VW Crafter L2H2 Race-camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door Het-Licht »


nelisbobslee schreef:Hi!

Ik ben op zoek naar soortgelijke ramen die jij hebt geïnstalleerd. Waar heb je ze gekocht? Ik kan ze alleen vinden bij bedrijven uit het VK en niemand verzend ze naar NL. Bedankt voor je hulp!

Heb overigens dezelfde flares als jij. Was installeren lastig? Moet het nog bij een bepaalde temperatuur?
Ik heb ze gekocht via een gast via marktplaats. Ik vond ze ook bij wat gasten in de UK en inderdaad verzenden doen ze niet naar hier. Flauw...

Nee temperatuur heb je niet echt nodig, jij hebt de juiste kit erbij gekregen toch?
Installeren viel best mee, maar reken op een uurtje of 4 per stuk. Ik heb ze uitgezaagd met een recipro zaagje op lucht, maar er zijn er ook die dat soort werk met een knabbelaatje doen (die slaat van die halve maantjes eruit).
Neem er gewoon de tijd voor en zorg dat je deze tijd van het jaar lekker binnen staat.

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door Het-Licht »

@kokaco wat heb jij gebruikt voor lijm?

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

kokaco
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 20 feb 2011, 15:08
Locatie: 8127

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door kokaco »

@Het-Licht ik heb sika tack drive (60min) gebruikt.

Zie mijn video how to...
https://youtu.be/IxpBxVsaBVM

Aantal belangrijke opmerkingen;
-Specifiek deze sika tack kit. Erg hard. Je hebt hele goede spuitpistool nodig. Liefst zoals ik heb een spuitpistool ding huren kost niet eens 19€ en echt goud waard.
- zorgt genoeg kit op voorraad heb. Eentje teveel dan tekort.
- afgezaagd kanten heel goed vijlen en afwerken
- zorgt buiten plaat werk goed beschermd wordt. Warme deeltjes kan jou lak beschadigen
- nadat raam geplakt wordt. Onderkant keertje ondersteunen met karton en boven kant plakken zoals in video te zien is. Anders zakt de ramen naar beneden.
- temperatuur is eigenlijk erg belangrijk plan liever niet op straat op zo koude weer. Niet ideaal voor kit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door Het-Licht »

@kokaco ik bedoelde wat voor lijm heb je gebruikt voor de vloer.

Kit voor de ramen heb ik de kit gebruikt die ik erbij gekregen heb. En primer, zowel op de koets als op het raam. Dat moet je dan aanbrengen met zo'n bolletje op een stokje. Kit die ik erbij had was helemaal niet hard, maar als je het raam ingekit hebt dan voel je hem wel in je hand!

Verder reageerde ik meer over het plakken van de Flares @nelisbobslee. Dat is gedaan met een PU kit. Bij mij zat de kit er niet bij (waren ze vergeten ofzo) dus ik heb daarvoor ook wat geld terug gehad van ze en heb hier kit gekocht met de zelfde specificaties.

Hoe heb jij de Flares naar Nederland gehaald?



Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door Het-Licht »

@kokaco ik raad trouwens af om te slijpen in de bus, beter zagen of met een knabbelaar. Ook de binnenkant goed afdekken zodat het zaagsel nergens tussen kan gaan zitten.
Verder jij geen primer gebruikt? Is wel belangrijk zeker op de glas zijde.
En een paar stopjes eronder voor de afstand heb ik ook gedaan. En verder op zijn plek gehouden met ducttape daar kan je meer kracht mee uitoefenen dan met een schilderstape.
Zo is het mij allemaal uitgelegd door de proffessional waar ik mijn ramen bij gekocht heb.

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

kokaco
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 20 feb 2011, 15:08
Locatie: 8127

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door kokaco »

Ik heb wel primer gebruikt.
Ik had ook eerste keer gedaan en die aandacht punten die ik noemt is vanuit mijn eigen ervaring en resultaten van onderzoeken.
Het zegt niet dat alles wat ik doe 100% goed is maar voor mijn geval vindt ik goed genoeg. Ik heb totaal 1/3 van de prijs alles zelf geregeld. En belangrijke is dat ik vertrouw heb wat ik gedaan heb.
Slijptool gebruiken is idd niet beste manier maar alternatieven voor mijn geval was beperkt. Waar ik slijptol gebruikt is erg beperkt dus vindt ik risico waard.
Bovendien helaas veel "professional" bedrijven doet dat ook...
Ik had op een andere plek er over gediscussieerd hoe gaten gezaagd moet worden op carrosserie en ook heel veel geleerd. Als ik nog een keer moeten doen zal ik 98% weer die zelfde methode gebruiken wat er in video staat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk




nelisbobslee
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 27 sep 2019, 13:00

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door nelisbobslee »

Het-Licht schreef:@kokaco ik bedoelde wat voor lijm heb je gebruikt voor de vloer.

Kit voor de ramen heb ik de kit gebruikt die ik erbij gekregen heb. En primer, zowel op de koets als op het raam. Dat moet je dan aanbrengen met zo'n bolletje op een stokje. Kit die ik erbij had was helemaal niet hard, maar als je het raam ingekit hebt dan voel je hem wel in je hand!

Verder reageerde ik meer over het plakken van de Flares @nelisbobslee. Dat is gedaan met een PU kit. Bij mij zat de kit er niet bij (waren ze vergeten ofzo) dus ik heb daarvoor ook wat geld terug gehad van ze en heb hier kit gekocht met de zelfde specificaties.

Hoe heb jij de Flares naar Nederland gehaald?



Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk
Ik heb inderdaad kit erbij gekregen. Ik heb de Flares uit de VS geïmporteerd, vrij dure grap doordat er ook nog BTW en invoerrechten overkomen.

Wat betreft de ramen; heb je een naam of adres voor me waar ik ze in NL kan krijgen?

Erg handig om alle tips betreft installatie te lezen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door Het-Licht »

Adres voor de ramen kan ik je helaas niet meer aan helpen. Was via een gast in Breda die ik via marktplaats had gevonden. Bij hem toen in 1 keer de ramen, kit, primer en afwerkingsstrip gekocht.

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Rob A2
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 22:10

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door Rob A2 »

Voor mijn Crafter (nieuw model) heb ik de ruiten besteld bij en laten plaatsen door Autoglaz Haarlemmermeer. Ik weet dat ze daar de ruiten ook veelal uit Groot Brittannië laten komen. Succes.
Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door Het-Licht »

Ja ik had ook bij hun geïnformeerd wat het zou gaan kosten. Bijna 1000 voor 2 schuiframen erin plakken. Heb het nu zelf gedaan voor iets meer dan de helft...

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

kokaco
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 20 feb 2011, 15:08
Locatie: 8127

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door kokaco »

Ok had wel eens camperroofeuropa.com ramen gezien.
https://camperroofeurope.com/mercedes-crafter-ramen/

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door neanderthaler »

mijnheer het licht zijn er nog weer vorderingen in het verschiet :thumbup:
Plaats reactie