Chinese dieselkachel

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Chinese Diesel Kachel



Bericht door DiffRental »

Mooi verslagje en fijn te lezen dat ie werkt. :thumbup: Ik heb zo'n zelfde in bestelling staan, ook uit Duitsland maar wel van een andere aanbieder.

Wat betreft de tank aansluiting, geen idee of er boven op de tank ruimte is om de aanzuig te plaatsen.
Ik maak waarschijnlijk een T stuk tussen een bestaande brandstofleiding.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Chinese Diesel Kachel



Bericht door de Jonckheer »

Zo zie je maar dat een gokje best wel goed kan uitpakken. Zo heb ik de gok genomen door Chinese banden te laten monteren. Ook geen centje spijt van. Succes ermee! :thumbup:
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese Diesel Kachel



Bericht door gsm »

I heb ook zo´n Chinese gekocht maar helaas nog geen tijd gehad om het helemaal in te bouwen. Kachel zit wel ingebouwd en de in- en uitlaat ook maar brandstofleiding en elektra nog niet en hij staat nu in de stalling dus zal wel even duren.
Ook ik ben benieuwd hoe de aansluiting op de tank het beste gedaan kan worden en heb je een link van de standbuis op alie of ebay ?
Ik heb er nu één die haaks gaat maar ik betwijfel of dat wel goed uit komt omdat de pot verdiept is
Zo ziet mijn vlotterdeksel er uit
vlotter.jpg
vlotter.jpg (44.92 KiB) 4849 keer bekeken
En deze standbuis heb ik nu
IMG_4154.JPG
IMG_4154.JPG (46.71 KiB) 4849 keer bekeken
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
FW62
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 03 sep 2018, 20:26
Locatie: Nijmegen

Re: Chinese Diesel Kachel



Bericht door FW62 »

In de filmpjes die ik gevonden had plaatsen ze de standbuis naast het deksel (in het zwarte plastic van de tank).
Maar dan moet wel de hele tank er onderuit, of minimaal een stuk zakken om te kunnen boren.
Bijvoorbeeld zoals ze in dit filmpje doen:

https://www.youtube.com/watch?v=VWGx_Jv-El0

Als de standbuis in het vlotterdeksel gemonteerd zou kunnen worden zou natuurlijk veel minder werk zijn.
De standbuis die ik besteld heb is deze:

https://www.ebay.com/itm/Car-Metal-Fuel ... 2749.l2649

Is niet precies haaks, maar wel schuin omhoog gebogen.
Foto-album van mijn camper: https://myalbum.com/album/0dvszGBi9tEQ
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese Diesel Kachel



Bericht door gsm »

Dat is inderdaad een tankaansluiting voor in de tank maar ik wil hem in de deksel maken.
Eigenlijk zoek ik deze
tankaansluiting 2.jpg
tankaansluiting 2.jpg (29.52 KiB) 4831 keer bekeken
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8867
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door kampo »

Het is dezelfde als die van je foto.
Na transformatie...
En ontbreekt dan nog het binnenwerk.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10104
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Peter LMC »

Zeer interessant topic, netjes uitgelegt. :thumbup:
Blijf het even volgen. :-B
Ik ga eens zoeken naar een waterverwarmer voor bij de motor te bouwen bij deze chinees.
Camperbassie
Berichten: 622
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Camperbassie »

Ik dacht ook misschien een Chinese, goed om te lezen dat je het compleet en werkend hebt gekregen.

Een inbouwer vertelde mij, T stuk in de brandstofleiding werkt bij Webasto perfect.
Snel en eenvoudig aan te brengen, wat is de reden waarom het aan / in de tank zou moeten?

Ben wel heel benieuwd naar het geluid.
Er zaten geen geluiddempers aan de lucht kant?
Toedeledoki

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Toedeledoki »

Mooi om te lezen dat het allemaal goed werkt! Ik heb de Russische Planar gekozen. Deze kost meer (400 Euro) maar is altijd nog de helft goedkoper dan een "echte" Webasto. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Een heel fijn en betrouwbaar kacheltje.

De dieselaansluiting kan bij de Ducato 250 gewoon op de retour. De dikke leiding. Het allermakkelijkst gaat het met een insteekkoppeling 10x10x6. Wel moet je dan even een stukje 6mm leiding regelen. Wat er standaard bij de kachel zit is helaas 5 mm. Werkt perfect en zit bij mij al een paar jaar zo. De kachel brandt soms dagen achtereen.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Huub56 »

Camperbassie schreef:Ik dacht ook misschien een Chinese, goed om te lezen dat je het compleet en werkend hebt gekregen.

Een inbouwer vertelde mij, T stuk in de brandstofleiding werkt bij Webasto perfect.
Snel en eenvoudig aan te brengen, wat is de reden waarom het aan / in de tank zou moeten?

Ben wel heel benieuwd naar het geluid.
Er zaten geen geluiddempers aan de lucht kant?
Als je hem tussen de retour leiding zet en deze zit diep genoeg in de tank is het geen probleem. Het probleem komt pas als je hem tussen de aanzuig leiding wilt zetten dit gaat niet en het eigenlijk geen aanzuig leiding want in de tank zit een opvoerpompje.
BOKKIE
Berichten: 670
Lid geworden op: zo 21 sep 2003, 11:02
Locatie: (FRL)
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door BOKKIE »

Hoi,

Ik heb via WISH.COM een 5kW kachel (€ 215,00) bij de "Chinees" besteld.
Nee niet voor de camper maar voor in de garage, daar is het 's winters te koud om te sleutelen.
En ik heb nog genoeg te sleutelen.

Ik heb de kachel nog niet ontvangen maar ik hoop dat het goed gaat, ondertussen is alles wat ik heb besteld wel binnengekomen.

Houd jullie op de hoogte.

Haije.
FIAT DUCATO WEINSBERG CARA-COMPACT 600MF (PEPPER)
VW GOLF 8 1,0ltr TSI, bj 2021
SUZUKI GT750 L bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 A bj 1975 (gereed)
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door jansloos »

==============================================

Hier op marktplaats, warmelucht slang:

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... usPage=VIP

Misschien iets voor je.

=============================================
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door DiffRental »

Camperbassie schreef:
di 20 nov 2018, 10:44
Een inbouwer vertelde mij, T stuk in de brandstofleiding werkt bij Webasto perfect.
Snel en eenvoudig aan te brengen, wat is de reden waarom het aan / in de tank zou moeten?
De reden die ik kan bedenken is dat je de tank nooit helemaal leeg trekt met de kachel als je de aanzuig een paar cm hoger hebt als de bodem.

Het T-stuk in de aanvoer voor het brandstoffilter zal wel kunnen, echter heb je een opvoerpomp in de tank dan moet je de diesel door de stilstaande pomp trekken. (geen idee of dat goed gaat)
paul snip schreef:
di 20 nov 2018, 11:20
De dieselaansluiting kan bij de Ducato 250 gewoon op de retour.
Dat het T-stuk in de retour goed werkt verbaasd mij eigenlijk, ik zou geen lange retourleiding verwachten in de tank.
Kan het zijn dat de diesel via de retour over het filter gewoon uit de tank aanzuigt?
Laatst gewijzigd door DiffRental op di 20 nov 2018, 16:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten Peter
FW62
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 03 sep 2018, 20:26
Locatie: Nijmegen

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door FW62 »

Ik had ooit ergens gelezen, dat een T-stukje in de retour-leiding niet meer goed zou werken bij nieuwere auto's. En dat een eigen standbuis voor de diesel-kachel de beste oplossing is...
Maar kan helaas niet meer terugvinden waar ik dat gelezen heb. Het zou dus gewoon moeten werken bij een Ducato van 2013?
Foto-album van mijn camper: https://myalbum.com/album/0dvszGBi9tEQ
Plaats reactie