Iveco Daily L4H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
VanvanPHAN
Berichten: 58
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 14:22
Locatie: Gelderland

Re: Iveco Daily L4H2



Bericht door VanvanPHAN »

En ook afgelopen weekend hebben we vanwege het mooie weer, weer stappen kunnen maken;
we hebben het (best wel grote) zonnepaneel en de Maxxfan geinstalleerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
VanvanPHAN
Berichten: 58
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 14:22
Locatie: Gelderland

Re: Iveco Daily L4H2



Bericht door VanvanPHAN »

September vorig jaar startte ik dit draadje, nog niet in het bezit van een goede bus en vol met plannen en 0 ervaring. :-B
Inmiddels heeft onze bus het predicaat "Camper" en zijn we er ons eerste weekendje mee weg geweest. Nog niet af, maar goed genoeg om er mee te reizen en er van te genieten. De rest van de dingen die we nog willen aanpassen, volgen in de komende maanden. (Andere stoelen voorin, standkachel, luifel, bovenkastjes en aftimmering.) Daar waar we in eerste instantie angst hadden niet uit te kunnen komen met het gewicht, blijkt in de praktijk dat we het heel netjes hebben gedaan. Bij weging bij de RDW (in de staat zoals op de foto's en zoals hij nu is) kwamen we uit op 2745 kilo.

Voor diegenen die ons via dit forum advies hebben gegeven; nogmaals heel hartelijk dank! Voor alle andere posters, ook dank voor het delen van jullie ervaringen. Dit forum is voor mij een bron van onschatbare waarde geweest (En nog!)

Hartelijke groet, Anne en Peter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Iveco Daily L4H2



Bericht door Navigator »

Da's mooi geworden!

Voor mij persoonlijk :wink: wat te weinig ramen zeker bij slechter weer als je binnen zit.
Forum verlaten.
VanvanPHAN
Berichten: 58
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 14:22
Locatie: Gelderland

Re: Iveco Daily L4H2



Bericht door VanvanPHAN »

Dankjewel! En inderdaad, die was ik nog vergeten te noemen op ons "to do lijstje". We willen volgend jaar nog een groot (origineel) raam in de schuifdeur plaatsten. Tot die tijd hopen we op heel veel mooi weer en dus buiten zitten

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Iveco Daily L4H2



Bericht door durisotti »

Mooie bus, maar jammer van het kitwerk op het dak..
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: Iveco Daily L4H2



Bericht door JTG »

:thumbup: mooi geworden!
Wij hebben nog even te gaan eer we zover zijn :D

Even een vraag(je): staat de accu alleen met de 2 spanbandjes vast?
VanvanPHAN
Berichten: 58
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 14:22
Locatie: Gelderland

Re: Iveco Daily L4H2



Bericht door VanvanPHAN »

Hoi JTG,

Dank voor het compliment! Nee, de accu staat aan drie kanten ingesloten door een houten balk van 4x4 en de 4e zijde is afgesloten door de voorzijde van de bank die er "overheen valt".
Het ding gaat geen kant op Afbeelding. Overigens heb ik electra en water na aanleg laten keuren door een erkend bedrijf (puur voor mijn eigen gemoedsrust!) en alles is er met vlag en wimpel doorgekomen. Wel zo fijn als je dat ook aan je verzekeraar erbij kunt melden :-B .

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door VanvanPHAN op do 29 aug 2019, 6:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
roze
Berichten: 671
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 0:15
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Re: Iveco Daily L4H2



Bericht door roze »

Mooi man!
Rob Zeijen | Hymer S660 | 1993 | MB 410 D | automaat |

Info over de retro S-serie van Hymer: www.beremooiehymers.nl
VanvanPHAN
Berichten: 58
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 14:22
Locatie: Gelderland

Re: Iveco Daily L4H2



Bericht door VanvanPHAN »

Thnx!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Iveco Daily L4H2



Bericht door WoutvanAken »

Mooi groot zonnepaneel, daar heb je wel plezier van!
Een groot raam rechts zou ik zeker monteren.
Onze ervaring is dat we toch nog wel eens binnen zitten bij regen of koude. Het valt mij daarbij juist op dat een buscamper, in ons geval
een groot linker- en rechterraam hebben waardoor je nog leuk naar buiten kunt kijken.
Veel campers (integraal en vooral halfintegraal hebben de deur rechts met daarin soms een klein raampje en ernaast soms ook nog een raampje maar
al met al toch weinig uitzicht naar rechts terwijl dat toch de kant is die je meestal naar het mooist/leukste uitzicht plaatst en waar ook de luifel
zit.
Wij vinden dat, samen met de grote (schuif)deur die open kan een groot voordeel van de buscamper.
Wout.
CamperMike
Berichten: 68
Lid geworden op: wo 11 sep 2019, 15:52

Re: Iveco Daily L4H2



Bericht door CamperMike »

Met veel plezier je verhaal gelezen. Hoe gaat het ondertussen, lekker op reis geweest en de laatste puntjes al af? ))) p.s. heb je een gewone 230v koelkast erin?
Grt Mike ( die nog aan z'n eerste project moet beginnen )
VanvanPHAN
Berichten: 58
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 14:22
Locatie: Gelderland

Re: Iveco Daily L4H2



Bericht door VanvanPHAN »

Hoi Mike,

Leuk dat je meeleest! Wij zijn intussen inderdaad met onze twee honden op pad geweest. Begin September hebben we in 12 dagen een rondje door Noord-Frankrijk gedaan. Uitstekend bevallen! Alle electra en water werkt zoals bedacht/gehoopt. (Gas hebben we niet aan boord, we hebben een inductieplaatje ingebouwd.) Vorig weekend hebben we nog "even" een weekendje België gedaan. Het oorspronkelijke plan was Friesland, maar in België was het weer mooier, wat is het dan fijn dat je met een camper zo flexibel bent!

Helaas kan ik nog niet zeggen dat de camper "af" is.
We hebben nog wel wat afwerking te doen. Maar dat zijn in principe allemaal dingen die we met goed fatsoen in de wintermaanden kunnen doen.

Dan als antwoord op je laatste vraag: ja, we hebben een gewone huis, tuin en keuken koelkast (compressor, A+++) op 230V in onze camper. Deze hebben we vanaf begin juli tot en met afgelopen weekend 24/7 aan gehad met als energiebron enkel en alleen de zon. Ook tijdens ons reisje door Frankrijk hebben we geen één keer stroom hoeven te nemen. Alles draait bij ons op het paneel van 340Wp en de lithium accu van 160Ah. Als omvormer hebben we de Easy Plus.

Gr. Peter
CamperMike
Berichten: 68
Lid geworden op: wo 11 sep 2019, 15:52

Re: Iveco Daily L4H2



Bericht door CamperMike »

Leuke leerzame reactie! Jullie zijn er lekker mee aan het genieten zo te lezen en met honden hoe leuk! Ben zelf druk aan het tekenen we hebben ook een hond en willen graag de bench van 90 bij 60 erin kwijt en een douche / wc vast bed keuken en liefst nog een klein zitje ook dus flink aan het crea bea'en op papier om alles in een 600 bus te proppen. Ik ga zeker je koelkast even onderzoeken scheelt een hoop geld en werkt dus blijkbaar helemaal super.

Als ik start open ik zeker ook een draadje. Groeten van een nog camper loze Mike )))
Plaats reactie