Chinese dieselkachel

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
RedPill
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 23 okt 2015, 1:52
Locatie: 033

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door RedPill »

Ja roken en vervuild raken doet natuurlijk elke dieselkachel als die niet volgens de voorschriften geinstalleerd is of volgens de voorschriften gebruikt wordt. Dat ligt aan de mens en niet aan de kachel

Gewoon de handleidingen op de eberspacher website downloaden en installeer de kachel zoals de 'pro installateur' hem zou installeren aangezien dit een 1 op 1 kopie van de eberspacher is (sommigen denken nog steeds webasto).

De handleiding van een planar, webasto, eberspacher, kopie-eberspacher NIET downloaden en op eigen houtje op goed geluk installeren kan natuurlijk ook en op die manier blijft het lekker gezellig en actief hier in de dieselkachel topic.
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 939
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Duco »

Vandaag t stuk in retour vlak bij de tank geplaatst overbrugging naar het pompje is nu ongeveer 1 mtr. En zoals verwacht werkt het perfect. Kachel draait nu 3 uur zonder lucht in de leiding. Op het Engelse forum verklaren ze me voor gek want ik kan de tank leeg maken zo. En zij werken allemaal met de losse tank omdat ze dan goedkopere olie uit hun huishoud kachel kunnen gebruiken. De diesel vinden ze te duur om mee te verwarmen. Lijkt me niet fijn een permanente voorraad van 10 liter brandstof in je woonruimte.
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7115
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door dedruivenplukker »

Is er nog rode diesel te verkrijgen?
En in het buitenland zou ik dat kunnen tanken in losse jerrycans?
Bij veel gebruik kan dit prijsverschil nog wel interessant zijn.
Ik heb nog wat oude metalen 20L jerrycans liggen en zou hierin een doorvoer kunnen maken met een aansluiting op de kachel leiding.
Het zou ook handig zijn bij overwinteren zodat je kan blijven staan en met een jerrycan de voorraad kan aanvullen.

Ik weet eigenlijk niet precies hoe het zit met rode diesel, ik dacht dat het in NL niet meer gebruikt wordt, op het Spaanse platteland zag ik het wel aan de pomp, maar of er redelijk wat prijsverschil is?
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door AadenAnke »

Het belastingvoordeel is in Nederland opgeheven dus ook de verkrijgbaarheid. Was gewone dieselolie trouwens dat bij levering kleurstof kreeg toegevoegd. Ik weet niet of andere landen in de eu nog het belastingvoordeel kennen? In de UK is de dieselprijs een stuk hoger dan hier. Velen stoken daar op petroleum is daar weer een stuk goedkoper :crazy: in een aantal buiten gebieden stookt men in de UK nog standaard op olie en gas flessen.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door henk en lila »

Reken het eerst eens uit voor die paar liter en of je dan nog wilt knoeien?
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Huub56 »

In Duitsland kost de stookolie nu 45 cent weet niet of de kachel er op brandt?
RedPill
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 23 okt 2015, 1:52
Locatie: 033

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door RedPill »

Brandstofverbruik is iets waar ik echt niet wakker van lig.

Stel ik zou 14dagen op wintersport zijn en 12uren* per dag de kachel aanstaat met een output van 2kw dan is dat ongeveer 50euro voor de gehele 14dagen er héél warmpjes bij zitten. Daar kun je nog niet eens 1x voor uit eten.

Stroomverbruik is ook minimaal, voor die 14dagen ,12uur per dag 2kw output ,is het 270ampere (inclusief 14x aan en uit zetten). Dit bij de 5kw dieselkachel. Bij de 2kw kachel is het stroomverbruik echter 522ampere.


*12uur aan / 12uur uur is maar een voorbeeld scenario.


Zou de dieselkachel branden op die duitse 45cent olie dan is het voor bovenstaand scenario 15euro aan brandstof voor die 14 dagen. 1 schnitzel goedkoper per wintersport vakantie.
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 939
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Duco »

Dat was ook mijn redenatie, we verstoken meestal ruim 300 ltr diesel in de vakantie, dan maken die paar liters voor de kachel ook niet meer uit.
Boulange
Berichten: 126
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 21:15

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Boulange »

In het verleden hebben wij nog huisbrandolie gehad.
Oude diesels liepen daar beter op, de kachel deed het er ook beter op.

Voor dat kleine beetje diesel gaan wij zeer zeker niet allemaal gedoe aan de hand halen.
Kachel doet t bij ons van het begin af aan perfect trouwens.
Alleen bij het opstarten wat rook.
Ingebouwd volgens de China handleiding.
Beware ! ! ! This user posts under influence ! ! !
Gebruikersavatar
Peter G
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 07 dec 2003, 10:42
Locatie: Lanaken (België)

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Peter G »

Rode diesel is gewone diesel met een kleurstofje erin, kan je bij ons aan de pomp tanken. Is bedoeld voor landbouwers bij ons.
Zie regelmatig mensen hun auto er mee vullen, maar komt bij een eerste betrapping op 250€.
Heb thuis op dit moment 5000l liggen aan 34 cent voor verwarming.
Greetz Peter en Marleen
da_sies
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 21:45

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door da_sies »

Heeft iemand al eens gewerkt met de chinese tegenhanger van de truma combi D6E ?

https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 85SZp&s=p
incl 10l boiler. Helaas wel 5kW, een beetje veel voor enkel verwarmen van een buscamper maar perfect voor een warme douche.

ik zoek namelijk naast luchtverwarming ook nog iets voor mijn douche. De waterverwarmingen die een aantal pagina's terug op het forum genoemd zijn verwarmen het water rechtstreeks, dus ik ben een beetje bang dat dat douchen wordt met een slechte thermostaat(warm-koud-heet-koud-lauw-heet). Dit werkt met een boiler, wat de voordelen van een gasboiler en diesel combineerd.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door kampo »

Welkom!
Prijsverschil met een originele Truma D6 is verassend laag.
Het werk om het systeem te installeren blijft hetzelfde.
Is het dan nog de moeite ?
Groeten Kampo
da_sies
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 21:45

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door da_sies »

hallo kamp,

dankjewel! wij zijn trotse bezitter van een lege L4H3 ducato, nu dus aan het plannen.

heb moeite met de juiste samenstelling van verwarmingen en leveranciers. Ik zou graag alles op diesel willen:
- luchtverwarming
- warm water voor douche
- standkachel motor

Ik dacht voor de 1e en 2e zo'n combi apparaat aan te schaffen. Ik vind een truma D6 voor zo'n EUR2500, de chinese versie is incl verzendkosten en douane nog zo'n 1000EUR goedkoper. Van dat verschil zou ik nog een standkachel kunnen kopen ;)
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door de Jonckheer »

kampo schreef:
za 20 jun 2020, 9:33
Welkom!
Prijsverschil met een originele Truma D6 is verassend laag.
Het werk om het systeem te installeren blijft hetzelfde.
Is het dan nog de moeite ?
Een prijsverschil van €1000 verrassend laag? Heet jij niet toevallig Onassis of Rothchild? Jeetje man, dat is voor sommigen bijna een maandinkomen, dat kun je toch niet weinig noemen?
Plaats reactie