Buskeuze

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Buskeuze



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Vergeten te schrijven, maar onze RIB bank heb ik door toeval via een forum 2e hands maar nog zgan uit Oostenrijk laten komen. Ondanks dat wij maar 2 kinderen hebben is dit een 3 zitter, zelfs met isofix. Voor 2 klierende kinderen ook ideaal want dan zit er meer ruimte tussen :-) Deze is 130cm breed, wij hadden anders de 120cm tweezitter genomen.
De rails voor LT/Sprinter heb in de buurt in laten bouwen, mag je niet zelf doen.

De bustent hebben we dit jaar thuis gelaten, hij staat wel snel, maar geen idee waar dat grote pak te laten.... Cassetteluifel bevalt prima. Let bij bustenten op de goothoogte... Onze bus stond te ver voorover (was nog niet zo ver met ombouw) waardoor de schuifdeur niet meer wilde. Gelukkig een creatieve en handige vrouw en goed advies van een tentmateriaalwinkel in Volendam.

Groeten Jeroen
in ombouw tot 4 persoons kampeerbus (ja, dat past echt): VW LT46, bj. 2003, L2H2, 2,8l AUH 158pk (MWM), voormalige rijdende werkplaats Gebr. van Kessel.
~~ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had...~~
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Buskeuze



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Dafluc schreef:Een bus met een dubbele cabine heeft een tussenwand meteen achter de tweede zitrij. Geen idee hoe je je dat als camper voorstelt.
Niet altijd, b.v. Sprinter, LT2 of Crafter Mixto heeft een 2e zitrij die in de vloer zit zoals een personenbus, maar dan een besteluitvoering. Helaas in Nederland vrij zeldzaam, op Mobile wel te vinden. Die bank kan alleen niet plat voor een bed o.i.d.

Groeten Jeroen
in ombouw tot 4 persoons kampeerbus (ja, dat past echt): VW LT46, bj. 2003, L2H2, 2,8l AUH 158pk (MWM), voormalige rijdende werkplaats Gebr. van Kessel.
~~ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had...~~
kevinvanderpol
Berichten: 24
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 6:30

Re: Buskeuze



Bericht door kevinvanderpol »

Wat kost zo'n rail en bank Jeroen?
En kan ik niet beter een rail laten inbouwen en daar stoeltjes met geïntegreerde gordels uit een personenbus in zetten? Of is dat niet RDW proof
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Buskeuze



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Ik heb je even een PB gestuurd :-)
in ombouw tot 4 persoons kampeerbus (ja, dat past echt): VW LT46, bj. 2003, L2H2, 2,8l AUH 158pk (MWM), voormalige rijdende werkplaats Gebr. van Kessel.
~~ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had...~~
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80381
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Buskeuze



Bericht door Dafluc »

Jeroen_Hanomaf schreef:
za 01 sep 2018, 20:59
Dafluc schreef:Een bus met een dubbele cabine heeft een tussenwand meteen achter de tweede zitrij. Geen idee hoe je je dat als camper voorstelt.
Niet altijd, b.v. Sprinter, LT2 of Crafter Mixto heeft een 2e zitrij die in de vloer zit zoals een personenbus, maar dan een besteluitvoering. Helaas in Nederland vrij zeldzaam, op Mobile wel te vinden. Die bank kan alleen niet plat voor een bed o.i.d.

Groeten Jeroen
Die tussenwand maakt het een dubbele cabine. Althans volgens de Nederlandse inrichtingseisen. Geen tussenwand, dan is het geen dubbele cabine. Isse simpel (dacht ik).
Maar een bestelbus met af-fabriek rails om stoelen in te zetten achterin is wel interessant. Hoe zou de RDW dat zien?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Buskeuze



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Had ik wat duidelijker moeten neerzetten, die bussen hebben soms ook gewoon een tussenschot maar dat is net als bij een enkele cabine verwijderbaar en geen onderdeel van de bank.
Zowel bank als opnemers zijn origineel af-fabriek dus geen idee waarom de RDW dat niet zou accepteren?

Groeten Jeroen
in ombouw tot 4 persoons kampeerbus (ja, dat past echt): VW LT46, bj. 2003, L2H2, 2,8l AUH 158pk (MWM), voormalige rijdende werkplaats Gebr. van Kessel.
~~ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had...~~
Gebruikersavatar
landcruiser
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 19:06
Locatie: Bombinhas- Brazilie
Contacteer:

Re: Buskeuze



Bericht door landcruiser »

https://youtu.be/KdIsRacTlNk

portugees gesproken maar de beelden spreken voor zich om n idee te krijgen van een evt indeling. Sprinter 413 voor 5 personen. Gezin heeft er ruim 2 jaar mee rondgereisd van Brazilie naar de VS

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

wazungu
Berichten: 41
Lid geworden op: di 08 mei 2018, 8:18
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: Buskeuze



Bericht door wazungu »

Wij hebben sprinter l2h1 en deze ingericht voor 2 volwassenen en 2 kids. Echter als bijrijder stoel vervangen wordt door bankje dan kan je prima met 3 kids reizen.
Inrichting is achter de stoelen van de kids een koelkast van 80cm hoog (weet even liters niet dacht 110?). En daarachter bed van 190x160. Bed kan naar achteren opvouwen waarmee zitplaatsen en tafel beschikbaar worden. Met ons 4en ruim zitten, denk dat met 5 ook wel kan.
Hefdak laten monteren en daar een bed gecreëerd van 120x200. Vorig jaar nog geen hefdak en toen voor de oudste een hangmat gemaakt boven de bestuurders zoals vroeger ook in VW busjes werd gedaan. Dit zou je prima voor nr3 kunnen doen.
Keukenblok staat voor de schuifdeur, waardoor de ingang slechts 50cm breed is. Wel mogelijk om zowel binnen als buiten te koken.
wazungu
Berichten: 41
Lid geworden op: di 08 mei 2018, 8:18
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: Buskeuze



Bericht door wazungu »

En wat foto's ter verduidelijking...
Bijlagen
IMG-20180506-WA0004.jpg
IMG-20180506-WA0004.jpg (149.74 KiB) 564 keer bekeken
wazungu
Berichten: 41
Lid geworden op: di 08 mei 2018, 8:18
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: Buskeuze



Bericht door wazungu »

Foto2
Bijlagen
IMG-20180508-WA0004.jpg
IMG-20180508-WA0004.jpg (142.31 KiB) 562 keer bekeken
wazungu
Berichten: 41
Lid geworden op: di 08 mei 2018, 8:18
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: Buskeuze



Bericht door wazungu »

3
Bijlagen
IMG-20180719-WA0010.jpg
IMG-20180719-WA0010.jpg (87.13 KiB) 562 keer bekeken
wazungu
Berichten: 41
Lid geworden op: di 08 mei 2018, 8:18
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: Buskeuze



Bericht door wazungu »

Ik doe vast iets verkeerd, maar meer dan een foto lukt mij niet vanaf telefoon.
Bijlagen
IMG-20180719-WA0016.jpg
IMG-20180719-WA0016.jpg (58.15 KiB) 561 keer bekeken
kevinvanderpol
Berichten: 24
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 6:30

Re: Buskeuze



Bericht door kevinvanderpol »

Kijk aan. Dit kan in mijn hoofd en op mijn tekeningen allemaal wel, maar goed om in het echt te zien! Dan moet het met een ducato-achtige lengte 3 helemaal wel lukken. Als het een hoogte 2 of 3 is dan kan het misschien met een stapelbed en een bed boven voorstoelen ook.

Welke gordelbok heb je (zelf?) geplaatst? En de bank zelf erop?
kevinvanderpol
Berichten: 24
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 6:30

Re: Buskeuze



Bericht door kevinvanderpol »

Tot welke temperatuur kan je goed in een hefdak slapen? Wij gaan het liefst van februari tot november weg in NL maar willen ook Scandinavië door. Daarom twijfel ik over een hefdak.
Plaats reactie