Chinese dieselkachel

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
pwhooftman

Re: Chinese dieselkachel

Bericht door pwhooftman » zo 26 jan 2020, 9:17

pwhooftman schreef:
zo 19 jan 2020, 16:31
Ja, er zit wel een slang bij (+- 4 meter lang), een soepele groene met een doorsnee van 4 mm. Zoals de youtube film laat zien is deze slang te flexibel, zeker tussen de pomp en de kachel. Daardoor worden de pulsen van de pomp sterk gedempt, volgens de youtuber zou e.e.a. daardoor eerder verstoppen. En luchtbellen (die onvermijdelijk ontstaan door cavitatie in de pomp) blijven in de dikke slang bovenin hangen als daar een bocht in zou zitten, en bij de dunne niet. Waarschijnlijk maakt het allemaal niet zoveel uit als de slang tussen de pomp en kachel niet zo lang is (waarschijnlijk vandaar de instructie maximaal 1 meter tussen pomp en kachel) , dus ik begin met de bijgeleverde slang en de pomp zo dicht mogelijk bij de kachel met een slang die alleen maar omhoog loopt naar de kachel. Maar ik bestel alvast de stevige veel dunnere slang.
Inmiddels heb ik de hele boel gemonteerd met de groene slang, ook het laatste stukje van pomp naar kachel, en het werkt allemaal prima dus ik laat het maar zo. Stukje tussen de pomp en de kachel is wel maar ca. 15 cm lang.

Plaats reactie