Toilet: vermaler ervaringen?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8864
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Toilet: vermaler ervaringen?



Bericht door kampo »

… de prijs
Groeten Kampo
fransien
Berichten: 117
Lid geworden op: di 09 feb 2016, 17:20

Re: Toilet: vermaler ervaringen?



Bericht door fransien »

Wat geluid bij een vermaler betreft: overdag geen probleem maar als ik mijn partner er 'snachts mee wakker maak ..
Ik ga me toch eens wat inlezen over die trenntoilette.
Dick_M
Berichten: 27
Lid geworden op: di 15 jul 2014, 17:32

Re: Toilet: vermaler ervaringen?



Bericht door Dick_M »

kampo schreef:
di 25 sep 2018, 7:57

Dat water terug zou kunnen stromen in een drukleiding is broodje aap.
Dat klopt helemaal, dat was ook precies wat ik zei.. Sluit je die aanzuigleiding echter direct op je watertank aan dan krijg je een gevaarlijke situatie was wat ik uit probeerde te leggen, zelfs al zou je er een terugslagklep tussen zetten.

Dick
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Toilet: vermaler ervaringen?



Bericht door Cee Pee »

ik zie ze wel geregeld lopen in de regen om die cassette te legen want ja, hij is vol dus je moet wel.
Dat is natuurlijk heel simpel op te lossen met een tweede cassette.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Toilet: vermaler ervaringen?



Bericht door appellover »

Wij doen niet zo ingewikkeld ,kleine boodschap op de cassette of buiten,grote boodschap met plastic zak over de pot (40 liter, minmaal 55 cm doorsnee ,40 stuks voor 1,40€ )knoop in de zak en weggooien,denk dat vele camperaars het zo doen ,gebruikt geen water en cassette makkelijk te legen en spoelen .Wij doen het al jaren zo.Moet wel vermelden dat we meestal in de natuur staan op p4n plekken .


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
fransien
Berichten: 117
Lid geworden op: di 09 feb 2016, 17:20

Re: Toilet: vermaler ervaringen?



Bericht door fransien »

Dat heb ik nog nooit gezien of gehoord
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Toilet: vermaler ervaringen?



Bericht door Zwerfsteen »

appellover schreef:
di 25 sep 2018, 11:48
Wij doen niet zo ingewikkeld ,kleine boodschap op de cassette of buiten,grote boodschap met plastic zak over de pot (40 liter, minmaal 55 cm doorsnee ,40 stuks voor 1,40€ )knoop in de zak en weggooien,denk dat vele camperaars het zo doen ,gebruikt geen water en cassette makkelijk te legen en spoelen .Wij doen het al jaren zo.Moet wel vermelden dat we meestal in de natuur staan op p4n plekken .


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
In de natuur kom je niet zoveel vuilnisbakken tegen is onze ervaring.
Worden de zakken dan opgespaard?
Het lijkt me wel een niet zo fris karweitje voor de degene die de bakken moet leeghalen.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Toilet: vermaler ervaringen?



Bericht door appellover »

We hebben plastic afsluitbare doos,ook andere afvalzak gaat daarin,is maar voor paar uur of een dag ,we rijden bijna iedere dag weer verder,en dan even langs tankstation of container langs de weg,hier in Spanje en ook in Frankrijk heel normaal .


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
fransien
Berichten: 117
Lid geworden op: di 09 feb 2016, 17:20

Re: Toilet: vermaler ervaringen?



Bericht door fransien »

Dan zie ik toch meer in een Trenntoilette met plastic zak zoals beschreven op de duitse site.
Dan ruik je in ieder geval niets en hoef je ook niet met de poepzak door de camper. En hoef ik ook niet elke dag te legen maar slechts eens per 10 dagen. En je hoeft geen cassette meer weg te brengen.
Weggooien in een afvalcontainer langs de snelweg lijkt me niet zo' n probleem. Worden dagelijks leeg gemaakt en komt niemand met zijn handen in en luiers liggen er ook volop in.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Toilet: vermaler ervaringen?



Bericht door Cee Pee »

appellover schreef:
di 25 sep 2018, 13:05
We hebben plastic afsluitbare doos,ook andere afvalzak gaat daarin,is maar voor paar uur of een dag ,we rijden bijna iedere dag weer verder,en dan even langs tankstation of container langs de weg,hier in Spanje en ook in Frankrijk heel normaal .
Die plastic zakken scheuren in de container gegarandeerd kapot en dan komt dus die stront vrij in de container dus dan zou je ook je cassette gewoon in de eerste de beste container kunnen leeg kieperen.
Lekkere vette zooi zou dat worden.:bang:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Dick_M
Berichten: 27
Lid geworden op: di 15 jul 2014, 17:32

Re: Toilet: vermaler ervaringen?



Bericht door Dick_M »

Leuk om te zien hoe hier iedereen toch zijn eigen ideeën over heeft...

Ik heb weinig behoefte om met mijn behoefte ( :o ) te gaan lopen leuren... niet in een cassette, en al helemaal niet in een plastic zak. Daar zijn toiletten voor uitgevonden.. Wat bij mij thuis het riool in gaat doet dat op vakantie ook en ik sta in mijn eigen tuin ook nooit tegen de bomen aan te plassen.

Dus vandaar (om terug on topic te gaan) zeer tevreden over ons vermaler toilet... geen gepruts, geen gedoe.. gewoon altijd en overal comfortabel je behoefte doen op je eigen pot..... Zo gebruiken wij het.

Dick..
Gebruikersavatar
deutz
Berichten: 521
Lid geworden op: do 03 nov 2005, 23:36
Locatie: tussen de rivieren

Re: Toilet: vermaler ervaringen?



Bericht door deutz »

Precies Dick,
Zo denk ik er ook over, niet met poepzakjes lopen leuren, inleg vellen in je toilet, daar moet ik niks van hebben, kun je net zo goed op een emmer gaan zitten!
Ben benieuwd naar je schema.
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Toilet: vermaler ervaringen?



Bericht door de Jonckheer »

Het enige goede is een toilet als thuis, eventueel met een vermaler. De rest is geknoei in de marge en in deze tijd nergens voor nodig omdat er goede en bruikbare toiletten bestaan. Toen ik in 2007 mijn bus kocht wist ik vooraf wat er niét in zou komen en dat was een cassette toilet, daar had ik in de caravan al zo'n gruwelijke hekel aan.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Toilet: vermaler ervaringen?



Bericht door Cee Pee »

We hebben niet allemaal de mogelijkheid om een paar honderd liter zwart water op te slaan.
En aangezien je per persoon in toch op ongeveer 5 liter per dag moet rekenen zou je wel heel vaak de camper van zijn plaats moeten halen om dat tankje te legen.
Nu wissel ik de cassette en rij met mijn fietsje of loop even naar de loosput als het mij uitkomt.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie