Ergens staat er in een handleiding van Planar dat deze diesel niet voldoet.
Een extra dieseltankje vul je langs buiten. Had Domestic geen inbouw brandstofklepje? Of de botenwereld. Anders stinkt je camper naar diesel.
Ergens staat er in een handleiding van Planar dat deze diesel niet voldoet.
Hoi GSM, die zuigbuis met die haakse aansluiting heb ik ook. Deze heb ik afgelopen weekend gemonteerd en het gaat net. Leidingen in mantelbuis gedaan en alles aangesloten. Camper te wordt lekker warm.gsm schreef:
Dit is de zuigbuis die ik al gekocht heb maar door de haakse uitlaat denk ik in de knoei te komen met de andere aansluitingen
Zolang de fabrikant van de kachels deze manier voorstelt zal het met de veiligheid wel los lopen .kampo schreef: ↑ma 26 nov 2018, 21:28De tankaansluiting van GSM zijn foto op pagina 2 is de juiste voor de positie op het vlotter deksel zoals aangegeven op zijn andere foto.
Als je goed kijkt zie je dat die 300mm lange tankaansluiting ondersteboven gemonteerd moet worden en ingekort na de verdikking die op het lange stuk aanwezig is. Ook een beetje gebogen.
In de vlotterpot komt de speciale nylon brandstofleiding die op maat van die pot gemaakt moet worden zodat die zonder in de weg te zitten in de verende vlotterpot komt. Het geheel wordt met de juiste diameter rubber verbindingsstukjes en slangklemmen aan elkaar gezet.
Let op er zijn verschillende modellen vlotterpotten in omloop en het durft wel eens verschillen.
Een aansluiting op de retour leiding is altijd af te raden want daar zijn te vaak problemen mee.
Zelfs als het al eens werkt.
De brandstof moet namelijk in alle situaties aangezogen kunnen worden. Die zijn ...
- In stilstand
- Al rijdende bij verschillend debiet naar de motor
- Bij volle en bij lege tank.
- Bij hele lage temperaturen (viscositeit)
Hou het in ieder geval een beetje veilig.