VW Crafter L2H2 Race-camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door Het-Licht »

Geen idee, dat moet je de vorige eigenaar vragen! :lol:
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door JTG »

Ben benieuwd of je het brandstof filter schoon hebt kunnen krijgen en waar je staat met de revisie van de vervuilde/defecte delen....
Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door Het-Licht »

Nou het is even stil geweest (moest eerst een ander project afronden) maar ik kan verlossend nieuws brengen:

De Crafter loopt weer als een zonnetje!

Ben er 3,5 dag mee bezig geweest, om de puzzel compleet te krijgen en daar voorafgaan ongeveer 2 dagen met onderdelen schoonmaken. Heerlijk als je iets in elkaar mag knutselen wat je zelf niet uit elkaar gehaald hebt.

Wat is er aan vervangen:
- revisie railpomp
- gereinigde en geteste injectoren (waren z.g.a.n)
- nieuwe brandstofrail
- nieuwe raildruk sensor
- nieuwe raildruk regelaar
- nieuwe distributie met waterpomp
- nieuw brandstof filter
- revisie startmotor (startmotor was helemaal verrot gestart)
- Alibaba uitleestool om de motor uit te kunnen lezen, resetten en de pomp laten draaien voir ontluchten.

Heb er voor nu een premium diesel in gegooid en diesel spul van Wynns.

Wat sfeerplaatjes:
.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door JTG »

Lekker! :thumbup:
En nu beginnen aan de ombouw/opbouw.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Netjes hoor! Voor wat betreft de oren uit je 1e post, ik zag op het Sprinter forum (sprinter-forum.de) iemand in Duitsland die ze ook verkoopt, misschien wat dichterbij en/of goedkoper. Ze staan op de 'Marktplatz'

Succes met bouwen!

Groeten, Jeroen

PS wat ik wel interessant vind is dat de oprijwagen 16" velgen van het nieuwere type heeft. Dat past blijkbaar... Onze LT46 is nogal kort qua overbrenging. (Wel leuk in Oostenrijk :-) )
in ombouw tot 4 persoons kampeerbus (ja, dat past echt): VW LT46, bj. 2003, L2H2, 2,8l AUH 158pk (MWM), voormalige rijdende werkplaats Gebr. van Kessel.
~~ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had...~~
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door KTManiac »

Jeroen_Hanomaf schreef:
di 12 mar 2019, 7:11
Netjes hoor! Voor wat betreft de oren uit je 1e post, ik zag op het Sprinter forum (sprinter-forum.de) iemand in Duitsland die ze ook verkoopt, misschien wat dichterbij en/of goedkoper. Ze staan op de 'Marktplatz'
Da's interessant, en inderdaad een knap stukje goedkoper:
https://sprinter-forum.de/app.php/markt ... eigen/1976
Helaas wel maar voor 1 zijde, de bijrijderskant.

(ben me ook wat aan het orienteren op dat spul)
Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door Het-Licht »

Jeroen_Hanomaf schreef:
di 12 mar 2019, 7:11
Netjes hoor! Voor wat betreft de oren uit je 1e post, ik zag op het Sprinter forum (sprinter-forum.de) iemand in Duitsland die ze ook verkoopt, misschien wat dichterbij en/of goedkoper. Ze staan op de 'Marktplatz'

Succes met bouwen!

Groeten, Jeroen

PS wat ik wel interessant vind is dat de oprijwagen 16" velgen van het nieuwere type heeft. Dat past blijkbaar... Onze LT46 is nogal kort qua overbrenging. (Wel leuk in Oostenrijk :-) )
Ze 'flares' zijn al onderweg uit de USA die moeten eerdaags binnen komen!
De uitbouwen op het duitse forum zijn voor een lange wielbasis (L3) en ik heb een L2. Die zijn zowiezo groter en ik heb ze ook nog eens aan beide zijden. 5 cm rechts (ivm schuifdeur) en 10cm links. Daardoor heb ik straks iets meer dan 2 meter overdwars.

Die oprijwagen is zowiezo een beest van een machine, staat geloof ik een 6 pitter in die ook nog eens gechipt is naar 240+ pk met een automaat erachter. Als ie leeg is en je vloert hem bij het stoplicht kan je stoplicht sprintjes winnen met dat ding! En met die grotere wielen rijd ie echt heel fijn, je hebt alleen geen teller afwijking meer, 100 op de teller is ook echt 100 op de gps..
BOKKIE
Berichten: 670
Lid geworden op: zo 21 sep 2003, 11:02
Locatie: (FRL)
Contacteer:

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door BOKKIE »

Hallo Het-Licht,

Wij hebben deze verbredingen in 2003 zelf gemaakt. Dit dan wel de voorganger van de VW Crafter, de VW LT35TDI maxi.
We hebben toen een mal gemaakt en het polyester uit laten besteden.
Zoals ik het zo kan zien zit de flens plat op het deel van de carrosserie geplakt (SIKAFLEX), ook dat hoeft niet moelijk te zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LET WEL: De mal moet voor het polyester spekglad zijn. Daarbij wordt deze mal eerst ingesmeerd met was en daarna met een toplaag polyester.
Aandachtspunt is wel dat je voor links en rechts een eigen mal moet maken. Deze moet natuurlijk wel gelijk zijn.
Houdt aan de schuifdeur zijde rekening met de schuifdeur, de schuifdeur moet voor de uitbouw (verbreding) langs kunnen gaan bij de L2 VW Crafter.

Succes,

Haije.
FIAT DUCATO WEINSBERG CARA-COMPACT 600MF (PEPPER)
VW GOLF 8 1,0ltr TSI, bj 2021
SUZUKI GT750 L bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 A bj 1975 (gereed)
Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door Het-Licht »

Ik heb de flares in Amerika gekocht en het is nu wachten tot ze binnen komen. Ze worden er ook gewoon op geplakt.

Ik ben ook op zoek naar een set ramen voor in de bus. Ik wil niet van die universele camper ramen (vind ik lelijk!) maar gewoon normaal glas maar dan met een schuifraam erin. Iemand goede adresjes? Heb er al een paar gezien maar ik vind ze echt schofterig duur.

Inmiddels de beide vage franse leren stoelen eruit gehaald en 2 Mercedes Sprinter stoelen met het vakjes motief erin gezet. Zit veel beter dan die leren dingen en staat veel strakker ook vind ik. Bestuurderstoel heeft zelfs lenden verstelling, zit als een vorst. Aan de passagiers zijde had ik geen originele onderbak meer (vorige eigenaar had het bankje met bak verkocht) dus enkele bak met mat voor enkele stoel gevonden op marktplaats.
Maar omdat de gordelspanner van de middelste zitplaats niet meer aanwezig was natuurlijk storing in het airbag systeem. Na wat zoeken op internet uitgevogeld dat een weerstand van 2,2Ohm de oplossing is. Die op de draad gesoldeerd, airbag uitgelezen en gereset, airbag weer blij! (storingslampje airbag is afkeur bij de apk).

Nu afspraak gemaakt voor de apk. Die was in januari verlopen (bus geschorst bij aankoop al) dus dan kan ik eens wat km's gaan maken met de bus om te kijken of al mijn noeste arbeid aan de techniek zijn vruchten afgeworpen heeft...

Iemand trouwens ervaringen met draaiplateau's voor een Crafter/Sprinter? De bus is al omgekeurd door rdw dus geen gedoe met die afdeling.
Maar ik wil wel gewoon een goede! Mocht ik in het onfortuinlijke geval een ongeluk krijgen dan wil ik wel op me plaats blijven zitten en niet met stoel en al door de voorruit gaan... Ze variëren van 200 tot 235 voor de duurste Sportcraft. Iemand suggesties?
wazungu
Berichten: 41
Lid geworden op: di 08 mei 2018, 8:18
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door wazungu »

Ik heb sportscraft draaiplateau en het is robuust en degelijk. Montage was ook zeer eenvoudig en geen aanpassingen nodig. Wel kom je 5cm hoger te zitten, waardoor je iets dichter op het stuur komt te zitten. 5cm is best veel merk ik.
Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door Het-Licht »

Even een update van de Crafter.
Bus is inmiddels APK en daar issie glansrijk doorheen gekomen!

Afgelopen zaterdag een testrit naar Duitsland gemaakt om een berg Armaflex op te halen (voor mezelf en een goede kennis die een Iveco Daily aan het ombouwen is).

Gisteravond een set glazen schuiframen voor op de schuifdeur en aan de andere zijde gehaald. Die binnenkort er in gaan maken.

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door Het-Licht »

Zo, ramen van de week erin gezet, dat ziet er al heel anders uit en geeft al een veel ruimtelijker gevoel binnen in de bus. En doorrrr... AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

bekend
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 23 feb 2014, 20:09

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door bekend »

Mooi hoor die ramen, maar heb je de bus nog op grijs kenteken staan? Dan mag je geen 2 ramen hebben, tenzij het een dubbele cabine is toch?
Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: VW Crafter L2H2 Race-camper



Bericht door Het-Licht »

Staat al op camperkenteken!

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

Plaats reactie