Luchtkanalen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
simple simon
Berichten: 183
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 23:23
Locatie: Stolwijk Z-H
Contacteer:

Luchtkanalen



Bericht door simple simon »

Goedemorgen, in de bussen zoals mijn ducato zitten achterin links en rechts een soort van lucht doorgang naar buiten, om de deuren goed te laten sluiten bij druk opgebouwd bij het sluiten, wat doen jullie met die enigzins koudebruggen?
Andrė
Vroeger had je geen kuilen..
https://mijncamperinaanbouw.blogspot.com/
jackinabox
Berichten: 12
Lid geworden op: za 15 sep 2018, 14:17

Re: Luchtkanalen



Bericht door jackinabox »

Simon, ik heb rechts gewoon meegeisoleerd en links de electr. aansluiting gemaakt, dat scheelt weer zagen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Luchtkanalen



Bericht door WoutvanAken »

André,

Deze openingen zitten helemaal onderin de bus. 100% geïsoleerd krijg je de bus nooit. Ik zou deze openingen in tact laten, wanneer alles dicht is gaat het sluiten van de deuren minder gemakkelijk en ik denk dat de ventilatie tijdens de rit ook minder goed is; de (gekoelde) licht die je naar binnen blaast via de verwarming/airco moet er ook weer uit kunnen.
Wout.
simple simon
Berichten: 183
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 23:23
Locatie: Stolwijk Z-H
Contacteer:

Re: Luchtkanalen



Bericht door simple simon »

ik hou ze ook intact, uiteindelijk willen we ook wat ventileren, valt me nu trouwens op hoeveel vocht er savonds in de kokers hangt boven langs het dak, best veel, kan je nagaan, hij staat nu buiten dus je zou denken buiten even koud als binnen.......
ik heb wel 3/4 klaar van het bekleden met Armaflex dus wellicht trekt nu alle aanwezige waterdamp naar de nog onbedekte plaatsen,

zag ook half onder de auto liggend en omhoogkijkend in een staande koker positie achterlicht een bruin ding zitten ( alleen in de rechter kant) waar een stekkertje in zou kunnen ( zit er niet in ) kan er nog ff niet bij, ben wel benieuwd wat het is


Afbeelding
Vroeger had je geen kuilen..
https://mijncamperinaanbouw.blogspot.com/
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8867
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Luchtkanalen



Bericht door kampo »

wel een slechte foto...
Is het zwarte ding een standkachel ?
Groeten Kampo
simple simon
Berichten: 183
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 23:23
Locatie: Stolwijk Z-H
Contacteer:

Re: Luchtkanalen



Bericht door simple simon »

Tis ook niet makkelijk, op je rug en een zaklamp er in richten en een telefoon en dan door de bewegingen allemaal zand ed in je ogen krijgen hahaha, je kunststof achterwiel beplating loopt tot die plek ( de bolling onder de hoek van de auto) en daar een flink eindje omhoog zit het ding dus in de richting van je achterlichten, daar zit en past echt geen standkachel....
André
Vroeger had je geen kuilen..
https://mijncamperinaanbouw.blogspot.com/
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8867
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Luchtkanalen



Bericht door kampo »

Ik herken een 2polig stekkertje maar kan er verder niets van maken.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10104
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Luchtkanalen



Bericht door Peter LMC »

Ik kan er ook weinig van maken.
Maar het lijkt mij een achteruitrij alarm/pieper.
Maar is niet aangesloten.
Zie je ook op werktuigen zoals loaders en trekkers en opleggers kooiapen etc.
egli
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:41

Re: Luchtkanalen



Bericht door egli »

simple simon schreef: ik heb wel 3/4 klaar van het bekleden met Armaflex dus wellicht trekt nu alle aanwezige waterdamp naar de nog onbedekte plaatsen,
Dit is de koudebrug. De koude lucht condenseert op het koudste gedeelte. Oftewel alles (met uitzondering van de onderste kokers) goed isoleren.
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Luchtkanalen



Bericht door myway »

Dat bruine ding lijkt wel een ventilator.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8867
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Luchtkanalen



Bericht door kampo »

of een alarm sirene ?
Groeten Kampo
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Luchtkanalen



Bericht door Janpinz »

Als er drie of meer airbags ontploffen, ben je maar wat blij met die ontluchtingen!!

Jan
egli
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:41

Re: Luchtkanalen



Bericht door egli »

jackinabox schreef:Simon, ik heb rechts gewoon meegeisoleerd en links de electr. aansluiting gemaakt, dat scheelt weer zagen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Heb je een foto van de elektrische aansluiting? Want dan heb je een gat gemaakt in de bumper. Maar niet in het plaatmateriaal?
simple simon
Berichten: 183
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 23:23
Locatie: Stolwijk Z-H
Contacteer:

Re: Luchtkanalen



Bericht door simple simon »

egli schreef:
vr 16 nov 2018, 11:25
simple simon schreef: ik heb wel 3/4 klaar van het bekleden met Armaflex dus wellicht trekt nu alle aanwezige waterdamp naar de nog onbedekte plaatsen,
Dit is de koudebrug. De koude lucht condenseert op het koudste gedeelte. Oftewel alles (met uitzondering van de onderste kokers) goed isoleren.
Waarom de onderste koker niet, die wordt trouwens gek genoeg niet nat, hoog en laag lijkt te verschillen, ik wil de bovenste kokers gewoon ook afdichten met de armaflex 19 maar ik heb ook armaflex 9mm dat zou wat kostbare ruimte schelen voor de bovenkasten, zou het zin hebben om die koker behalve af te dekken ook nog te vullen met polyeter vlokken, in die horizontale bovenste koker is het inwendig plakken van een laag arma. best lastig door het bloedsnel vastkleven van het spul en de beperkte werkruimte,
Vroeger had je geen kuilen..
https://mijncamperinaanbouw.blogspot.com/
Plaats reactie