Chinese dieselkachel
Re: Chinese dieselkachel
de eerste foto is geen mosfet is een dual schottky diode, de 2 andere kan ik niet lezen, maar nummer bij google ingeven dan vind je wel wat het is
idd die ik opgaf , is de fet die bij mijn board op het koelplaatje zit, foutje
jos
idd die ik opgaf , is de fet die bij mijn board op het koelplaatje zit, foutje
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Willem 310
- Berichten: 239
- Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 16:59
Re: Chinese dieselkachel
Mosfets zonder ingebouwde bodydiode zijn er eigenlijk niet, maar het ding op de bovenste foto is geen Mosfet maar 2 diodes in 1 behuizing (anode - kathode - anode) en dus makkelijk te meten in sper en doorlaatrichting.
De dingen op de onderste foto kan ik niets op lezen dus weet ik niet.
De dingen op de onderste foto kan ik niets op lezen dus weet ik niet.
Re: Chinese dieselkachel
In Zweden ga ik het board er uit halen en zal ik het laten weten wat er op staat, als ik het kan lezen.
Tot zover bedankt.
Ga voorlopig zoeken naar een gelijkwaardig board
Tot zover bedankt.
Ga voorlopig zoeken naar een gelijkwaardig board
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Chinese dieselkachel
Het lijkt er op dat de pomp detectie ergens de fout ingaat.. een nieuwe print plaatsen lijkt mij sneller en makkelijker dan repareren.
Succes
Laat ff weten wat de oplossing is geworden.
Succes
Laat ff weten wat de oplossing is geworden.
Dit is hem geworden.. Jumper 35 L3H2 120 Foto's Camper Project : MyAlbum.com
Wij hadden een DETHLEFFS GLOBETROTTER 1988
FIAT DUCATO 14 2.5D ...
Wij hadden een DETHLEFFS GLOBETROTTER 1988
FIAT DUCATO 14 2.5D ...
Re: Chinese dieselkachel
fout
jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op ma 03 jun 2019, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Chinese dieselkachel
Te koop gevraagd topic Jos
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Chinese dieselkachel
alweer een fouje, sorry
is dit de wel goede?
https://www.ebay.co.uk/itm/1x-Control-B ... 1438.l2649
jos
is dit de wel goede?
https://www.ebay.co.uk/itm/1x-Control-B ... 1438.l2649
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Bob Diesel
- Berichten: 31972
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Chinese dieselkachel
Heeft er iemand misschien een foto
waar je de diesel leiding aansluit met een t-stuk op de retour leiding het voertuig
lees dat dit bij bij mijn 230 zou kunnen
maar kan het zelf de juiste plek/leiding niet lokaliseren
Een mooie inbouwplek hebben we gevonden
zal waarschijnlijk ook zo,n inbouwstuk nodig hebben ipv de losse plaat
waar je de diesel leiding aansluit met een t-stuk op de retour leiding het voertuig
lees dat dit bij bij mijn 230 zou kunnen
maar kan het zelf de juiste plek/leiding niet lokaliseren
Een mooie inbouwplek hebben we gevonden
zal waarschijnlijk ook zo,n inbouwstuk nodig hebben ipv de losse plaat
Re: Chinese dieselkachel
Haha ja fouje kan gebeurenKroppie schreef: ↑ma 03 jun 2019, 19:40alweer een fouje, sorry
is dit de wel goede?
https://www.ebay.co.uk/itm/1x-Control-B ... 1438.l2649
jos
Volgens mij is dat de juist want deze heeft 1x4 pins aansluiting en 2x3 pins aansluiting.
Misschien dat de andere ook goed zijn maar bij deze heb ik een beter gevoel dus ga ik die bestellen.
Bedankt
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Chinese dieselkachel
het wordt afgeraden om af te tappen van de retour leiding.Bob Diesel schreef: ↑ma 03 jun 2019, 21:17Heeft er iemand misschien een foto
waar je de diesel leiding aansluit met een t-stuk op de retour leiding het voertuig
lees dat dit bij bij mijn 230 zou kunnen
maar kan het zelf de juiste plek/leiding niet lokaliseren
je kan beter een fuel pick up pipe installeren in de vlotter (zie foto)
hier kan je zien dat de retour leiding niet tot aan de bodem loopt!! (is overigens wel BJ 2009 Citroen Jumper) sommige lopen wel door tot aan de bodem, maar dat zie je pas als je de vlotter hebt gedemonteerd
Dit is hem geworden.. Jumper 35 L3H2 120 Foto's Camper Project : MyAlbum.com
Wij hadden een DETHLEFFS GLOBETROTTER 1988
FIAT DUCATO 14 2.5D ...
Wij hadden een DETHLEFFS GLOBETROTTER 1988
FIAT DUCATO 14 2.5D ...
- Bob Diesel
- Berichten: 31972
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Chinese dieselkachel
Bedankt
Ik vroeg dit om dat mn toedeledokie (paul snip) al div malen aangaf dat
op de retourleiding geen probleem is bij de mn dus ook de mijne
oudere type,s 230 >1997 2.5tdi<
en dat zou niet noodzakelijk op de tankaansluiting hoeven
maar ook ,,ergens,, op de retourleiding maar waar
Ben zo wie zo ook bang dat we om de uit/inlaat te bevestigen en brug/put nodig gan hebben
omdat en alko chassis nu een maal een beetje lager bij de grond ligt
en dat lastig werkt langs de weg
hebben wel al een zeer mooie inbouwplekje in de dubbele bodem gevonden
direct naast de accu bak en met de ringverwarmng vd defecte truma er direct naast incl 2 uitstroom openingen
we zijn er nog niet 100% uit
eerst nog ff op stap voor dat we bestellen , of de truma laten repareren
ligt aan de kosten ,welke de reparateur uit brd vraag
Ik vroeg dit om dat mn toedeledokie (paul snip) al div malen aangaf dat
op de retourleiding geen probleem is bij de mn dus ook de mijne
oudere type,s 230 >1997 2.5tdi<
en dat zou niet noodzakelijk op de tankaansluiting hoeven
maar ook ,,ergens,, op de retourleiding maar waar
Ben zo wie zo ook bang dat we om de uit/inlaat te bevestigen en brug/put nodig gan hebben
omdat en alko chassis nu een maal een beetje lager bij de grond ligt
en dat lastig werkt langs de weg
hebben wel al een zeer mooie inbouwplekje in de dubbele bodem gevonden
direct naast de accu bak en met de ringverwarmng vd defecte truma er direct naast incl 2 uitstroom openingen
we zijn er nog niet 100% uit
eerst nog ff op stap voor dat we bestellen , of de truma laten repareren
ligt aan de kosten ,welke de reparateur uit brd vraag
Re: Chinese dieselkachel
Je kan de de camper op een paar stoep tegels rijden.. dan heb je iets meer ruimte onder de camper
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Dit is hem geworden.. Jumper 35 L3H2 120 Foto's Camper Project : MyAlbum.com
Wij hadden een DETHLEFFS GLOBETROTTER 1988
FIAT DUCATO 14 2.5D ...
Wij hadden een DETHLEFFS GLOBETROTTER 1988
FIAT DUCATO 14 2.5D ...
Re: Chinese dieselkachel
Misschien de vlotter demonteren.. dan kan je zien of je de retour leiding wel of niet kan gebruiken... dan weet je het zeker
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Dit is hem geworden.. Jumper 35 L3H2 120 Foto's Camper Project : MyAlbum.com
Wij hadden een DETHLEFFS GLOBETROTTER 1988
FIAT DUCATO 14 2.5D ...
Wij hadden een DETHLEFFS GLOBETROTTER 1988
FIAT DUCATO 14 2.5D ...
- seth_space
- Berichten: 8684
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Chinese dieselkachel
Het feit dat een retoutleiding niet tot op de bodem loopt heeft als voordeel dat je nooit de tank droogstookt waarna je niet meer weg kunt. Tenminste als je de retoutleiding gebruikt als aanvoer.
Is dus niet echt een nadeel lijkt me.
Is dus niet echt een nadeel lijkt me.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”