Chinese dieselkachel
-
- Berichten: 666
- Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
- Locatie: Gouda
Re: Chinese dieselkachel
Inzake lucht in de diesel leidingen...
Als je de opvoerpompunit terug geplaatst heb en de leidingen weer aangesloten...hoef je alleen je sleutelcontact een x of 5 om te draaien.
De pomp gaat namelijk direct na het omdraaien van de sleutel draaien...duidelijk te horen... en blijft dit ook een seconde of 10 doen na uitschakelen van het sleutelcontact.
Hiermee wordt de lucht via de retour weer in de tank gepompt.
Door dit een x of 5 te herhalen, ben je ervan verzekerd, dat er zich geen lucht meer in de leidingen bevindt.
Je hoeft de motor dus niet te starten.
Let ook op, dat de dieselniveau vlotter goed vrij..over de hele slag... kan bewegen.
Iets verkeerd geplaatst kan hier tot een verkeerde niveau aanwijzing leiden.
Beter eenmalig en goed die stinkunit terug plaatsen... bij verwijdering een goede positie markering aanbrengen.
Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Als je de opvoerpompunit terug geplaatst heb en de leidingen weer aangesloten...hoef je alleen je sleutelcontact een x of 5 om te draaien.
De pomp gaat namelijk direct na het omdraaien van de sleutel draaien...duidelijk te horen... en blijft dit ook een seconde of 10 doen na uitschakelen van het sleutelcontact.
Hiermee wordt de lucht via de retour weer in de tank gepompt.
Door dit een x of 5 te herhalen, ben je ervan verzekerd, dat er zich geen lucht meer in de leidingen bevindt.
Je hoeft de motor dus niet te starten.
Let ook op, dat de dieselniveau vlotter goed vrij..over de hele slag... kan bewegen.
Iets verkeerd geplaatst kan hier tot een verkeerde niveau aanwijzing leiden.
Beter eenmalig en goed die stinkunit terug plaatsen... bij verwijdering een goede positie markering aanbrengen.
Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Re: Chinese dieselkachel
ik dacht er goed aan te doen de opvoerbuis door de bocht van de ontluchting te steken, heb de slang eerst losgenomen, er een gaatje van 8 mm in geboord en de opvoerbuis - na op lengte te hebben gezaagd er door gestoken en vastgedraaid.
ga ik nu problemen krijgen met de vlotter?
ga ik nu problemen krijgen met de vlotter?
Re: Chinese dieselkachel
Ik weet niet meer wie het zo gedaan heeft maar ik heb geen problemen daarover gelezen.
Zo heeft die het gedaan
Zo heeft die het gedaan
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Chinese dieselkachel
ja zo heb ik het ook gedaan. leek me wel zo eenvoudig
ik zal in ieder geval mijn brandstofmeter de komende tijd in de gaten houden
als het problemen geeft is dat gaatje weer gauw dichtgemaakt, er staat geen druk op
ik zal in ieder geval mijn brandstofmeter de komende tijd in de gaten houden
als het problemen geeft is dat gaatje weer gauw dichtgemaakt, er staat geen druk op
- Bijlagen
-
- 20191015a.JPG (86.19 KiB) 705 keer bekeken
- henk en lila
- Berichten: 3874
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: Chinese dieselkachel
Zo heeft een professionele inbouwer van gereviseerde Eberspachers en Webasto's het bij mij gedaan. Werkt perfect. Was wel een kaarsrechte stift. O, verrek, dat is mijn foto.
Groet, Henk
Groet, Henk
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Re: Chinese dieselkachel
ik wist het niet meer maar had hem als voorbeeld opgeslagen
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
- henk en lila
- Berichten: 3874
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: Chinese dieselkachel
Sorry, dit is de mijne.
Groet, Henk
Groet, Henk
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Re: Chinese dieselkachel
OK identiek
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
- ThomasJumperHendriks
- Berichten: 223
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31
Re: Chinese dieselkachel
henk en lila schreef:Sorry, dit is de mijne.
Groet, Henk
Prachtige eenvoudige oplossing!
Dit ga ik ook onderzoeken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- ThomasJumperHendriks
- Berichten: 223
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31
Re: Chinese dieselkachel
Zit die gewoon verlijmd of zit die moer dr onder?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Chinese dieselkachel
Ik dacht te hebben gelezen dat die gelijmd zat.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
- henk en lila
- Berichten: 3874
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: Chinese dieselkachel
Dotje kit maar vraag me niet welke.
Groet, Henk
Groet, Henk
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Re: Chinese dieselkachel
Ik wil vandaag de vlotter buis omhoog halen om de zuigpijp te plaatsen. Bovenstaande oplossing in de overloop beluchting lijkt me makkelijker te doen.
Vraag:
Kan de opzuigpijp gewoon recht naar beneden worden geplaatst? Op andere foto's lijkt het dat de flexibele slang naar buiten de vlotter buis loopt.
Ook is alleen de schroef van de overloop los halen voldoende?
Vraag:
Kan de opzuigpijp gewoon recht naar beneden worden geplaatst? Op andere foto's lijkt het dat de flexibele slang naar buiten de vlotter buis loopt.
Ook is alleen de schroef van de overloop los halen voldoende?
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
- ThomasJumperHendriks
- Berichten: 223
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31
Re: Chinese dieselkachel
Ik ga dit vanavond onderzoeken going.
De overloop zit enkel met die moer vast.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De overloop zit enkel met die moer vast.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk