draaistoelen recht tegenover elkaar

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: draaistoelen recht tegenover elkaar



Bericht door hathi »

Ik zit de heel Reis,al naast mijn vrouw,ben blij dat ik ook nog een keer ergens mag /kan ,de Camper is groot Genoeg,voor nog een zit/ eetplaats ?lol3:
Hans
Toedeledoki

Re: draaistoelen recht tegenover elkaar



Bericht door Toedeledoki »

Mijn Audi stoelen zijn aardig lomp. Vooral de rugleuning is nogal dik. Ik kan me voorstellen dat er met de originele stoelen nog meer ruimte over blijft. Zou je willen dan zou je er echt zo kunnen zitten. Ook met 2 mensen van enigszins normaal postuur.
Een andere optie is om de stoelen iets verder door te draaien en in een hoek van 45 graden bij de tafel te gaan zitten. Zo is mijn constructie eigenlijk ook bedoeld. Daarom zit het knikkerputje voor de tafelpoot daar.
Het is allemaal niet heel ruim, maar de foto's van de fabrikant zijn geen sjoemel foto's. Het kan echt in een Ducato/Jumper/Boxer van na 2006.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: draaistoelen recht tegenover elkaar



Bericht door KTManiac »

paul snip schreef:
do 18 okt 2018, 13:05
Het kan echt in een Ducato/Jumper/Boxer van na 2006.
Dat het kan geloof ik, dat het ook nog lekker comfortabel is niet echt.
Maar goed, gezien de populariteit bij de camperbouwers van de treinzit (met de rechtop zithouding van een kerkbank) zal het gros van de camperaars daar niet zo mee zitten. Persoonlijk zak ik 's avonds graag even lekker onderuit.

Ik vraag me weleens af hoeveel mensen nu werkelijk in een buscamper met z'n vieren onderweg zijn. Toch worden vrijwel alle fabrieks buscampers gebouwd voor 4 personen terwijl je bij een inrichting voor 2 personen zoveel effektiever met de ruimte om zou kunnen gaan.
Blijft maar 1 ding over: zelfbouw. :thumbup:

Afgelopen weekend (eigenlijk tegen beter weten in) toch weer 's op de beurs wezen kijken of er nog wat inventiefs te zien was.
Stond met 90 minuten weer buiten, vrijwel allemaal weer het standaard spul met de standaard indeling..... Google en dit forum (zelfbouwers) leveren me meer ideeën op dan die beurs.
Toedeledoki

Re: draaistoelen recht tegenover elkaar



Bericht door Toedeledoki »

Ook ik heb overwogen om de zitbank achterin te laten vervallen. Maar dat is me toch te lastig. Je moet dan iedere keer de stoelen omdraaien als je even een bakje koffie wilt doen. Ook kan ik nu voor de snelle overnachting de gordijnen achter de stoelen dichttrekken. En heb dan toch nog een zitplaats. De langsbank met gedraaide voorstoel is precies lang genoeg om eventueel op te slapen.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: draaistoelen recht tegenover elkaar



Bericht door henk en lila »

En de tafel moet achter de rugleuningen van de voorstoelen zitten van de belastingdienst. Eigen ervaring! Mag wel draaibaar zijn.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: draaistoelen recht tegenover elkaar



Bericht door Aloys »

Er zijn twee soorten draaiplateaus: die met het draaipunt in het midden (symmetrisch) en een type waarbij de stoelen
tijdens het draaien dichter naar elkaar toe schuiven. Wij (en velen denk ik) hebben die laatste. Die moet je dus in
ieder geval NIET hebben! :D

Aanvulling: misschien ook wel... Ik heb het even getest in onze bus (Peugeot Boxer, dus gelijk aan Ducato). Het kan wel,
voldoende beenruimte, de stand van de rugleuning is ok. Je moet alleen de benen om-en-om doen met degene tegenover
je, en een beetje lastig met opstaan en gaan zitten, denk ik.
.
dwars.jpg
dwars.jpg (41.8 KiB) 687 keer bekeken
Ik denk dat je ná het eten de stoelen snel weer wat verder draait, kun je ook de benen over elkaar slaan! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
MadebyMies
Berichten: 6
Lid geworden op: di 15 mei 2018, 14:16

Re: draaistoelen recht tegenover elkaar



Bericht door MadebyMies »

Dankjewel voor jullie reacties! en al helemaal voor het testen!!

We gaan denk ik maar de stoelen loshalen en dan proefdraaien om te kijken wat er bij ons busje mogelijk is. We zijn zelf gelukkig nog flexibel genoeg om een beetje schuin of om-en-om te zitten :-B
Het is bedoeld als een extra zitje waar je in je eentje met een laptop aan het tafeltje kunt werken, of met z'n tweeën ontbijten als het wat minder weer is. Verder komen er nog een (grotendeels) vast bed en een bank achterin met ook een tafeltje dus nog voldoende andere mogelijkheden om ontspannen te zitten!

Groetjes,

Mies

PS. De foto's die ik eerder toevoegde zijn overigens van een stel op instagram dat lange tijd met deze camperbus heeft rondgetrokken en dus niet van een gewiekste fabrikant.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: draaistoelen recht tegenover elkaar



Bericht door PaulBng »

In mijn camper ziet het er uit als bij Aloys. Ducato ook.

Als wij samen onderuit willen zitten, gaat de passagiers stoel 45 gr naar achter, en helemaal vooruit, zodat de voeten van mijn wederhelft net op de dinettebank liggen.
Ik zit op de bestuurdersstoel, dwars, met de voeten op de console voor de passagiers stoel, daar is veen ruimte omdat die helemaal naar voren is geschoven. Of ik wring ze achter de rug van m'n vriendin...
GuusA
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 02 apr 2018, 17:08
Locatie: Noord Brabant

Re: draaistoelen recht tegenover elkaar



Bericht door GuusA »

Een filmpje https://www.youtube.com/watch?v=51YoLlVyPjQ van een omgebouwde Jumper die deze opstelling ook gebruikt.
Van 0:50 - 1:50 , maar de rest is ook leuk om te zien.
Lijkt nog iets meer ruimte tussen de stoelen te hebben.
Guus
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: draaistoelen recht tegenover elkaar



Bericht door WoutvanAken »

Het hangt er ook vanaf hoeveel je van je vrouw houdt. Voor een pas getrouwd stel zal het zeker geen probleem zijn... :-B

Wout.
MadebyMies
Berichten: 6
Lid geworden op: di 15 mei 2018, 14:16

Re: draaistoelen recht tegenover elkaar



Bericht door MadebyMies »

hahaha precies!
pele
Berichten: 1021
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: draaistoelen recht tegenover elkaar



Bericht door pele »

Cee Pee schreef:
do 18 okt 2018, 12:36
Je kunt dan misschien de stoelen wel zo draaien maar waar moeten die vier benen heen want die kunnen daar nooit tussen.
In het beste geval - zo kan ik me voorstellen, geïnspireerd door een foto hierboven - , kunnen twee benen tussen de andere twee... :P

Zonder gekheid, ik denk dat het praktisch onmogelijk is. Zelf heb ik een ducato, met excentrisch draiende stoelen. Helemaal tegen de portieren aan geschoven, blijft de ruimte ertussen te klein om iets of wat comfortabel te zitten.
Uitgeschreven

Re: draaistoelen recht tegenover elkaar



Bericht door Uitgeschreven »

Hopelijk moet je het zout niet gaan halen als je aan het eten bent, want dan kan je er toch niet meer uit? Ik vraag me af waarom je eigenlijk in zo een bekrompen ruimte wil eten? Plaats genoeg toch in een ducato!
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: draaistoelen recht tegenover elkaar



Bericht door appellover »

Die hond op de foto lijkt erg op mijn hond ,alleen mijn vrouw lijkt niet op de vrouw op de foto,wel leuke foto met ook zo’n verwende hond die ontbijt aan tafel(tje)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Plaats reactie