Maak ik kans?
Maak ik kans?
Goedemiddag,
Ik zal het kort en krachtig houden. 30 jaar oud, ondernemer en al een aantal jaar interesse in de camper ombouw. ( heeft me altijd wel op ene of andere manier interesse gewekt.)
Verkoop regelmatig bedrijfsbussen/ auto's en laatste tijd valt me op dat zowel particulieren en camper bouwers bij mij een bus kopen voor ombouw.
Nu heeft laatst een bekende van mij zijn gehele interieur van zijn kantoor + winkel verbouwd. Gigantisch mooi ! Kostenplaat bij verschillende interieurarchitecten waren, minimaal 90.000 tot 135.000 euro Hij heeft al het materiaal uit het buitenland besteld op maat en heeft het hier door een aannemer in elkaar laten zetten. kostenplaat 25.000 euro !!!
Nu kwam ik op een idee, om een bus ( voor de proef ) eens om te bouwen naar camper. Heb al verschillende bedrijven benaderd en kom tot conclusie dat een camper ombouw bij een bedrijf minimaal op 15.000 euro.
We kunnen al een compleet interieur ( al het houtwerk, kasten, bed , isolatie - ramen etc ) bestellen. Voor slechts - euro. ( laat ik even voor me zelf )
Dit is alleen voor een Jumper - ducato - Boxer L3 H2 . Elektra zoals, omvormer, kachel etc moeten wij zelf bestellen en meenemen.
Levertijd is 2 weken, bus wordt op transport gezet en binnen 3 weken als alles goed is, moet de bus werkend terug zijn.
Aantal vragen :
1: Wat voor indeling is het beste voor verkoop ? ( bij een buscamper )
2: Een Ducato uit 2014 met 100dkm omgekeurd, zal dat 17.500eu - 20.000eu opleveren ? ( zie foto's voor houtwerk, kleuren kunnen we zelf kiezen )
3: Is het beter om de bus eerst om te keuren bij het rdw of pas als alles klaar is ?
Heb nog wel wat meer vragen, kom er nu even niet op
Ik zal het kort en krachtig houden. 30 jaar oud, ondernemer en al een aantal jaar interesse in de camper ombouw. ( heeft me altijd wel op ene of andere manier interesse gewekt.)
Verkoop regelmatig bedrijfsbussen/ auto's en laatste tijd valt me op dat zowel particulieren en camper bouwers bij mij een bus kopen voor ombouw.
Nu heeft laatst een bekende van mij zijn gehele interieur van zijn kantoor + winkel verbouwd. Gigantisch mooi ! Kostenplaat bij verschillende interieurarchitecten waren, minimaal 90.000 tot 135.000 euro Hij heeft al het materiaal uit het buitenland besteld op maat en heeft het hier door een aannemer in elkaar laten zetten. kostenplaat 25.000 euro !!!
Nu kwam ik op een idee, om een bus ( voor de proef ) eens om te bouwen naar camper. Heb al verschillende bedrijven benaderd en kom tot conclusie dat een camper ombouw bij een bedrijf minimaal op 15.000 euro.
We kunnen al een compleet interieur ( al het houtwerk, kasten, bed , isolatie - ramen etc ) bestellen. Voor slechts - euro. ( laat ik even voor me zelf )
Dit is alleen voor een Jumper - ducato - Boxer L3 H2 . Elektra zoals, omvormer, kachel etc moeten wij zelf bestellen en meenemen.
Levertijd is 2 weken, bus wordt op transport gezet en binnen 3 weken als alles goed is, moet de bus werkend terug zijn.
Aantal vragen :
1: Wat voor indeling is het beste voor verkoop ? ( bij een buscamper )
2: Een Ducato uit 2014 met 100dkm omgekeurd, zal dat 17.500eu - 20.000eu opleveren ? ( zie foto's voor houtwerk, kleuren kunnen we zelf kiezen )
3: Is het beter om de bus eerst om te keuren bij het rdw of pas als alles klaar is ?
Heb nog wel wat meer vragen, kom er nu even niet op
- Bijlagen
-
- 222.jpg (55.62 KiB) 1262 keer bekeken
-
- 111.jpg (60.79 KiB) 1262 keer bekeken
- ducati 900
- Berichten: 7486
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Maak ik kans ?
Geen flauw idee of je kans maakt maar het is altijd raadzaam om eerst als minimale camper te laten keuren
en daarna alles inbouwen zoals gewenst om de mrb zo laag mogelijk te houden.
Ben.
en daarna alles inbouwen zoals gewenst om de mrb zo laag mogelijk te houden.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
- Peter LMC
- Berichten: 10179
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Maak ik kans ?
Welkom op dit forum Sjaakie88 met je eerste bericht.
Misschien vreemd maar.
Er hangt een commercieel luchtje aan dit allereerste bericht van Sjaakie.
Maar verder veel succes met je idee.
Misschien vreemd maar.
Er hangt een commercieel luchtje aan dit allereerste bericht van Sjaakie.
Maar verder veel succes met je idee.
Re: Maak ik kans ?
Ik lees dat hij campers wil gaan bouwen en hier zijn licht op steekt.
Op zich niets mis mee, omdat dat wellicht bruikbare campers oplevert.
Zolang hij ze hier maar niet probeert te verkopen, of daar reclame voor maakt.
Op zich niets mis mee, omdat dat wellicht bruikbare campers oplevert.
Zolang hij ze hier maar niet probeert te verkopen, of daar reclame voor maakt.
- DiffRental
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33
Re: Maak ik kans ?
Je kan het zo duur maken als je zelf wil.
Heb ja al eens geteld wat de gas, water en licht installatie bij elkaar kost.
Fatsoenlijke ramen incl eventuele horren en natuurlijk een luifeltje.
Ga je de bussen ook isoleren?
Wat krijg je voor de prijs van 17.500 - 20.000? (neem aan incl btw)
Bouwjaar 2014, nieuw type? Welke lengte en hoogte?
Vergelijkbare bus (oud type) met 100dkm gaat al snel over de 10 ex btw
Veel losse eindje met nog meer vragen en dus geen goed antwoord mogelijk.
Heb ja al eens geteld wat de gas, water en licht installatie bij elkaar kost.
Fatsoenlijke ramen incl eventuele horren en natuurlijk een luifeltje.
Ga je de bussen ook isoleren?
Wat krijg je voor de prijs van 17.500 - 20.000? (neem aan incl btw)
Bouwjaar 2014, nieuw type? Welke lengte en hoogte?
Vergelijkbare bus (oud type) met 100dkm gaat al snel over de 10 ex btw
Veel losse eindje met nog meer vragen en dus geen goed antwoord mogelijk.
Groeten Peter
- seth_space
- Berichten: 8685
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Maak ik kans ?
De vraagstelling en formulering zijn me niet geheel duidleijk.
Is de vraag nu of een omgebouwde bus uit ca 2014 20.000 euro kan opbrengen?
Is dat dan compleet, dus met installaties of alleen met meubelwerk?
Je wilt dit eventueel commercieel gaan doen en bent bezig aan een marktverkenning?
Is de vraag nu of een omgebouwde bus uit ca 2014 20.000 euro kan opbrengen?
Is dat dan compleet, dus met installaties of alleen met meubelwerk?
Je wilt dit eventueel commercieel gaan doen en bent bezig aan een marktverkenning?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
- DiffRental
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33
Re: Maak ik kans ?
Ik heb eens geïnformeerd en ook vorig jaar op de beurs gezien: Innova
Hele mooie en exclusieve inbouw met A keus materialen, ook de technische installatie.
Prijs van inbouw viel mij eigenlijk wel mee maar de uiteindelijke totaal prijs van een jonge gebruikte bus en inbouw kan je ook een nieuwe fabriekswagen kopen.
Hele mooie en exclusieve inbouw met A keus materialen, ook de technische installatie.
Prijs van inbouw viel mij eigenlijk wel mee maar de uiteindelijke totaal prijs van een jonge gebruikte bus en inbouw kan je ook een nieuwe fabriekswagen kopen.
Groeten Peter
Re: Maak ik kans ?
Er zijn meer bedrijven waar je met je nieuwe of gebruikte bus terecht kan. Ze bouwen er dan een camper van naar wens van de eigenaar. Net zo luxe of basic als men wil. Compleet met vloerverwarming of net voldoende om aan de eisen te voldoen. Buscampers zijn hot heet het. Dus het is wel de tijd om met zoiets te beginnen. Het zal o.a. van de prijs/kwaliteitsverhouding afhangen of de klanten komen. Maar hier aan ervaren camperaars de vraag stellen wat zoiets mag kosten kan in ieder geval geen kwaad.
Re: Maak ik kans ?
Indeling: gewoon de standaard volgen van de fabrikanten
Waar je het verschil kunt maken? Met de garage. Zorg dat het bed een stuk hoger komt dan de fabrieksbussen om daarmee de garage te vergroten. Das de bottleneck voor veel buscampers.
Waar je het verschil kunt maken? Met de garage. Zorg dat het bed een stuk hoger komt dan de fabrieksbussen om daarmee de garage te vergroten. Das de bottleneck voor veel buscampers.
Re: Maak ik kans ?
Hier heb je een hele topic over het budget van een zelfbouwcamper.
viewtopic.php?f=7&t=8457197&hilit=budget
Let wel op want je gaat allerlei reacties krijgen. Het is moeilijk om op een normale manier over budget te spreken op een forum.
Er zijn verschillende forumdeelnemers die enkel over hun eigen voertuig en behoefte willen vertellen. Soms gaat het dan helemaal niet over standaard en verkoopbare oplossingen maar enkel de aller goedkoopste zijn goed. Die wilt achteraf niemand van je kopen.
Er is ook een groot verschil. De ene slaagt erin om een buscamper te bouwen in 200h, anderen zitten in de buurt van 700h en regelmatig zie je er die dik over de 1000h zijn gaan. Daarbij vergeet men wel iets te vertellen over het niveau van afwerking en gebruikt materiaal.
Je kan er minder opzetten maar wat je doet moet, om te kunnen verkopen, kwalitatief goed gedaan zijn.
Wat je volgens mij vergeet zijn de technieken. Daar zit een hele grote prijsvork op.
Ik veronderstel dat je toch iets van techniek moet voorzien, anders is hij onverkoopbaar. Als je de plaatsings uren professioneel rekent kom je vaak aan hetzelfde bedrag als het materiaal. Stroom, koelkast, water, verlichting zijn het minimum. Bijna iedereen hier heeft meer.
Toilet, verwarming, solar, 230V inverter, ...
viewtopic.php?f=7&t=8457197&hilit=budget
Let wel op want je gaat allerlei reacties krijgen. Het is moeilijk om op een normale manier over budget te spreken op een forum.
Er zijn verschillende forumdeelnemers die enkel over hun eigen voertuig en behoefte willen vertellen. Soms gaat het dan helemaal niet over standaard en verkoopbare oplossingen maar enkel de aller goedkoopste zijn goed. Die wilt achteraf niemand van je kopen.
Er is ook een groot verschil. De ene slaagt erin om een buscamper te bouwen in 200h, anderen zitten in de buurt van 700h en regelmatig zie je er die dik over de 1000h zijn gaan. Daarbij vergeet men wel iets te vertellen over het niveau van afwerking en gebruikt materiaal.
Je kan er minder opzetten maar wat je doet moet, om te kunnen verkopen, kwalitatief goed gedaan zijn.
Wat je volgens mij vergeet zijn de technieken. Daar zit een hele grote prijsvork op.
Ik veronderstel dat je toch iets van techniek moet voorzien, anders is hij onverkoopbaar. Als je de plaatsings uren professioneel rekent kom je vaak aan hetzelfde bedrag als het materiaal. Stroom, koelkast, water, verlichting zijn het minimum. Bijna iedereen hier heeft meer.
Toilet, verwarming, solar, 230V inverter, ...
Groeten Kampo
- Zadowolony
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14
Re: Maak ik kans ?
Wij hebben een buscamper.
- Ik merk dat we de bank helemaal niet gebruiken. (2 personen) Misschien iets creatief mee te doen, en dat het om te bouwen is als er wel iemand een keer wil meerijden
- eenpersoonbedden/lengtebedden. En Bed moet niet te hoog geplaatst worden omdat bij het ouder worden de klim misschien een probleem wordt.
Fijn in onze bus is dat het bed wel omhoog gezet kan worden als er meer geladen moet worden of men makkelijker bij de kasten wil.
- Douche gebruiken we niet.
- gewicht zo laag mogelijk.
- Ik merk dat we de bank helemaal niet gebruiken. (2 personen) Misschien iets creatief mee te doen, en dat het om te bouwen is als er wel iemand een keer wil meerijden
- eenpersoonbedden/lengtebedden. En Bed moet niet te hoog geplaatst worden omdat bij het ouder worden de klim misschien een probleem wordt.
Fijn in onze bus is dat het bed wel omhoog gezet kan worden als er meer geladen moet worden of men makkelijker bij de kasten wil.
- Douche gebruiken we niet.
- gewicht zo laag mogelijk.
Re: Maak ik kans ?
ik bouw nooit iets om het weer te verkopen, ik bouw iets omdat ik het leuk vind en om er dan plezier of gemak van te hebben, als ik het beoogde doel bereikt heb is het mij goed en daar gaat het mij enkel om.
mijn laatste jas heeft geen zakken !
jos
mijn laatste jas heeft geen zakken !
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Maak ik kans ?
Zo is dat!
De mogelijkheden van indeling van een L3H2 bus zijn erg beperkt en worden in hoge mate bepaald door de keuze van wel of niet een natte cel, en of je een vast bed wil.
Ik heb op beurzen en bij fabrikanten talloze buscampers gezien.
Indien het een L3H2 betreft met natte cel, hebben ze allen dezelfde indeling:
Dwarsbed achterin, aan bakboord natte cel en halve dinette, voor de schuifdeur een keukenblok, draaibare stoelen voor. De rest is cosmetisch.
De mogelijkheden van indeling van een L3H2 bus zijn erg beperkt en worden in hoge mate bepaald door de keuze van wel of niet een natte cel, en of je een vast bed wil.
Ik heb op beurzen en bij fabrikanten talloze buscampers gezien.
Indien het een L3H2 betreft met natte cel, hebben ze allen dezelfde indeling:
Dwarsbed achterin, aan bakboord natte cel en halve dinette, voor de schuifdeur een keukenblok, draaibare stoelen voor. De rest is cosmetisch.
Re: Maak ik kans?
Ik denk toch dat TS een soort marktonderzoek wil doen en dat hij niet alleen iets voor zichzelf wil maken.
Bij ons (even gesteld dat we nu in de markt zouden zijn voor een buscamper) zou hij weinig kans maken, want wij willen een langsbed van ten minste 2 meter in verband met onze lengte.
Naar die foto's kijkend begrijp ik die lattenbodem alleen in het midden niet. Verder ziet het er netjes uit.
Bij ons (even gesteld dat we nu in de markt zouden zijn voor een buscamper) zou hij weinig kans maken, want wij willen een langsbed van ten minste 2 meter in verband met onze lengte.
Naar die foto's kijkend begrijp ik die lattenbodem alleen in het midden niet. Verder ziet het er netjes uit.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)