van Land Rover Defender reisauto's: http://www.Larorent.nl
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Mag je ook een luchtbed ipv matras (tijdens keuring)?



Bericht door Navigator »

Met Waddinxveen heb ik zeer slechte ervaringen. Niet zozeer de RDW maar wel de Belastingknakkers. Deze zijn er nu niet meer maar ik heb voor 1 zelfbouwcamper helemaal geen BPM hoeven te betalen door schandalige opmerkingen van de twee aanwezige Belastingmedewerkers, en de door mij aangespannen zaak. Gelukkig waren er handelaren aanwezig die het hele circus hebben meegemaakt en wilden getuigen.
Forum verlaten.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Mag je ook een luchtbed ipv matras (tijdens keuring)?



Bericht door Navigator »

Zo gaat de camper naar de keuring. Alles werkt, 'oude' caravankussens op MP gekocht voor 10 euro en deze op maat gemaakt. Die komen nog op de bank. Aanrecht is 61cm hoog.
Ford Camper.jpg
Forum verlaten.
Plaats reactie