Renovatie Peugeot J5 Concorde

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Beetje gerommeld afgelopen weekend. Eindelijk die plank uit dat raam weg. Heb nog gezocht naar een passend raam maar kon zo direct niet echt iets vinden. Hornbach bracht uitkomst. Grijs van kleur. Verder een tafelpoot constructie gemaakt. Kan verwijderd worden mocht t nodig zijn. Stuk kleiner dan t lompe ding wat er voorheen stond. Ook ff heel wat kilo's lichter.

Bovenkant van t hoek kastje is ook gemaakt. En de eerste raamrand gemaakt en ook de vul opening geplaatst voor de tank van de standkachel. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door Kroppie »

:thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door JTG »

Hee dat is een bekende aansluiting :D
Ik zou denk ik het watersymbooltje wel verwijderen met een dremeltje oid en er een transparante sticker DIESEL bijplakken, we worden uiteindelijk allemaal toch ouder als het een beetje meezit :-B .
Netjes gemonteerd, ik kan het op de foto niet zien maar ik neem aan dat je ook de rand afgekit hebt tussen het huis van de dop en de buitenzijde van de Peugeot zodat er niet onbedoeld (regen)water naar binnen kan...
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Aansluiting komt bij aliexpress vandaan. Kraantje moet ik dr nog afschuren. Komt idd nog een sticker diesel bij. Er zit kit tussen de aansluiting en de wand. En wat er tussen uit kwam heb ik netjes afgestreken. Maar is transparant dus je ziet t niet

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door Atoz »

Knap!
En hoe sluit je die nu aan op je tankje?
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Ja via een grote 35mm tule. En die dan weer in de dop of zo. Moet ik even kijken nog. Wordt een beetje crea

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Nieuwe schoon water tank meter. Veel beter dan die lelijke ledjes. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door KTManiac »

Idd, een stuk mooier! :thumbup:
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Vouw deur gemaakt waar eerst 2 deuren zaten. Er zat eerst ook een verdeling in de kast. Maar aangezien we alles hebben aangepast vond ik dit mooier. Sluit zich o.a met magneetjes.

Ook het eerste deel van de waterleiding weg gehaald en morgen vervangen. Man man zo groen. Alsof er vijverwater door heeft gelopen. Zodra de keuken eruit gaat wordt het deel vanaf de geiser via de badkamer naar de keuken ook vervangen. Eeuwig zonde. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Ha vandaag de hetelucht afvoer aangesloten voor de geiser. En hebben behoorlijk moeten vechten met de 1985 waterleidingen. Ouwe Zooi. Gelukkig gaat alles eruit. Ook zijn we erachter gekomen dat de pomp die erin zat op druk werkt. En werkt perfect AfbeeldingAfbeelding. 3 gesprongen aansluitingen verder en we hebben eindelijk warm water in de camper. Duurt ongeveer 30sec of zo. Helaas bleek een kraantje niet geschikt voor de hogere druk. Ding lekte aan alle kanten. Nu nog even een zuivere sinus omvormer voor de tv fixen en dan beginnen we aan t slopen van het keukenblok. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Nieuwe vlotter voor de watertank AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Eindelijk de waterpomp goed aangesloten en de nieuwe niveaumeter geïnstalleerd en een stekker eraan gezet. Vrijdag vrij dus dan weer verder met de hout afwerking.

Ook nieuwe omvormer voor de tv geïnstalleerd. En voor t eerst lekker netflix gekeken AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Afbeelding
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

X
Laatst gewijzigd door sleutel13 op wo 27 mar 2019, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Pakjes dag vandaag. Morgen beginnen met t slopen van de keuken. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Plaats reactie