Inmiddels heb ik de hele boel gemonteerd met de groene slang, ook het laatste stukje van pomp naar kachel, en het werkt allemaal prima dus ik laat het maar zo. Stukje tussen de pomp en de kachel is wel maar ca. 15 cm lang.pwhooftman schreef: ↑zo 19 jan 2020, 16:31Ja, er zit wel een slang bij (+- 4 meter lang), een soepele groene met een doorsnee van 4 mm. Zoals de youtube film laat zien is deze slang te flexibel, zeker tussen de pomp en de kachel. Daardoor worden de pulsen van de pomp sterk gedempt, volgens de youtuber zou e.e.a. daardoor eerder verstoppen. En luchtbellen (die onvermijdelijk ontstaan door cavitatie in de pomp) blijven in de dikke slang bovenin hangen als daar een bocht in zou zitten, en bij de dunne niet. Waarschijnlijk maakt het allemaal niet zoveel uit als de slang tussen de pomp en kachel niet zo lang is (waarschijnlijk vandaar de instructie maximaal 1 meter tussen pomp en kachel) , dus ik begin met de bijgeleverde slang en de pomp zo dicht mogelijk bij de kachel met een slang die alleen maar omhoog loopt naar de kachel. Maar ik bestel alvast de stevige veel dunnere slang.
Chinese dieselkachel
-
- Berichten: 1823
- Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26
Re: Chinese dieselkachel
- dg_van_life
- Berichten: 2
- Lid geworden op: do 23 apr 2020, 9:58
Re: Chinese Diesel Kachel
Weet iemand waar ik zo een vlotterdeksel kan kopen voor een ducato 250 uit 2013? Ik heb gezocht onder verschillende namen, maar krijg geen hit.
Re: Chinese Diesel Kachel
Sloperij?
Ik weet dat https://www.deijnebedrijfswagens.nl in Uden meerdere Ducato's/Boxers/Jumpers heeft liggen. Daar heb ik voor mijn bus ook eea gehaald.
C&J in Hoogeveen schijnt ook bedrijfsbusdingen te hebben, zelf alleen nooit geweest.
Ik weet dat https://www.deijnebedrijfswagens.nl in Uden meerdere Ducato's/Boxers/Jumpers heeft liggen. Daar heb ik voor mijn bus ook eea gehaald.
C&J in Hoogeveen schijnt ook bedrijfsbusdingen te hebben, zelf alleen nooit geweest.
Laatst gewijzigd door Aloys op za 25 apr 2020, 8:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever NIET quoten wanneer je direct op iemand reageert!
Reden: Liever NIET quoten wanneer je direct op iemand reageert!
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
- dg_van_life
- Berichten: 2
- Lid geworden op: do 23 apr 2020, 9:58
Re: Chinese dieselkachel
De topic heeft inmiddels 63 pagina.
Durft iemand een uitspraak te doen over het gemiddeld dieselverbruik van een chinese 5kw dieselkachel om een armaflex geisoleerde l2h2 bus op 20graden te behouden tijdens de nederlandse wintermaanden?
Durft iemand een uitspraak te doen over het gemiddeld dieselverbruik van een chinese 5kw dieselkachel om een armaflex geisoleerde l2h2 bus op 20graden te behouden tijdens de nederlandse wintermaanden?
Re: Chinese dieselkachel
Dat zal iets tussen de 2 en 3 liter per 24 h zijn.
Een 5kW lucht kachel is wel onaangenaam te groot voor een geïsoleerde L2H2
Krijg je meer problemen mee als plezier.
Een 5kW lucht kachel is wel onaangenaam te groot voor een geïsoleerde L2H2
Krijg je meer problemen mee als plezier.
Groeten Kampo
Re: Chinese dieselkachel
Hmm ja daar twijfelde ik ook beetje over. Misschien dat 5kw te groot zou zijn.
Zou dat ook gelden als de maxxfan ALTIJD op standje 1 staat te ventileren? Of is de 5kw dan nog steeds te groot?
Zou dat ook gelden als de maxxfan ALTIJD op standje 1 staat te ventileren? Of is de 5kw dan nog steeds te groot?
Re: Chinese dieselkachel
Voor de meeste L2H2 campers is 2kW voldoende.
Bij extreme omstandigheden, zoals minus 20°C of een draaiende maxfan is 3kW tot maximaal 4kW ook mogelijk.
Maar besef dat een 4kW gedurende bv 80% van de looptijd te groot is. Een 5kW diesel lucht verwarming is not done.
En de kachel moet wel regelbaar zijn met tussenstanden natuurlijk want een zwart wit regeling dat is zeer oncomfortabel.
Zelf reken ik de ventilatieverliezen voor 2 personen op 5OO Watt. In de winter iets minder want dat voelt onaangenaam.
Bij extreme omstandigheden, zoals minus 20°C of een draaiende maxfan is 3kW tot maximaal 4kW ook mogelijk.
Maar besef dat een 4kW gedurende bv 80% van de looptijd te groot is. Een 5kW diesel lucht verwarming is not done.
En de kachel moet wel regelbaar zijn met tussenstanden natuurlijk want een zwart wit regeling dat is zeer oncomfortabel.
Zelf reken ik de ventilatieverliezen voor 2 personen op 5OO Watt. In de winter iets minder want dat voelt onaangenaam.
Groeten Kampo
Re: Chinese dieselkachel
Wat ik begrepen heb is dat je bij die china kachels enkel kunt kiezen tussen 2kw en 5kw.
5kw zou dus te groot zijn voor een L2H2 bus ondanks goede ventilatie dag en nacht?
2kw zou dan voldoende zijn om in onderhemd en korte broek avondje netflix kijken in de camper terwijl het buiten bijvoorbeeld -5 is?
Ik vraagt dit op deze manier omdat ik wel eens videos op youtube zie van mensen in hun jas zitten en vertellen dat de kachel goed werkt en zij het niet koud hebben.
5kw zou dus te groot zijn voor een L2H2 bus ondanks goede ventilatie dag en nacht?
2kw zou dan voldoende zijn om in onderhemd en korte broek avondje netflix kijken in de camper terwijl het buiten bijvoorbeeld -5 is?
Ik vraagt dit op deze manier omdat ik wel eens videos op youtube zie van mensen in hun jas zitten en vertellen dat de kachel goed werkt en zij het niet koud hebben.
Re: Chinese dieselkachel
2Kw is voldoende voor een L3H2
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
- henk en lila
- Berichten: 3887
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: Chinese dieselkachel
Is zeker voldoende. Onze goed regelende Eberspacher Airtronic D2 van 2 kW staat na het eerste kwartier alleen maar te fluisteren.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Re: Chinese dieselkachel
Wel moet die goed geïsoleerd zijn
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Chinese dieselkachel
Ik wil de Chinese dieselkachel aansluiten op één vastevoeding.
Hoe veel ampere moet deze voeding leveren.
Hoe veel ampere moet deze voeding leveren.