Maak ik kans?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22859
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Maak ik kans?



Bericht door PaulBng »

Dat bed gaat inderdaad niet werken...
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Maak ik kans?



Bericht door Dafluc »

Zo begrijp ik het ook, niks mis met marktonderzoek hier verder.
Ik zag laatst een bus zonder keukenblok in de schuifdeur. Die stond aan de bestuurderskant achter de zithoek. Ongekend veel ruimte. Mede omdat er standaard geen natte cel in zit. Zal voor de een een probleem zijn, voor de ander zal de extra ruimte het waard zijn. Het was een Globecar 640 SG (Pössl-stal). Ook de Adria Twin zorgde voor een verrassing door een panoramisch dakraam en geen bergruimte meer boven de cabinestoelen. Erg ruimtelijk. Ik wil maar zeggen, er is nog variatie mogelijk binnen een vrij vast gegeven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Maak ik kans?



Bericht door 't Busje »

Natuurlijk kan er heel veel. In ons vorige busje ('t Busje dus) hadden we een langsbed van 2,15 meter, waarvan een deel opklapte tot zitbank. Dat kan in een L3 Ducato natuurlijk ook en dan heb je overdag een zee van ruimte.
Busje.jpg
Busje.jpg (82 KiB) 923 keer bekeken
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Maak ik kans ?



Bericht door KTManiac »

doov schreef:
do 25 okt 2018, 19:24
Indeling: gewoon de standaard volgen van de fabrikanten

Waar je het verschil kunt maken? Met de garage. Zorg dat het bed een stuk hoger komt dan de fabrieksbussen om daarmee de garage te vergroten. Das de bottleneck voor veel buscampers.
Het verschil maken met de fabrieksbouwer?
Dan juist niet hun standaard volgen maar inventief en innovatief zijn!
Waarom de zoveelste 13 in een dozijn buscamper bouwen met diezelfde indeling en treinzit met de zithouding van een kerkbank?

Kijk eens of er vraag is naar een 2 persoons buscamper met comfortabel zithoekje en 2 zitplaatsen op kenteken.
Ik zie namelijk zelden meer dan 2 personen onderweg in een buscamper. Puur bouwen gericht op 2 zitplaatsen geeft je al wat meer mogelijkheden om af te wijken van al dat zelfde waar de beurs in Utrecht weer vol mee stond.
Geen idee of er veel vraag naar is, maar voor mij is 't iig reden om mijn volgende zelf te gaan bouwen.

Doe wat fabrieksbouwer niet durven, dus laat zien hoe je isoleert en bouwt in plaats van alleen de uiterlijke schijn te laten zien.
Ik denk dat je juist de gaten in de markt moet zoeken ipv je alleen op het gebied van prijs te willen onderscheiden.

Just my 2 cents....

Waarom alleen Ducato? Ik zoek een (liefst 4x4) Sprinter of Crafter.... :wink:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Maak ik kans?



Bericht door Dafluc »

Het weglaten van de dinette-bank ben ik ook in Utrecht een paar keer tegengekomen. Dat scheelt ook een berg ruimte. Zeker als je die durft leeg te laten maak je denk ik het verschil. En die Ducato, tja is nou eenmaal kwaliteit voor een mooie prijs. Maar een Bukhanka, Iveco en de nieuwe Hyundai zijn voor een bepaalde doelgroep zeker net zo interessant.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22859
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Maak ik kans?



Bericht door PaulBng »

Een Ducato is breder. Kun je dwars in slapen.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Maak ik kans?



Bericht door KTManiac »

Weet ik, om die reden bouwt iedereen zowat hetzelfde op Ducato.
Maar als je nou geen voorwielaandrijving wilt?

Maar goed, da's allemaal off-topic hier, vindt de vragen van TS wel interessant.
Eerst eens polsen waar vraag naar is. :thumbup:

Kan alleen nog niet goed plaatsen of hij zich wil onderscheiden door inventiviteit en kwaliteit of uitsluitend in prijs.
Als bouwkwaliteit ondergeschikt wordt aan prijs vind ik het niet interessant meer....
Komt vast nog wel een antwoord op.
Camperbassie
Berichten: 632
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Re: Maak ik kans?



Bericht door Camperbassie »

Op een forum zelfbouw vragen of je een kans maakt als je dat gaat doen wat zelfbouwers zelf doen? We bouwen zelf omdat we geen standaard willen. En het leukste is het bouwen zelf gezien het feit dat er leden zijn die het al meerdere keren hebben gedaan.

En leden die het voor het eerst doen vinden heel veel info en worden geholpen.

Commercieel verhaal in een mooi jasje maar heeft niks met zelfbouw te maken.

Kortom bij mij en de zelfbouwers die ik spreek geen kans wij DOEN het zelf.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Maak ik kans?



Bericht door KTManiac »

Camperbassie schreef:
vr 26 okt 2018, 8:26
Op een forum zelfbouw vragen of je een kans maakt als je dat gaat doen wat zelfbouwers zelf doen?
Zie nu pas dat dit in subforum zelfbouw staat. Mwah, maakt toch niet uit als 't maar gelezen wordt, en de vraag is toch ook of TS een kans maakt?
Commercieel verhaal in een mooi jasje maar heeft niks met zelfbouw te maken.
Inderdaad commercieel, maar naar mijn mening in een eerlijk jasje. TS geeft gewoon netjes aan dat 'ie wil gaan bouwen voor verkoop en stelt wat terechte vragen.
Commerciële verhalen in een mooi jasje zie ik hier genoeg (maar dan vnl. in het Electronica subforum), maar dit valt toch gewoon onder marktonderzoek? Een camperforum lijkt me daarvoor geen verkeerde plaats toch?
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Maak ik kans?



Bericht door Atoz »

Ik denk dat de TS een kans heeft als hij niet probeert na te bouwen wat er nu al veelvuldig te koop is.
Waarbij niet de prijs het belangrijkste is maar de eisen van de betalende klant.

De enige reden waarom ik hem zelf maakte was dat ik mijn idee niet verkocht zag worden.

Maar als de TS goedkoper wil leveren dan wat er al bestaat, dan geef ik het geen kans.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Maak ik kans?



Bericht door doov »

ON4BGC - Guido schreef:
vr 26 okt 2018, 10:00

Maar als de TS goedkoper wil leveren dan wat er al bestaat, dan geef ik het geen kans.
Dan ga je voorbij aan een economische wetmatigheid.
Als het product amorf is, dan is de prijs juist doorslaggevend.
myway
Berichten: 15527
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Maak ik kans?



Bericht door myway »

Tja dit soort bedrijfjes schieten als paddestoelen uit de grond.
Voor bestaansrecht zul je je moeten onderscheiden van de rest.
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Maak ik kans?



Bericht door reinolt »

Wat is een ‘amorf product’ ? in relatie tot een camper?
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Toedeledoki

Re: Maak ik kans?



Bericht door Toedeledoki »

Steek je licht eens op bij JWG campers in Grootegast. Die leveren pasklare bouwpakketten. Ik denk niet dat er veel overblijft als je alles laat doen. Vergeet ook de BPM bij omkeuren niet. Een professioneel ingebouwde Ducato van 2014 gaat nog steeds ruim over de 20.000.
Plaats reactie