Renovatie Peugeot J5 Concorde

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Weer wat nieuwe spullen voor de camper. 2 nieuwe koplampen en een nieuwe tankdop. Ook weer wat extra schakelaars en extra hoofdschakelaar etc.

En o.a de oude jaren 80/90 tl vervangen door led. De lamp zelf blijft. De badkamer wordt niet veel aangepast. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51282
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door Kroppie »

doe wat vet aan de kogeltjes van de stelschroeven, dan klikken ze makkelijker vast, en om ze erin te klikken niet op het glas duwen, maar met een schroevendraaier op de schroef duwen.
het huis is van plastic meestal en de schroeven zitten in een lip aan dat plastic, gaat het wat zwaar dan breekt vaak de lip af waar de stelschroef in zit als je op het glas duwt .
en doe ook wat vet op de schroefdraad, dan roest het niet zo erg, en kun je over een tijdje de schroeven nog draaien zonder het plastic te vernielen .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Vandaag nieuwe Plus draad naar achter gelegd. Nieuwe koplampen geïnstalleerd en alvast 1 gedeelte van t front gespoten.
De grill zelf ga ik redden dit weekend. De andere kant wel. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marlyn
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 08 okt 2017, 8:03
Locatie: Heinsberg(Duitsland)

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door Marlyn »

Hoi, ziet er allemaal goed uit. Vervangen tl verlichting d.m.v. led is netjes gedaan. Heb je dit van site alibaba? Zou voor mij eveneens een optie kunnen zijn.
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Marlyn schreef:Hoi, ziet er allemaal goed uit. Vervangen tl verlichting d.m.v. led is netjes gedaan. Heb je dit van site alibaba? Zou voor mij eveneens een optie kunnen zijn.
Aliexpress idd. Kosten 2eu pst of zo. Er staat dat ze waterdicht zijn maar dat zijn ze niet. Ik Zal de link even opzoeken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

€ 2,22 | 1 st 50 cm 9 W 5630 SMD 36 LED Waterdichte Stijve Strip Kast Licht DC 12 V
https://s.click.aliexpress.com/e/c9SJNDe1

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

De camper heeft nu de "wasbeer" look Afbeelding de grill zelf had ik geen tijd voor helaas. Komt volgend weekend weer. Mppt lader aangesloten. En de rest vd meuk Afbeelding. Dus volgend weekend de zonnepanelen erop en het weekend daarop de nieuwe accu's erin Afbeelding. Want de oude is redelijk overleden zoals je kan zien. Al trekt ie nog wel 8u de diesel kachel. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10163
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door Peter LMC »

Doe de bumper ook even. :P
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Ja bumper en grill. Maar man dr zit zat tijd in heb dit ff in de avond gedaan gister. Bumper enzo minder belangrijk eigenlijk. Heb nog zoveel te doen aan dat hok. En volgend weekend sowieso druk bezig met het zonnepaneel frame en de panelen zelf.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Onverwachts een dagje vrij. En toevallig kwam mn draadloze camera ook binnen. Scherm een plekje gegeven. De camera zelf installeer ik morgen of zo. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Extra achteruitrij lampen dr bij. AfbeeldingAfbeelding lijkt wel daglicht. Afbeelding zie je tenminste wat. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Zonnepanelen klaar om op t dak te gaan. En ja de camper is ranzig. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Oude rek verwijderd. Geen idee waarvoor t gebruikt is. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Eindelijk die achterwand dicht. Alles weer geïsoleerd. Bank weer geïnstalleerd en die lelijke kussens weer terug. Afbeelding dr moet nog zoveel gebeuren maar dit scheelt wel. Nu nog een voet maken voor de nieuwe tafel. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Plaats reactie