Buskeuze

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
sven8v
Berichten: 19
Lid geworden op: za 20 mei 2017, 9:42

Re: Buskeuze



Bericht door sven8v »

Als wij vroeg in het jaar weg gaan met de VW transporter met hefdak dan nemen we een isolatie sjaal voor het hefdak mee en als het echt koud is snachts dicht. Het lastige hieraan is dat je veel handelingen elke keer moet doen.

Je verliest veel warmte van de kachel als het dak open staat. De sjaal aan de buitenkant scheelt wel.

Temperatuur, wij hebben met dak dicht 0 graden gedaan maar dat is zeker niet prettig meer. 10 graden is wel ok, maar dat zal voor iedereen wel verschillend zijn.

Wij zijn daarom nu overgestapt naar een L2H2 movano.

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk


Gebruikersavatar
masterknauser
Berichten: 186
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 15:04

Re: Buskeuze



Bericht door masterknauser »

pick up dubbel cabin en dan opzetbak is dat wat
dit lid leest alleen nog maar .
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Buskeuze



Bericht door Autocaravana »

Tot welke temperatuur kan je goed in een hefdak slapen?
Misschien een beetje flauw, maar dit hangt toch volledig af van de isolatie die je slaapzak geeft.
Zolang je nog beneden zit kun je het hefdak sluiten, of de slaapplank omlaag doen en de resterende opening afsluiten met een deken of zo. Dan wordt het met een standkachel wel behaaglijk.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
kevinvanderpol
Berichten: 24
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 6:30

Re: Buskeuze



Bericht door kevinvanderpol »

Helemaal waar. En kou is subjectief. Maar iemand die zou zeggen dat zelfs bij vorst aan de grond het in het hefdak nooit zo koud zou zijn, zou mij wel aan het denken zetten!
wazungu
Berichten: 41
Lid geworden op: di 08 mei 2018, 8:18
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: Buskeuze



Bericht door wazungu »

Aangezien in de stoelen twee kids zitten, hebben wij het plaatsen hiervan uitbesteed. Ik maak hier liever geen foutje mee bij de eerste keer plaatsen. Ook hebben wij hefdak uitbesteed omdat het ingrijpend is in de constructie. Hier willen we geen zwakheden in.
Onze bus is een 4x4 en wie weet gaan we wel weer langdurig op pad, daarom zijn onze eisen qua robuustheid waarschijnlijk hoger dan bij een gemiddelde camper.

Lage temperaturen hebben we nog niet gehad, maar ik vermoed dat het vergelijkbaar zal zijn als in een daktent naast een gletsjer staan. Koud, maar dekens doen wonderen.
Boxbox
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 13 jun 2018, 19:21

Re: Buskeuze



Bericht door Boxbox »

Wij hebben een Peugeot boxer L3h2 met nu 5 goedgekeurde zitplaatsen. Voorin 3 en daarachter een gordelbok voor twee. Die hebben we overigens laten plaatsen omdat bij ons ook de kinderen daar zitten en we zeker wilden weten dat dat goed was.

Indeling wordt waarschijnlijk achterin een tweepersoons bed welke ook tot zitje omgebouwd kan worden. Tussen bed en gordelbok een toilet/doucheruimte (eerste tijd wrs alleen toilet) en aan de andere kant een keukentje.

De bank met de gordelbok willen we zo maken dat deze om te bouwen is tot bed van 120x150. Voorlopig is dat voor onze twee kinderen voldoende. Mocht er nog een derde komen dan iets van een hangmat of op termijn toch een hefdak. Of we kiezen dan alsnog voor iets groters, zien we dan wel weer.

Wij hebben nu een tijdelijke inrichting en daar afgelopen zomer mee rondgereisd. Er waren ook nog twee honden mee. De ruimte werd dus goed gebruikt maar het ging prima. Wij hebben de camper ook niet om binnen te zitten, maar meer als tent die je niet telkens op hoeft te zetten en af hoeft te breken. Juist heerlijk om buiten te leven.
kevinvanderpol
Berichten: 24
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 6:30

Re: Buskeuze



Bericht door kevinvanderpol »

Nou. Wij zijn richting een personenbus gaan zoeken! Dat scheelt een dure gordelbok en bank. Nu heb ik onderstaande crafter op het oog. Morgen even kijken. Iemand misschien nog op het laatste moment tips waar ik op kan letten?

Volkswagen Crafter 35 2.5 TDI L2H3
http://link.marktplaats.nl/m1322984178? ... ialbuttons
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Buskeuze



Bericht door seth_space »

Er zit nap op... Maar een kennelijke taxibus die maar net 19000 km per jaar gedaan heeft?
Wat is het verhaal hierachter?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
kevinvanderpol
Berichten: 24
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 6:30

Re: Buskeuze



Bericht door kevinvanderpol »

Stichting die bejaarden vervoerde is het verhaal.

Maar dat kan natuurlijk ook de personenbusversie zijn van 'is van een oud vrouwtje geweest'. Ik denk dat ik goed naar slijtage moet kijken. Op de foto's lijkt hij vrij netjes. Misschien nog meer zaken die mijn aandacht verdienen?
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 379
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Buskeuze



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Goed kijken naar roest achter de plastic stootstrips aan de binnenkant van de carrosserie en onder de instapbakken.

Verder goed kijken onder de vloermat of, als je dat wilt, er nog eenvoudig een rechtervoorstoel in kan en of die inclusief de console, gordels, gordelspanner en eventuele vloermat een beetje te vinden zijn.
Vergeet evt inleren van die tweede spanner die erbij hoort niet.

[Edit] zie net dat ie geen schuifdeur heeft. Een rechter stoel staat dan in de enige opening die je hebt om je bus in te komen

Verder het standaard autotechniek verhaal :-)

Laatst gewijzigd door Jeroen_Hanomaf op vr 12 okt 2018, 18:45, 3 keer totaal gewijzigd.
in ombouw tot 4 persoons kampeerbus (ja, dat past echt): VW LT46, bj. 2003, L2H2, 2,8l AUH 158pk (MWM), voormalige rijdende werkplaats Gebr. van Kessel.
~~ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had...~~
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Buskeuze



Bericht door Huub56 »

Meestal kun ja aan de bestuurdersstoel wel zien of de km stand klopt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 379
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Buskeuze



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Of even proefrit maken en langs de VW dealer om historie op te vragen.
in ombouw tot 4 persoons kampeerbus (ja, dat past echt): VW LT46, bj. 2003, L2H2, 2,8l AUH 158pk (MWM), voormalige rijdende werkplaats Gebr. van Kessel.
~~ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had...~~
kevinvanderpol
Berichten: 24
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 6:30

Re: Buskeuze



Bericht door kevinvanderpol »

Bedankt voor deze snelle reacties en goede tips . Ik ben geen autotechnicus, maar ik ken de lijstjes. Voor dergelijke bussen zijn vast ook specifieke aandachtspunten.

Er zit 20 min van de aanbieder een vw garage. Kan ik inderdaad even langs gaan. Als ik de gegevens in carfax bekijk dan zie ik niet veel speciaals. Een keer speling op de koppeling en stuurkogel gerepareerd. Verder is in juni de auto op naam gezet door een autobedrijf en in september weer. Maar even navragen hoe dat zit.
kevinvanderpol
Berichten: 24
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 6:30

Re: Buskeuze



Bericht door kevinvanderpol »

Eigenarenhistorie.
Bijlagen
Screenshot_20181012-195951_Chrome.jpg
1
Screenshot_20181012-195951_Chrome.jpg (80.94 KiB) 639 keer bekeken
Screenshot_20181012-200003_Chrome.jpg
2
Screenshot_20181012-200003_Chrome.jpg (73.28 KiB) 639 keer bekeken
Plaats reactie