Renovatie Peugeot J5 Concorde

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Beetje rommelen dit weekend. Kachel zit er nu definitief in. Ruimte waar de kachel staat geïsoleerd. Pompje hoor je weinig tot niet. Hij heeft m de hele middag braaf op de 21gr gehouden. Dacht dat 2kw te weinig zou zijn maar viel me reuze mee. Kon gewoon in mn T-shirt werken Afbeelding.

Verder heb ik de bovenkant weer dicht gemaakt. Alleen om er later achter te komen dat t gat rond de vul hals wel wat groter had gemogen ivm de slang naar buiten die er nog aan komt. Afbeelding voor iedereen begint maar waarom niet op de originele tank. Ik had daar geen zin in en hij hangt dr al 30+ jaar onder dus je weet nooit wat je tegen komt. Ik heb Maar 2 dagen per week om er aan te werken. Dus helaas. Er komt nu een aparte tank opening aan de buitenkant zodat hij gewoon getankt kan worden.

Let wel de pomp hoor je echt amper. Achterin de ruimte komt nog een ventilatie rooster. En ja de slangen voor de geiser moeten ook nog door de plaat Afbeelding.

Het gat is van de oude truma. De "kraag" moet nog terug geplaatst worden. Zodat de vloer weer dicht is. En nee de brandstofleiding komt niet in de buurt van de uitlaat. Lijkt op de foto wel zo.

Volgende week weer verder.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

PDJ

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door PDJ »

Weer een mooi resultaat lijkt mij Jeroen! :clap:
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Dank je. Ben er erg tevreden mee. Alles moet nog wel afgewerkt worden. Maar dr is nog zoveel te doen. De oude truma schoorsteen moet nog afgedopt worden. Etc etc. Als ie maar voor augustus klaar is

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

roma
Berichten: 4561
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door roma »

Effe heel goed oppassen. Ik zie dat er zeil ligt en ik herken dat als een eind 70er jaren product, dat gevaarlijk is, namelijk asbesthoudend en kankerverwekkend. Geen probleem zo lang je het laat liggen, maar ga het NIET verwijderen. Die troep is meestal gelijmd en moet los gestoken worden, waarbij er smerige vezels vrijkomen die kankerverwekkend kunnen zijn. Laten liggen dus, geen enkel probleem. Andere vloerbedekking er over heen en je hebt nergens last van.
Ook oppassen als je er doorheen boort. Dan nat houden en stof tegengaan.
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Nou ik verwijder niks. Da's me te veel werk. Heb ook niks hoeven verwijderen. T gat zat er tenslotte al. Dat hebben die Duitsers in 85 braaf gedaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

roma
Berichten: 4561
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door roma »

Houden zo. Dan is er niks aan het handje.
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Komt een pvc vloer overheen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »



Laatst gewijzigd door sleutel13 op vr 18 jan 2019, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Ratten nest aan oude kabels weggehaald. Nieuwe accu kabels gemaakt. En alvast wat dingen geïnstalleerd. O.a hoofdschakelaar,zekering en laadrelais. Die laatste kan nog niet aangesloten worden omdat er nieuwe kabels getrokken worden vanuit de motorruimte. 8mm lag er voorheen. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Becosemsaida
Berichten: 206
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 12:54
Locatie: Portugal

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door Becosemsaida »

Leuk project.... Ik heb toch een vraagje: vind jij het niet gevaarlijk dat je de insulatie zo dicht bij je uitlaat van je chinese dieselkachel hebt?? Ik heb een Hymer en heb 3cm rondom vrij, puur mdf (hout), en ben toch aan het denken om daar wat aan te gaan doen. 110ºC heb ik gemeten aan de uitlaat en 75-80ºC aan het hout op full power en na een uurtje....

Beco
Becosemsaida

Hymer B644, 1994
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Zit verder van de isolatie dan het lijkt. Echter zoals eerder geschreven komt de oude stalen rand die erin zat weer erin zodat het meteen beschermd is tegen vocht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Vandaag 380watt daglicht panelen met mppt lader opgehaald. Helaas was t vandaag niet echt t weer om het spul erop te zetten. Wel de mppt lader opgehangen en alvast de kabels naar beneden gebracht. De rest Over 2wkn weer.
Wel nieuwe planken in de kast gemaakt. En 1 van de touch schakelaars voor de led leeslamp geïnstalleerd. De diesel kachel hield het lekker warm AfbeeldingAfbeelding. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door Kroppie »

als je gaat panelen gaat lijmen houd de laagste verwerkings temperatuur van de lijm in de gaten, ook voor de eerste paar uur na het lijmen.!

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Dr zit een rek bovenop de camper. Daar komen ze op.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Plaats reactie