Oriëntatie zelfbouw camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Oriëntatie zelfbouw camper



Bericht door WoutvanAken »

Afgelopen zomer voor het eerst met mijn eigenbouw Jumper op pad geweest; compressorkoelkast bevalt prima en met een 136 ah accu en 256 wp zonnepaneel is het goed gegaan zonder aan de paal te staan. Om een indicatie te geven...
Als isolatie zou ik Armaflex gebruiken, ook hiermee goede ervaringen mee; zelfklevend, goed warmte en geluiddempend, geen anti dreunplaten nodig.
Ik kan deze isolatie leveren, stuur een pb-tje bij interesse.
Wout.
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Oriëntatie zelfbouw camper



Bericht door annoh »

@Dafluc,

Zie linkje en dan blz. 140.
VanvanPHAN
Berichten: 58
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 14:22
Locatie: Gelderland

Re: Oriëntatie zelfbouw camper



Bericht door VanvanPHAN »

Dafluc schreef:
za 15 sep 2018, 17:37
Voor zover ik weet: personenvoertuigen in gebruik genomen na 21 juli 2013 en bedrijfsauto's na 21 januari 2014 (<3500kg) mogen niet zijn voorzien van zijdelingse zitplaatsen.
Hoi Dafluc, even kort off-topic maar om mijzelf gerust te stellen: Ik neem aan dat dat alleen geldt voor zitplaatsen die je mee wilt laten tellen op kenteken? Wij zijn van plan een bank in lengerichting te plaatsen (dus zijwaardse zit), puur voor als we stilstaan. Dus ook geen gordels en hoofdsteunen, dat mag toch gewoon? (hoop ik!)

Gr. Peter
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Oriëntatie zelfbouw camper



Bericht door Dafluc »

@Peter: natuurlijk mag je gewoon een bank in je camper plaatsen. Je krijgt de zitplaatsen niet officieel op kenteken. Maar als dat niet hoeft is dat dus niet erg.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Oriëntatie zelfbouw camper



Bericht door Dafluc »

annoh schreef:
ma 17 sep 2018, 7:59
@Dafluc,

Zie linkje en dan blz. 140.
Is bekend. Daar staat 2012. En als je dat jaar zou aanhouden zit je in ieder geval altijd goed :wink:
In een ander stuk staat een andere datum en dat is volgens jou alleen voor de apk. Toch verwijst de RDW naar precies dat stuk voor wat betreft de permanente eisen. Dan komen de individuele eisen en verwijzen ze naar het stuk van jouw link voor campers tot 1 juli 2014. Voor jongere campers is er een nieuwere versie.
Confused? You won't be after calling the RDW. Heel begrijpelijk dat dit verwarrend is en er verschillende data in omloop zijn. Daarom: (nogmaals) bel als je het aan de hand hebt altijd even met de RDW en vraag actuele informatie. Leuker kunnen we het niet maken.


Bron.
Afbeelding
Plaats reactie