Draaistoelen niet meer door de RDW-keuring?
-
- Berichten: 252
- Lid geworden op: zo 23 nov 2008, 13:59
- Locatie: Noord Brabant
- Contacteer:
Draaistoelen niet meer door de RDW-keuring?
Hallo,
Ben na 9 jaar weer met een zelfbouwproject begonnen. Het betreft een Renault Master (2011) 2H 2L. Het is de bedoeling om een compacte camper te bouwen met 2 enkele bedden en 2 draaistoelen. Ben best al een eind. Nu ben ik bij de draaistoelen aanbeland. Nu lees ik op het Forum verontruste verhalen, dat de draaiplateau’s door de RDW afgekeurd worden. Ook al hebben ze een TUV certificaat. Is het nu alleen nog maar mogelijk om een camper te bouwen met vaste voorstoelen?
Ben na 9 jaar weer met een zelfbouwproject begonnen. Het betreft een Renault Master (2011) 2H 2L. Het is de bedoeling om een compacte camper te bouwen met 2 enkele bedden en 2 draaistoelen. Ben best al een eind. Nu ben ik bij de draaistoelen aanbeland. Nu lees ik op het Forum verontruste verhalen, dat de draaiplateau’s door de RDW afgekeurd worden. Ook al hebben ze een TUV certificaat. Is het nu alleen nog maar mogelijk om een camper te bouwen met vaste voorstoelen?
mijn vorige zelfgebouwde camper http://buscamper.atspace.com/
Re: Draaistoelen, niet meer door de RDW keuring
Als dat zo zal zijn komt er geen enkele fabrieks buscamper meer door de keuring. Dus NEE is niet waar.
Re: Draaistoelen, niet meer door de RDW keuring
Het is geen probleem om je camper met draaistoelen uit te rusten.
Zoals bekend moet je betalen voor de juiste papieren.
Koop dus nooit meer een draaiplateau zonder de juiste documenten.
Stoelen en gordels behoren tot de belangrijkste veiligheidsorganen van een voertuig.
Het is dus niet zo absurd van de overheid om daar streng mee om te gaan.
Hier in België moet je ook de bevestiging van de gemonteerde draaiplateaus met attest laten keuren.
Niet leuk want dat kost nogmaals 500 € meer.
Zoals bekend moet je betalen voor de juiste papieren.
Koop dus nooit meer een draaiplateau zonder de juiste documenten.
Stoelen en gordels behoren tot de belangrijkste veiligheidsorganen van een voertuig.
Het is dus niet zo absurd van de overheid om daar streng mee om te gaan.
Hier in België moet je ook de bevestiging van de gemonteerde draaiplateaus met attest laten keuren.
Niet leuk want dat kost nogmaals 500 € meer.
Groeten Kampo
Re: Draaistoelen, niet meer door de RDW keuring
of pas na een keuring de draaibare plateaus monteren.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- annoh
- Berichten: 1875
- Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
- Locatie: St. Jacobiparochie
- Contacteer:
Re: Draaistoelen, niet meer door de RDW keuring
e.e.a. staat wat ongenuanceerd.
Er zijn draaischijven, ondanks het feit dat ze voorzien zijn van een TÜV certificaat, die afgekeurd worden door de RDW. Er zijn ook draaischijven die wel door de RDW goedgekeurd zijn.
De toelating van een fabriekscamper is een totaal ander traject dan een individuele keuring.
Over de nadelen van plaatsen van een draaischijf na de keuring is op dit forum al heel wat geschreven.
In Belgie wordt de Europese wetgeving anders uitgelegd dan in Nederland.
Er zijn draaischijven, ondanks het feit dat ze voorzien zijn van een TÜV certificaat, die afgekeurd worden door de RDW. Er zijn ook draaischijven die wel door de RDW goedgekeurd zijn.
De toelating van een fabriekscamper is een totaal ander traject dan een individuele keuring.
Over de nadelen van plaatsen van een draaischijf na de keuring is op dit forum al heel wat geschreven.
In Belgie wordt de Europese wetgeving anders uitgelegd dan in Nederland.
(mede) eigenaar van http://www.camperfixx.nl
Mijn T5 ombouw project http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 13&t=50501
Mijn T5 ombouw project http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 13&t=50501
Re: Draaistoelen, niet meer door de RDW keuring
Nieuwe campers die in Nederland ingevoerd worden hebben al een goedkeuring.L4H3 schreef:Als dat zo zal zijn komt er geen enkele fabrieks buscamper meer door de keuring. Dus NEE is niet waar.
Als een (zelf)bouwer die zelfde draaiplateau’s gebruikt worden ze afgekeurd.
Enkele camperbouwers krijgen ze hier gekeurd als er iemand van de RDW bij hun langs komt á 600 euro.
Re: Draaistoelen, niet meer door de RDW keuring
Welke zijn dat en hoe kun je dat zien?annoh schreef:e.e.a. staat wat ongenuanceerd.
Er zijn draaischijven, ondanks het feit dat ze voorzien zijn van een TÜV certificaat, die afgekeurd worden door de RDW. Er zijn ook draaischijven die wel door de RDW goedgekeurd zijn.
.
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
- annoh
- Berichten: 1875
- Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
- Locatie: St. Jacobiparochie
- Contacteer:
Re: Draaistoelen, niet meer door de RDW keuring
Bij een gekeude draaischijf zit een certificaat. Uit dat certificaat moet blijken dat de schijf getest is in combinatie met een specifieke auto. In het certificaat staat tevens hoe groot de kracht was tijdens de test en hoe groot de kracht is gegeven de regelgeving.
Lezen dus.
Lezen dus.
(mede) eigenaar van http://www.camperfixx.nl
Mijn T5 ombouw project http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 13&t=50501
Mijn T5 ombouw project http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 13&t=50501
Re: Draaistoelen niet meer door de RDW-keuring?
Hoi,
Meestal zitten bij de wat duurdere draaiplateau's een TÜV certificaat.
Een draaiplateau van SPORTSCRAFT is zo één.
Houd er rekening mee dat alsnog het draai plateau wordt afgekeurd.
Soms is het handiger om de draaiplateau's na de omkeuring tot kampeerauto in te bouwen.
Haije.
Meestal zitten bij de wat duurdere draaiplateau's een TÜV certificaat.
Een draaiplateau van SPORTSCRAFT is zo één.
Houd er rekening mee dat alsnog het draai plateau wordt afgekeurd.
Soms is het handiger om de draaiplateau's na de omkeuring tot kampeerauto in te bouwen.
Haije.
FIAT DUCATO WEINSBERG CARA-COMPACT 600MF (PEPPER)
VW GOLF 8 1,0ltr TSI, bj 2021
SUZUKI GT750 L bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 A bj 1975 (gereed)
VW GOLF 8 1,0ltr TSI, bj 2021
SUZUKI GT750 L bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 A bj 1975 (gereed)
-
- Berichten: 252
- Lid geworden op: zo 23 nov 2008, 13:59
- Locatie: Noord Brabant
- Contacteer:
Re: Draaistoelen niet meer door de RDW-keuring?
Dank voor de informatie
mijn vorige zelfgebouwde camper http://buscamper.atspace.com/
- ducati 900
- Berichten: 7482
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Draaistoelen, niet meer door de RDW keuring
Foei Jos dat mag toch niet?
Straks komt de verzekeringsman weer tevoorschijn.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Re: Draaistoelen niet meer door de RDW-keuring?
Ben,als ik hier lees,wat er zoal geprutst word,kan die verzekerings dekking ,overal ,wel voor gebruikt worden, ,maar Jos heeft wel gelijk,zeker,als er een duits keuring bewijs bij zit,scheelt het een enorm geneuzel,
Hans
- ducati 900
- Berichten: 7482
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Draaistoelen niet meer door de RDW-keuring?
Klopt Hans zou ik ook doen hoor.
Ben.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Re: Draaistoelen niet meer door de RDW-keuring?
Draaiplateau VDL bus in combinatie met Isri stoel nieuw af fabriek goedgekeurd. Zelfde draaiplateau in Peugot onder de originele Peugeot stoel niet goed gekeurd????? Snap je het ik niet. De gene die het betrof mocht ze terplaatse er tussen uit halen. Er zaten gelukkig nog zitjes in die welles waar niet als zitplaats op kenteken kwamen maar er werd wel aan de eisen voldaan voor camper. Zatten er dus de zelfde dag weer in. Ik denk echt niet dat als in een bus er 10 of meer jaar elke dag mee gereden wordt zeg in die periode iets van 1200.000 kilometer het dus veilig kan er voor die hooguit 200.000 kilometer een wezenlijk veiligheidsverschil is. Gewoon zonder gaan en bij thuiskomst ff sleutelen.