Chinese dieselkachel

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door pwhooftman »

pwhooftman schreef:
zo 19 jan 2020, 16:31
Ja, er zit wel een slang bij (+- 4 meter lang), een soepele groene met een doorsnee van 4 mm. Zoals de youtube film laat zien is deze slang te flexibel, zeker tussen de pomp en de kachel. Daardoor worden de pulsen van de pomp sterk gedempt, volgens de youtuber zou e.e.a. daardoor eerder verstoppen. En luchtbellen (die onvermijdelijk ontstaan door cavitatie in de pomp) blijven in de dikke slang bovenin hangen als daar een bocht in zou zitten, en bij de dunne niet. Waarschijnlijk maakt het allemaal niet zoveel uit als de slang tussen de pomp en kachel niet zo lang is (waarschijnlijk vandaar de instructie maximaal 1 meter tussen pomp en kachel) , dus ik begin met de bijgeleverde slang en de pomp zo dicht mogelijk bij de kachel met een slang die alleen maar omhoog loopt naar de kachel. Maar ik bestel alvast de stevige veel dunnere slang.
Inmiddels heb ik de hele boel gemonteerd met de groene slang, ook het laatste stukje van pomp naar kachel, en het werkt allemaal prima dus ik laat het maar zo. Stukje tussen de pomp en de kachel is wel maar ca. 15 cm lang.
Gebruikersavatar
dg_van_life
Berichten: 2
Lid geworden op: do 23 apr 2020, 9:58

Re: Chinese Diesel Kachel



Bericht door dg_van_life »

Weet iemand waar ik zo een vlotterdeksel kan kopen voor een ducato 250 uit 2013? Ik heb gezocht onder verschillende namen, maar krijg geen hit.
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Chinese Diesel Kachel



Bericht door DJSmiley »

Sloperij?

Ik weet dat https://www.deijnebedrijfswagens.nl in Uden meerdere Ducato's/Boxers/Jumpers heeft liggen. Daar heb ik voor mijn bus ook eea gehaald.

C&J in Hoogeveen schijnt ook bedrijfsbusdingen te hebben, zelf alleen nooit geweest.
Laatst gewijzigd door Aloys op za 25 apr 2020, 8:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever NIET quoten wanneer je direct op iemand reageert!
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
dg_van_life
Berichten: 2
Lid geworden op: do 23 apr 2020, 9:58

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door dg_van_life »

Super, dank je wel! Ga ik hun even benaderen.
RedPill
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 23 okt 2015, 1:52
Locatie: 033

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door RedPill »

De topic heeft inmiddels 63 pagina.

Durft iemand een uitspraak te doen over het gemiddeld dieselverbruik van een chinese 5kw dieselkachel om een armaflex geisoleerde l2h2 bus op 20graden te behouden tijdens de nederlandse wintermaanden?
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door kampo »

Dat zal iets tussen de 2 en 3 liter per 24 h zijn.
Een 5kW lucht kachel is wel onaangenaam te groot voor een geïsoleerde L2H2
Krijg je meer problemen mee als plezier.
Groeten Kampo
RedPill
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 23 okt 2015, 1:52
Locatie: 033

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door RedPill »

Hmm ja daar twijfelde ik ook beetje over. Misschien dat 5kw te groot zou zijn.

Zou dat ook gelden als de maxxfan ALTIJD op standje 1 staat te ventileren? Of is de 5kw dan nog steeds te groot?
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door kampo »

Voor de meeste L2H2 campers is 2kW voldoende.
Bij extreme omstandigheden, zoals minus 20°C of een draaiende maxfan is 3kW tot maximaal 4kW ook mogelijk.
Maar besef dat een 4kW gedurende bv 80% van de looptijd te groot is. Een 5kW diesel lucht verwarming is not done.
En de kachel moet wel regelbaar zijn met tussenstanden natuurlijk want een zwart wit regeling dat is zeer oncomfortabel.
Zelf reken ik de ventilatieverliezen voor 2 personen op 5OO Watt. In de winter iets minder want dat voelt onaangenaam.
Groeten Kampo
RedPill
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 23 okt 2015, 1:52
Locatie: 033

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door RedPill »

Wat ik begrepen heb is dat je bij die china kachels enkel kunt kiezen tussen 2kw en 5kw.

5kw zou dus te groot zijn voor een L2H2 bus ondanks goede ventilatie dag en nacht?

2kw zou dan voldoende zijn om in onderhemd en korte broek avondje netflix kijken in de camper terwijl het buiten bijvoorbeeld -5 is?
Ik vraagt dit op deze manier omdat ik wel eens videos op youtube zie van mensen in hun jas zitten en vertellen dat de kachel goed werkt en zij het niet koud hebben.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

2Kw is voldoende voor een L3H2


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door henk en lila »

Is zeker voldoende. Onze goed regelende Eberspacher Airtronic D2 van 2 kW staat na het eerste kwartier alleen maar te fluisteren.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
RedPill
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 23 okt 2015, 1:52
Locatie: 033

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door RedPill »

Oke duidelijk, bedankt allemaal. :thumbup:
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

Wel moet die goed geïsoleerd zijn :wink: :thumbup:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Theodg
Berichten: 1
Lid geworden op: za 16 mei 2020, 13:58

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Theodg »

Ik wil de Chinese dieselkachel aansluiten op één vastevoeding.
Hoe veel ampere moet deze voeding leveren.
Plaats reactie