Chinese dieselkachel

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Atoz »

frank_h schreef:
wo 21 nov 2018, 22:27
V.w.b. goedkopere verwarmings diesel; Dat wil niet goed branden in deze standkachels. Ik denk dat er een toevoeging in zit wat problemen geeft.
Heb dit met meerdere standkachels meegemaakt.
Ergens staat er in een handleiding van Planar dat deze diesel niet voldoet.
Een extra dieseltankje vul je langs buiten. Had Domestic geen inbouw brandstofklepje? Of de botenwereld. Anders stinkt je camper naar diesel.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

Uiteraard Guido en ik bedoel dan ook dat de originele meegeleverde dieselslang door de tyleen buis gaat en die weer door een 22mm cv buis
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
ronaldvvr
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 25 nov 2018, 16:55

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door ronaldvvr »

Ik heb een paar vragen:

Waar kan ik de diesel retourslang vinden onder een citroen jumper 2.2 hdi zonder de tank te demonteren.

Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van deze kachel buiten de auto. Wat zijn deze ervaringen, hoe kan de kachel het beste worden vast gemaakt onder de auto?

Heeft er iemand een adres voor een T-stuk voor de diesel retourslang 10 mm - 6mm 10mm.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door henk en lila »

@GSM: is jouw nr 2 niet te hoog zodat de ronde zwarte deksel er tegen aan komt?
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

Volgens de persoon die deze geplaatst heeft niet maar hij kost wel ±€35 en dat is veel geld als je het vergelijkt met deze die ik net gekocht heb op ebay voor €5,53
s-l64.jpg
s-l64.jpg (20.37 KiB) 2557 keer bekeken
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
intrudy
Berichten: 257
Lid geworden op: di 02 feb 2016, 0:35
Locatie: Maasdam

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door intrudy »


gsm schreef:
Dit is de zuigbuis die ik al gekocht heb maar door de haakse uitlaat denk ik in de knoei te komen met de andere aansluitingen
aanzuig tankpijp.JPG
Hoi GSM, die zuigbuis met die haakse aansluiting heb ik ook. Deze heb ik afgelopen weekend gemonteerd en het gaat net. Leidingen in mantelbuis gedaan en alles aangesloten. Camper te wordt lekker warm.

Groet, André

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

Ik neem aan dat je mijn eerste gekochte zuigbuis bedoeld die van mijn foto op pagina 2 waar ik zo mijn twijfels over had.
Ik heb nu de zuigbuis van de laatste foto hierboven gekocht en die is korter waardoor je meer ruimte heb om de slang er op te bevestigen tussen alle andere slangen of monteren zoals op de foto van Henk en Lila op pagina 3.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door kampo »

De tankaansluiting van GSM zijn foto op pagina 2 is de juiste voor de positie op het vlotter deksel zoals aangegeven op zijn andere foto.
Als je goed kijkt zie je dat die 300mm lange tankaansluiting ondersteboven gemonteerd moet worden en ingekort na de verdikking die op het lange stuk aanwezig is. Ook een beetje gebogen.
In de vlotterpot komt de speciale nylon brandstofleiding die op maat van die pot gemaakt moet worden zodat die zonder in de weg te zitten in de verende vlotterpot komt. Het geheel wordt met de juiste diameter rubber verbindingsstukjes en slangklemmen aan elkaar gezet.

Let op er zijn verschillende modellen vlotterpotten in omloop en het durft wel eens verschillen.
Een aansluiting op de retour leiding is altijd af te raden want daar zijn te vaak problemen mee.
Zelfs als het al eens werkt.
De brandstof moet namelijk in alle situaties aangezogen kunnen worden. Die zijn ...
- In stilstand
- Al rijdende bij verschillend debiet naar de motor
- Bij volle en bij lege tank.
- Bij hele lage temperaturen (viscositeit)

Hou het in ieder geval een beetje veilig.


Afbeelding
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Bakkertjes
Berichten: 1688
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 10:14
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Bakkertjes »

testen van de chinese standkachel

https://www.youtube.com/watch?v=9YthaCqkMOs
Op weg met een Mercedes 312d camper met Pilote Pacific 6900 opbouw
Wim1955
Berichten: 99
Lid geworden op: di 20 nov 2018, 20:40

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Wim1955 »

kampo schreef:
ma 26 nov 2018, 21:28
De tankaansluiting van GSM zijn foto op pagina 2 is de juiste voor de positie op het vlotter deksel zoals aangegeven op zijn andere foto.
Als je goed kijkt zie je dat die 300mm lange tankaansluiting ondersteboven gemonteerd moet worden en ingekort na de verdikking die op het lange stuk aanwezig is. Ook een beetje gebogen.
In de vlotterpot komt de speciale nylon brandstofleiding die op maat van die pot gemaakt moet worden zodat die zonder in de weg te zitten in de verende vlotterpot komt. Het geheel wordt met de juiste diameter rubber verbindingsstukjes en slangklemmen aan elkaar gezet.

Let op er zijn verschillende modellen vlotterpotten in omloop en het durft wel eens verschillen.
Een aansluiting op de retour leiding is altijd af te raden want daar zijn te vaak problemen mee.
Zelfs als het al eens werkt.
De brandstof moet namelijk in alle situaties aangezogen kunnen worden. Die zijn ...
- In stilstand
- Al rijdende bij verschillend debiet naar de motor
- Bij volle en bij lege tank.
- Bij hele lage temperaturen (viscositeit)

Hou het in ieder geval een beetje veilig.


Afbeelding
Zolang de fabrikant van de kachels deze manier voorstelt zal het met de veiligheid wel los lopen .
Waar u stelt dat er sprake is van verschillend debiet , klopt die stelling ook al niet .
Een diesel functioneert met brandstof overschot , dwz de opvoerpomp of die nu in de tank of in de pomp zit verzet veel meer brandstof dan voor het lopen van de motor nodig is . Dus de retour staat altijd vol brandstof , ziet u daar lucht in dan moet u opzoek naar een lek .
Zoals ik al eerder heb betoogt loopt de retour tot bijna onderin de tank . Daarmee kun je dus de tank niet helemaal leegstoken . Wat ik dus een voordeel vind . De viscositeit mag niet van invloed zijn , mits je de juiste (winter) diesel in de tank hebt . Immers , anders zou de motor er ook niet op lopen . Wellicht zijn de Belgische regels zodanig dat je niets mag wijzigen aan het brandstofsysteem . Maar dat is hier in Nederland geenszins het geval . Kortom , bij mij zit de kachel op de retour aangesloten en werkt feilloos . Bij temperaturen onder nul , vorig jaar bij min 10 in de Pyreneeën . Zo wel stilstaand als rijdend . Gelooft u het niet , kom gerust kijken 8-)

Groeten Wim
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

Wat ik niet snap is het omgekeerd plaatsen van de zuigbuis ! :crazy:
De 300mm zuigbuis moet je dan altijd afzagen tot de verdikking maar waarom leveren ze dat dan zo ?
Ik ging ervan uit en zo is het mij door de Eberspacher dealer ook verteld dat de buis afgezaagd moest worden tot 5cm vanaf de onderkant m.a.w. gaat de 300mm zuigbuis in de tank en blijft het haaks gebogen aansluiting op de deksel van de pot
Dat past weer niet lekker tussen de andere leidingen in en vandaar dat ik de andere heb gekocht.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door henk en lila »

Ik ook niet maar dat legt Kampo nog wel uit.
Maar die ene van ebay van 5,53 euro moet je nemen en dan zoals bij mij monteren en de lengte even checken, zodat hij niet de bodem raakt. Lijkt me fijner dan en slangetje hangend in de vlotterpot.
Nogmaals , ik heb het laten doen bij een officieel inbouwstation.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1316
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door joske501 »

Beste,

De aanzuigbuis van je Webasto 5 cm korter maken dan je tank diep is raakt kant nog wal. Als je lucht aanzuigt met de Webasto heb je een ganse tijd opstartproblemen vanwege de aangezogen lucht. Als je de tank bijna leeg rijdt loopt je webasto aanzuigbuis leeg als deze te kort is en hierdoor komt er lucht in deze aanzuigbuis die dan tijdens het vullen van de tank niet meer kan ontsnappen uit de aanzuigbuis en moet weggewerkt worden tijdens het herhaaldelijk opstarten van de Webasto. Dat je voldoende diesel in je tank moet hebben wil je de dagen en nachten door komen met de verwarming aan lijkt me evident. Mijn door Webasto geleverde aanzuigbuis reikt bijna tot beneden mijn 125 liter tank. :thumbup:

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

En als je hem dan leeg trekt dan zuigt die lucht aan en heb je het zelfde probleem plus beloop je de kans dat je de volgende tankstation niet meer kan halen. :wink:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie