Chinese dieselkachel
Re: Chinese dieselkachel
Die zag ik ook en koste ±€8,50 en dat is inderdaad veel prijsverschil want de andere kost ±€45
Hier een test van de demper https://www.facebook.com/nicky.baxter.1 ... 809450612/
Hier een test van de demper https://www.facebook.com/nicky.baxter.1 ... 809450612/
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Chinese dieselkachel
De meeste van die dempers zijn ongeschikt. Ongelofelijk hoeveel prutsers je op YouTube tegenkomt.
De diameter en lengte van het verbrandingssysteem moeten binnen de toegelaten grenzen blijven.
Zowel in de hoogste als in de laagste vermogensstand. En bij alle temperaturen.
Zo een dieselkacheltje is vele malen gevoeliger als een houtkachel, waar je ook al moet opletten met de diameter en lengte van de schouw.
Een ander diameter of de lucht ook maar een beetje smoren en het loopt helemaal verkeerd.
De diameter en lengte van het verbrandingssysteem moeten binnen de toegelaten grenzen blijven.
Zowel in de hoogste als in de laagste vermogensstand. En bij alle temperaturen.
Zo een dieselkacheltje is vele malen gevoeliger als een houtkachel, waar je ook al moet opletten met de diameter en lengte van de schouw.
Een ander diameter of de lucht ook maar een beetje smoren en het loopt helemaal verkeerd.
Groeten Kampo
Re: Chinese dieselkachel
@Pauluzz, zoals ik al schreef vond ik je oplossing met de sarelkast perfect en dus ben ik het ook zo aan het voorbereiden.
Helaas heb ik geen armaflex meer en heb ik schuimrubber genomen. Hopelijk kan dat met schuimrubber opvulling ?
Ook was de kast iets groter dan de pomp met meegeleverde rubberenslangetjes en heb ik nieuwe brandstofslang gehaald en daarmee iets langere slangejes gemaakt. Mijn bedoeling is om de rubberen slang eerst op de pomp te schuiven zoals het nu op de foto zit en dan de 4mm nylon slang helemaal in de rubberen slang te schuiven tot tegen de pompaansluiting aan.
Helaas heb ik geen armaflex meer en heb ik schuimrubber genomen. Hopelijk kan dat met schuimrubber opvulling ?
Ook was de kast iets groter dan de pomp met meegeleverde rubberenslangetjes en heb ik nieuwe brandstofslang gehaald en daarmee iets langere slangejes gemaakt. Mijn bedoeling is om de rubberen slang eerst op de pomp te schuiven zoals het nu op de foto zit en dan de 4mm nylon slang helemaal in de rubberen slang te schuiven tot tegen de pompaansluiting aan.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Chinese dieselkachel
Dat is een handig idee (heb nog zo'n kastje liggen).
Blijft de boel ook mooi schoon zo onder de wagen.
Wat ik mij wel afvroeg!
De pomp zelf wordt niet warm neem ik aan.
Dat het geen lucht nodig heeft qua koeling?
Blijft de boel ook mooi schoon zo onder de wagen.
Wat ik mij wel afvroeg!
De pomp zelf wordt niet warm neem ik aan.
Dat het geen lucht nodig heeft qua koeling?
Re: Chinese dieselkachel
Ziet er goed uit!! Schuim rubber heeft dempt ook goed ... werkt alleen wel is een spons als je bakje niet helemaal water dicht is...
Misschien de gaten rond de slang iets groter maken en dan af kitten zodat de rubberleiding "in" de kit zit.. dit dempt ook het contact geluid van de pomp
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Misschien de gaten rond de slang iets groter maken en dan af kitten zodat de rubberleiding "in" de kit zit.. dit dempt ook het contact geluid van de pomp
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door pauluzz op za 23 feb 2019, 0:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit is hem geworden.. Jumper 35 L3H2 120 Foto's Camper Project : MyAlbum.com
Wij hadden een DETHLEFFS GLOBETROTTER 1988
FIAT DUCATO 14 2.5D ...
Wij hadden een DETHLEFFS GLOBETROTTER 1988
FIAT DUCATO 14 2.5D ...
Re: Chinese dieselkachel
Ik moet ook nog langere slangen aan het pompje zetten... en idd de nylon slang helemaal door drukken tot aan de pomp aansluitingen
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Dit is hem geworden.. Jumper 35 L3H2 120 Foto's Camper Project : MyAlbum.com
Wij hadden een DETHLEFFS GLOBETROTTER 1988
FIAT DUCATO 14 2.5D ...
Wij hadden een DETHLEFFS GLOBETROTTER 1988
FIAT DUCATO 14 2.5D ...
- ducati 900
- Berichten: 7482
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Chinese dieselkachel
De pomp wordt gekoeld door de te verpompen diesel .
Ben.
Laatst gewijzigd door ducati 900 op zo 24 feb 2019, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
- Wicked2000
- Berichten: 31
- Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 14:59
Re: Chinese dieselkachel
Dag Kampo, na een paar weken experimenteren heb ik het grootste deel van je advies opgevolgd. De uitlaat werd inderdaad te warm en isoleren leidde tot niets... Ondertussen staat het ding op de metalen vloer van de van. Alles werkt prefect nu. Alleen het tankje met de daarop gemonteerde pomp en filter is tot nu toe gemakkelijkheidshalve blijven zitten waar het zatkampo schreef:@Wicked2000
Ik weet wel dat ik je met mijn opmerkingen niet zal plezieren. Merk op dat ik daarbij niet op de man speel.
Wat voor de ene “belerend” klinkt kan voor een ander informatief zijn.
Ik doe meestal een poging om er uitleg, argumentatie en foto’s bij te zetten.
Normaal is het aan de verkoper of fabrikant van een dergelijk toestel om de juiste werking en de veilige inbouw voor een camper te beschrijven.
Voor de in Europa verkochte toestellen is er een verplichting om dat te doen en in de taal van de gebruiker.
Als dat allemaal niet correct gebeurd, dan meen ik dat het mag gezegd worden.
Helemaal verbaasd kan je niet zijn als de eerste apen uit de mouw komen, na de aankoop van zo een uiterst goedkope kloon.
En ja je hebt ook mensen die overal hun broek aan vegen.
Trouwens je hebt een mooi camperproject gerealiseerd. Wie mij kent weet dat ik de creatieve zelfbouwers een warm hart toedraag.
Greetzzz & peace, Wicked
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Re: Chinese dieselkachel
Ik heb het al verschillende keren uitgeprobeerd met zo een Sarel doos.
Met wisselend succes, soms is het een klankdoos en heb je eerder luider dan stiller.
Je moet het uitproberen en aanpassen. Hangt ook van de bevestiging af.
De vorm van een Sarel doos is eerder slecht want je moet er 3 wartels door boren.
Het geluid probleem zit hem in de overbrenging van het geluid naar en via de leidingen.
De leidingrubber zou de Sarel doos niet mogen raken.
Mijn "bakje” van pagina 35 werkt meestal beter, is beter geschikt en goedkoper…
@Wicked2000
Bedankt voor je feedback.
Vergeet niet om ons bij gelegenheid te vertellen
- Hoe stil of luid je hem vindt en wat je precies hoort.
- Hoe het zit met de temperatuur regeling, is die voldoende stabiel om aangenaam te zijn?
PS wat is er met je vloer gebeurd ? of is dat imitatie
Met wisselend succes, soms is het een klankdoos en heb je eerder luider dan stiller.
Je moet het uitproberen en aanpassen. Hangt ook van de bevestiging af.
De vorm van een Sarel doos is eerder slecht want je moet er 3 wartels door boren.
Het geluid probleem zit hem in de overbrenging van het geluid naar en via de leidingen.
De leidingrubber zou de Sarel doos niet mogen raken.
Mijn "bakje” van pagina 35 werkt meestal beter, is beter geschikt en goedkoper…
Daarom mag de doseerpomp ook nooit (te) warm worden opgesteld. Afhankelijk van het type is dat maximaal +20°C tot +40³C Dus bv niet onder de motorkap. Temperaturen staan in de handleiding.
@Wicked2000
Bedankt voor je feedback.
Vergeet niet om ons bij gelegenheid te vertellen
- Hoe stil of luid je hem vindt en wat je precies hoort.
- Hoe het zit met de temperatuur regeling, is die voldoende stabiel om aangenaam te zijn?
PS wat is er met je vloer gebeurd ? of is dat imitatie
Groeten Kampo
- Wicked2000
- Berichten: 31
- Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 14:59
Re: Chinese dieselkachel
Zal ik doen! Ga ze volgende week uit testen in Winterberg. De verwarming is voor mij een beetje bijkomstig eigenlijk . Maar indien ik toch de sneeuw opzoek wil ik niet dat m'n water bevriest (of ik). De vloer is vochtbestendig laminaat dat er uitziet als een verweerde oude vloer. Hier een YouTube linkje naar de (versnelde) "buitenbouw" van de van vorig jaar. Greetzzz!kampo schreef:Ik heb het al verschillende keren uitgeprobeerd met zo een Sarel doos.
Met wisselend succes, soms is het een klankdoos en heb je eerder luider dan stiller.
Je moet het uitproberen en aanpassen. Hangt ook van de bevestiging af.
De vorm van een Sarel doos is eerder slecht want je moet er 3 wartels door boren.
Het geluid probleem zit hem in de overbrenging van het geluid naar en via de leidingen.
De leidingrubber zou de Sarel doos niet mogen raken.
Mijn "bakje” van pagina 35 werkt meestal beter, is beter geschikt en goedkoper…
Daarom mag de doseerpomp ook nooit (te) warm worden opgesteld. Afhankelijk van het type is dat maximaal +20°C tot +40³C Dus bv niet onder de motorkap. Temperaturen staan in de handleiding.
@Wicked2000
Bedankt voor je feedback.
Vergeet niet om ons bij gelegenheid te vertellen
- Hoe stil of luid je hem vindt en wat je precies hoort.
- Hoe het zit met de temperatuur regeling, is die voldoende stabiel om aangenaam te zijn?
PS wat is er met je vloer gebeurd ? of is dat imitatie
https://youtu.be/OpUnLPQWQR4
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
- DiffRental
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33
Re: Chinese dieselkachel
Van mij ook een update;
Zaterdag de kachel in de bus getest en doet het goed.
Eerste ondervinding, op de laagste stand komt er na stabilisatie +/- 50 graden lucht, de binnen temperatuur is dan aangenaam en constant.
Uitlaat zonder demper gemonteerd en vind het geluid eenmaal op temperatuur best meevallen. (als vergelijk had ik ooit in een personenwagen een standkachel van Webasto die zeker een vergelijkbaar geluid produceerde bij opstarten)
Ook het geluid van de blazer valt erg mee en eenmaal op temperatuur halveert de snelheid en daarmee ook het geluid.
Enkel het rustig tikken van het pompje stoort, denk eraan om de onderkant van de vloer boven het pompje eens te beplakken met armaflex.
Ook heb ik onder de wagen een temperatuur meting gedaan, ook dit valt reuze mee. Ik verwachte nog een hitte schild te moeten maken maar het valt erg mee.
Met een T stuk heb ik in de bus 2 uitstromingen, 1 naar voren en 1 naar achter.
Nu nog eens bekijken hoe ik de brandstof uit de tank ga halen, vrees dat de tank er een keer onderuit zal moeten.
Zaterdag de kachel in de bus getest en doet het goed.
Eerste ondervinding, op de laagste stand komt er na stabilisatie +/- 50 graden lucht, de binnen temperatuur is dan aangenaam en constant.
Uitlaat zonder demper gemonteerd en vind het geluid eenmaal op temperatuur best meevallen. (als vergelijk had ik ooit in een personenwagen een standkachel van Webasto die zeker een vergelijkbaar geluid produceerde bij opstarten)
Ook het geluid van de blazer valt erg mee en eenmaal op temperatuur halveert de snelheid en daarmee ook het geluid.
Enkel het rustig tikken van het pompje stoort, denk eraan om de onderkant van de vloer boven het pompje eens te beplakken met armaflex.
Ook heb ik onder de wagen een temperatuur meting gedaan, ook dit valt reuze mee. Ik verwachte nog een hitte schild te moeten maken maar het valt erg mee.
Met een T stuk heb ik in de bus 2 uitstromingen, 1 naar voren en 1 naar achter.
Nu nog eens bekijken hoe ik de brandstof uit de tank ga halen, vrees dat de tank er een keer onderuit zal moeten.
Groeten Peter
Re: Chinese dieselkachel
Tip: Het pompje moet in een hoek tussen de 15 en 35 graden geplaatst worden. dan werkt de pomp beter en maakt minder herrie.DiffRental schreef: ↑ma 25 feb 2019, 18:56Van mij ook een update;
Enkel het rustig tikken van het pompje stoort, denk eraan om de onderkant van de vloer boven het pompje eens te beplakken met armaflex.
De elektrische aansluiting (pompuitgang) moet naar boven gericht zijn
Pauluzz
Dit is hem geworden.. Jumper 35 L3H2 120 Foto's Camper Project : MyAlbum.com
Wij hadden een DETHLEFFS GLOBETROTTER 1988
FIAT DUCATO 14 2.5D ...
Wij hadden een DETHLEFFS GLOBETROTTER 1988
FIAT DUCATO 14 2.5D ...
- DiffRental
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33
Re: Chinese dieselkachel
Bedankt voor de tip, aansluiting zit bovenaan en het balkje waar de pomp aan bevestigd zit staat in een hoek. Heb niet nagemeten of het 15 of meer graden is.
Het is op de foto slecht te zien maar als referentie kun je het hoogte verschil zien aan het balkje erachter.
Het is op de foto slecht te zien maar als referentie kun je het hoogte verschil zien aan het balkje erachter.
Groeten Peter
Re: Chinese dieselkachel
Hoor je dat tikken binnen dan?DiffRental schreef: ↑ma 25 feb 2019, 18:56Enkel het rustig tikken van het pompje stoort, denk eraan om de onderkant van de vloer boven het pompje eens te beplakken met armaflex.